Jordbävning i Turkiet

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,250
I morse inträffade två större jordbävningar i Turkiet. En jordbävning med magnituten 7,7, 7,4, och 6,4 och något mindre men dödlig utgångspunkt.
I skrivande stund har dödsantalet ökat till över 1500 människoliv.

Det här är Turkiets näst största jordbävning sen 1939 som mätts sen tekniken som mäter magnitud installerats. Det finns så hemska bilder och video på drabbade människor, döda att jag avstår från att dela.

Det här är en naturkatastraf och humanitär katastrof att det är en medmänsklighet att hjälpas åt för alla som kan bidra med något. Nu har även mörkret lagt sig vilket försvårar hjälpen. Jag lider med Turkiet.
 
I morse inträffade två större jordbävningar i Turkiet. En jordbävning med magnituten 7,7, 7,4, och 6,4 och något mindre men dödlig utgångspunkt.
I skrivande stund har dödsantalet ökat till över 1500 människoliv.

Det här är Turkiets näst största jordbävning sen 1939 som mätts sen tekniken som mäter magnitud installerats. Det finns så hemska bilder och video på drabbade människor, döda att jag avstår från att dela.

Det här är en naturkatastraf och humanitär katastrof att det är en medmänsklighet att hjälpas åt för alla som kan bidra med något. Nu har även mörkret lagt sig vilket försvårar hjälpen. Jag lider med Turkiet.
Jag vet att du har bra koll på saker om Turkiet men är den stora jordbävningen 1939 eller 1934 som Lena Melin säger?

Mindre än tio timmar efter det första skalvet höll president Erdogan sitt första tal till nationen med anledning av de nya jordskalven. 1999 dog 17 000 människor i en jordbävning av ungefär samma magnitud som de nu aktuella. 1934 uppgick siffran till ofattbara 34 000 människor.

Jag förstår att Lena Melin inte visste om jordbävningen som skedde 193 x men vem har rätt, du eller Lena?
 
Jag vet att du har bra koll på saker om Turkiet men är den stora jordbävningen 1939 eller 1934 som Lena Melin säger?



Jag förstår att Lena Melin inte visste om jordbävningen som skedde 193 x men vem har rätt, du eller Lena?
1939 är det, vet inte om Lena Melin läste rätt vad jag skrev.
 
Omfattningen av jordbävningen är så stor att dödsantalet kommer stiga till över 100 000.

Vill bara poängtera att det finns massor med sjuka människor som är glada över det som hänt att turkar mister sina liv. Till dem som är så glada, det är tyvärr "kurdområden" och det majoriteten som drabbats är kurder. Men turkar gör inte skillnad på det och alla hjälps åt så mycket de kan.

Var är Rojavakomitten, kan de nu komma ned från bergen och hjälpa till?

Min pappa som inte ens är turk eller kurd skänkte 25 000 euro utan att tänka till. Det här är en humanitärhjälp, i dag är det Turkiet eller vilket land som helst som drabbades, i morgon kan det vara ditt land. Allt behöver inte vara naturkatastrof. Var mänsklig och ge den hjälpen du kan. Kan vara så lite som att köpa ett paket blöja och skickade den. Det finns grupper som anordnar logistiken.
 
Jag är intresserad av historia och läser mycket historia. När Turkiet invaderades Anzac, England, Frankrike, Grekland med flera länder gjorde dessa länder något unikt. När fienden var utan mat gav man mat till varandra, eld upphörde då. När någon behövde gå på toa lät man den personen göra det. Det gjordes ömsesidigt. Varför jag drar det här undrar ni?.

Jo, för att Chang Frick som jag inte gillar har skrivit något väldigt fint om jordbävningen.

Fruktansvärda bilder från Turkiet. Vi får omgående skicka all hjälp vi kan. Politiska diskussioner kan vi ta senare. Nu behövs all hjälp de kan få. Även Syrien är drabbat.
Tyvärr har vi många ocivilicerade människor i Sverige. Många som inte har någon skillnad mellan gris, hund och avföring.

Tyvärr kan många svenskar med en IQ på under 70 göra skillnad på naturkatastof och politik.

Christer skriver:
Sverige skickar 4,3 miljarder till naziststaten Ukraina. Sverige skickar 7 miljoner till jordbävningsdrabbade Turkiet.
 
Varför håller Aftonbladet på med att fitta sig hela tiden mot Turkiet och turkarna? Varför är en tidning som Aftonbladet så anti-Turkiet och anti-turk?

Kolla hur Aftonbladet har skrivit sina lögnaktika rubriker.

Över 15 000 döda i jordbävningen
Dödstalet fortsätter att stiga efter de förödande jordbävningarna som drabbade Turkiet och Syrien natten mot måndag.
Natten mot fredag meddelade myndigheter att fler än 15 000 personer konstaterats avlidna efter skalven. Dödstalen väntas även fortsätta stiga.
Enligt myndigheter och sjukhuskällor har 12 391 personer omkommit i Turkiet och 2 992 dödsfall har bekräftats i Syrien vilket sammantaget innebär att 15 383 människor omkommit. (TT)

Över 19 000 döda efter jordbävning

Den bekräftade dödssiffran har stigit till över 19 000 döda efter jordbävningskatastrofen i Turkiet och Syrien, rapporterar Reuters.

Över 16 000 har rapporteras döda i Turiket och 3000 i Syrien.

Dödstalen har nu passerat den jordbävning som drabbade Turkiet 1999. Då dog 17 000 personer.
Över 20 000 döda efter jordskalvet

Över 20 000 människor har bekräftats döda efter jordskalvet som drabbat Turkiet och Syrien, rapporterar Bloomberg.
Dödssiffran har nu överstigit det efter jordbävningen i Fukushima år 2011, enligt AP.
Dödstalen har även passerat den jordbävning som drabbade Turkiet 1999. Då dog 17 000 människor.

Man ser det rätt tydligt att Aftonbladet är glad över det är så många döda. Hur kan en tidning skriva så som fått presstöd från staten? Aftonbladet har inte ens någon nyhet eller oberoende.

Dom lurar läsare till 20 000 döda i jordbävning men när några går in för läsa har då Aftonbladet bundat ihop Turkiet och Syriens omkomna. Varför gör Aftonbladet så?

Varför skriver Aftonbladet inte 50 000 döda i Ukraina?

När vi går in för att läsa kan det stå 50 000 döda soldater från Ukraina och Ryssland. Varför inte nu?

Titta på Expressen,


Expressen och Röda korset i samarbete efter jordbävningenhttps://www.expressen.se/nyheter/expressen-och-roda-korset-i-samarbete-efter-jordbavningen/​

 
Det är jättetråkigt att så många dött och blir utan hus och hem. Skänker en tanke till alla drabbade i Turkiet och Syrien 🇹🇷♥️🇸🇾

Har ni sett hur massor med användare på Flashback driver med dom som dött i jordbävningarna?
 
Lika kraftig som en atombomb.

Turkiets president Recep Tayyip Erdogan uppger att 35 418 personer dött i landet efter jordbävningarna.
Han beskriver också kraften i dem:
– De två jordbävningarna var lika kraftiga som atombomber, säger han enligt Reuters.

Tänkte direkt på vad en atombomb gjorde med en stad som Hiroshima och en bomb på Nagazaki.
 
Det är jättetråkigt att så många dött och blir utan hus och hem. Skänker en tanke till alla drabbade i Turkiet och Syrien 🇹🇷♥️🇸🇾

Har ni sett hur massor med användare på Flashback driver med dom som dött i jordbävningarna?
Dom har alltid drivit med döda människor. Så vidrigt.
 
Topp