Jag dricker ungefär 9-12 liter vin i månaden

Graal

Medlem
Reg
6 Dec 2020
En alkoholist är jag. Vem dricker så mycket på en månad? Druckit rätt mycket i många år men det är nu på senare år jag har druckit stora mängder. Ibland känner jag att det gör lite ont på vänster sida, misstänker att det är levern som känner av alkoholen? Läste lite om alkoholens påverkan på kroppen, mycket konsumtion av alkohol kan leda till fettlever och fettlever till skrumplever. Skrumplever betyder ungefär levercancer. Alla kroppar är olika, alla har olika gener men hur länge klarar en normal kropp supande? Brukar det inte vara levern som först kollapsar? Ska jag ringa läkaren nästa vecka och begära prov på fettlever? Jag förstår att jag ska minska, helst sluta dricka men lite råd vill jag ha och inte tomma kommentarer, "men du kommer dö, sluta dricka nu" såna kommentarer undanbedes tack!

Jag dricker också rätt mycket men 9-12 liter vin i månaden är jag inte ens nära.

Tar mig ofta några glas vin till helgen, och nu under pandemin blev det lätt att det blev mer och framför allt oftare - även på veckodagarna. Bestämde mig för att hålla kristen fasta i år, och det innebär för min del att jag avstår all alkohol, och avstår från några andra ovanor också fram till påsk. Funkade bra för egen del med tvärstopp, Hur det blir efter påsk får jag se.

Kanske något för TS att pröva?

De som dricker känner ett behov att fly bort från något. Jag har inget behov att fly och är därför tämligen ren från allt sådant.

En alkoholist är jag. Vem dricker så mycket på en månad? Druckit rätt mycket i många år men det är nu på senare år jag har druckit stora mängder. Ibland känner jag att det gör lite ont på vänster sida, misstänker att det är levern som känner av alkoholen? Läste lite om alkoholens påverkan på kroppen, mycket konsumtion av alkohol kan leda till fettlever och fettlever till skrumplever. Skrumplever betyder ungefär levercancer. Alla kroppar är olika, alla har olika gener men hur länge klarar en normal kropp supande? Brukar det inte vara levern som först kollapsar? Ska jag ringa läkaren nästa vecka och begära prov på fettlever? Jag förstår att jag ska minska, helst sluta dricka men lite råd vill jag ha och inte tomma kommentarer, "men du kommer dö, sluta dricka nu" såna kommentarer undanbedes tack!
Hoppas du fått bukt med drickandet. Om du inte klarar det själv och känner att det är ett problem sök hjälp direkt. Själv är jag och alltid har varit periodare när det gäller allt. Jag kommer till en viss punk när jag blir uttråkad och då gör jag något annat. Röker mest gräs för att det passar min rytm och man blir inte bakis.

Hoppas du fått bukt med drickandet. Om du inte klarar det själv och känner att det är ett problem sök hjälp direkt. Själv är jag och alltid har varit periodare när det gäller allt. Jag kommer till en viss punk när jag blir uttråkad och då gör jag något annat. Röker mest gräs för att det passar min rytm och man blir inte bakis.
Har inte fått bukt med mitt drickande. Ett problem är det. Tänkt gå till läkare och fråga efter antabus.

Nej. Det funkar säkert men AA är inget jag kommer vända mig till av andra orsaker.
Det är religiöst eller sekt vibb no?
Tänk på dig själv och vad som hjälper bäst först. Kanske värt att prova olika saker tills du hittar rätt. Vem et du kanske blir Muslim på köpet. :cool:

I en anna tråd skrev du att du inte mår bra. I den här tråden att du dricker nästan 15 liter vin. Läs lite Koran kommer du må mycket bättre. Enda vägen till att få dig sluta dricka är Koran.

12 liter delat på 30 blir ungefär 40 cl om dagen vilket motsvarar ett glas vin om dagen.

I en anna tråd skrev du att du inte mår bra. I den här tråden att du dricker nästan 15 liter vin. Läs lite Koran kommer du må mycket bättre. Enda vägen till att få dig sluta dricka är Koran.

Nej det enda sättet att sluta dricka är hårt arbete.

Se till att handla massor med alkohol inför midsommar annars riskerar ni bli utan bubbel.

Systembolaget har problem med några av sina leverantörer inför midsommar, rapporterar Ekot.
Framförallt vin, mousserande vin och enstaka spritprodukter saknas nu på hyllorna.
Leverantörerna anlitar en distributör som har problem med personal.
– Man har inte tillräckligt mycket folk på lagret. Men det finns också problem i både Sverige och övriga världen när det gäller chaufförer av lastbilar, säger Sara Norell Murberger, ansvarig för inköp på Systembolaget.
Butiker i olika delar av landet drabbas och problemet kan komma att fortsätta även nästa vecka.
– Om man spanar på hemsidan, ber om hjälp i butiken så kommer man nog kunna hitta någonting. Alla leverantörer har inte problem så jag tror nog att det ska finnas produkter att köpa, säger hon.

Har samma problem som du har. Ont på vänstra sidan av magen. Jag tror att det är levern som håller på lägger av om vi inte tar tag i vårt problem. :censored:Har du varit hos läkaren och tittat upp det?

12 liter delat på 30 blir ungefär 40 cl om dagen vilket motsvarar ett glas vin om dagen.
12 liter utslaget på 30 dagar är inget men vi alkoholister dricker inte så som du räknar. Kanske två liter på en dag när vi dricker. gånger några dagar. Det är då kroppen tar stryk. Mycket på kort tid.

Ser att du också har problem med alkohol. Hur har det gått för dig? Tuppat av?

Topp