Kan polisen få fram vad man jobbar med?

FBspararIP sa:
Som rubriken, kan dom få fram vad man jobbar med och var?

Är du dum? Om jag visste vad du heter kan jag också få reda på vad du jobbar med. Man kontaktar skatteverket, frågar efter personens deklaration, där framgår det vem som är din arbetsgivare.
 
vinkork sa:
Är du dum? Om jag visste vad du heter kan jag också få reda på vad du jobbar med. Man kontaktar skatteverket, frågar efter personens deklaration, där framgår det vem som är din arbetsgivare.

Jag måste vara dum som inte tänkte så långt.
 
vinkork sa:
Du är inte dum, du tänkte inte klart.

Nu ska vi inte märka på ord, och kanske inte pröva lyckan för mycket ("don't push it" som jänkarna säger), men finns det möjlighet att få en definition på vad du menar med "att tänka klart"? Gärna i Etymologi & Religion eller vilket annat delforum som du tycker är lämpligt. Helst skriftligt.
 
kuddkrigare sa:
Nu ska vi inte märka på ord, och kanske inte pröva lyckan för mycket ("don't push it" som jänkarna säger), men finns det möjlighet att få en definition på vad du menar med "att tänka klart"? Gärna i Etymologi & Religion eller vilket annat delforum som du tycker är lämpligt. Helst skriftligt.

Ska jag definiera vad tänka klart är? :D Varför gör inte du det, gillar jag det skriver jag.
 
FBspararIP sa:
Som rubriken, kan dom få fram vad man jobbar med och var?

Alla kan väl få reda på vad du jobbar med. Kommunister brukar använda detta för stå folk att bli av med jobbet genom att sprida lögner. Vilket är olagligt. Fast i Sverige är kommunism lagligt eftersom regeringen sjävla är rasister/nazister.

Med andra ord, ja de kan dem.

Vem bryr sig? Finns inget kriminellare yrke än polis eller politiker, då fuskar man och begår brott utan att få något straff.
 
FBspararIP sa:
Som rubriken, kan dom få fram vad man jobbar med och var?

Om du inte vill bli hittad skall du jobba svart, helsvart. Men det är inget jag rekommenderar för då får man ingen pension utöver försörjningsstödsnivån. Man går miste om en massa annat också. Kan bli föremål för Skatteverkets undersökning osv.
 
Topp