Kan man döpa sin hund till vilket namn man vill?

Mongo

Medlem
Reg
13 Dec 2018
Inlägg
87
Etisk vet jag inte hur det skulle motas men om jag vill döpa min hund till Ali, skulle det bli ett problem för mig eller min hund?
 
Mongo sa:
Etisk vet jag inte hur det skulle motas men om jag vill döpa min hund till Ali, skulle det bli ett problem för mig eller min hund?

Ali tror jag inte någon reagerar på, det bytte den kände boxaren namn till. Ahmed eller Muhammed är värre, men om det bara är en hund som ska heta det kvittar det nog. Man kan säkert döpa sin hund till Adolf Hitler och ropa på honom med förnamn eller efternamn, eller båda, utan att någon bryr sig.
 
Carl eller Ragnar är värre. Värst är Jan eller Janne med ett mellannamn som Axelsson.
 
Grisen sa:
Carl eller Ragnar är värre. Värst är Jan eller Janne med ett mellannamn som Axelsson.

Att ropa "Janne Axelsson" tar så lång tid att den komiska effekten uteblir. Jag skulle undra hur man kan döpa en hund till ett så långt namn när man vet att man kommer att ropa det flera gånger om dagen. Försöker man bevisa något med det, har man ansträngt sig för mycket liksom.
 
Mongo sa:
Etisk vet jag inte hur det skulle motas men om jag vill döpa min hund till Ali, skulle det bli ett problem för mig eller min hund?

Det tror jag inte, man kan inte döpa ett nyfödd barn till vad man vill. Om jag inte kommer ihåg fel var det två föräldrar som ville döpa sitt barn till Fanta men fick avslag.
 
Mongo sa:
Etisk vet jag inte hur det skulle motas men om jag vill döpa min hund till Ali, skulle det bli ett problem för mig eller min hund?

Sverige 2020. Ja! Du skulle säkert få problem med just det namnet.
Lättkränkta koranrabblare skulle koka av ilska och svenska PK-töntar skulle säkert försöka anmäla dig för HMF.

Har själv döpt en av mina katter till Heydrich och observerat hur en del folk blänger ogillande på mig när jag ropar på honom.
Ingen har hittills sagt något öppet till mig men deras ogillande blickar och viskande sinsemellan ger en fingervisning om att de känner sig utomordentligt kränkta och triggade. :lol:


MVH/Gnomeish.
 
Bara för att provocera och kunna skriva sen om att du har blivit påhoppad av flera invandrare? Du kan åka till Grekland och döpa din hund till Jesus, titta hur deras reaktion blir?
 
Gnomeish sa:
Sverige 2020. Ja! Du skulle säkert få problem med just det namnet.
Lättkränkta koranrabblare skulle koka av ilska och svenska PK-töntar skulle säkert försöka anmäla dig för HMF.

Har själv döpt en av mina katter till Heydrich och observerat hur en del folk blänger ogillande på mig när jag ropar på honom.
Ingen har hittills sagt något öppet till mig men deras ogillande blickar och viskande sinsemellan ger en fingervisning om att de känner sig utomordentligt kränkta och triggade. :lol:


MVH/Gnomeish.

Men är det så konstigt då? Hur tror du serberna hade tagit emot om du skulle åka ner dit och kalla din hund för Zeljo Raznatovic eller Alexandar Vucic?
 
Jag tror ju att det är fritt att döpa en jycke eller en kissekatt till prexix vad man vill, du lär inte bli lagförd.

Men om du döper jycken/kissen till ”Idiot” eller ”Nigger” eller ”Blatte” etc lär du få sociala problem.

Namnförslag är väl att kalla jycken för ”Fido” eller kissen för ”Felix” :D
 
Senast ändrad:
Topp