Kommer du orka driva det här forumet admin?

turtle sa:
För mig är friaordet unikt, det är den enda platsen min text existerar.


Att flash admin gärna sticker både händer och fötter i allas fickor har jag ingen tvekan om. Men hur kan du säga samma sak om ifall friaordets admin bara lägger en länk längst ner på sidan, och sedan inte säger mer om saken?

Kanske är det ändå bäst att admin inte gör det så länge han faktiskt kan hantera saken själv, möjlighet kanske finns att en sådan handling skulle skapa girighet även om girigheten inte fanns där till att börja med? Just nu är det väl inte många slantar som skulle komma in ändå, så reklam är nog bättre då.


Men var goda att förklara hur ni jämför flashbacks tiggeri med en möjlighet att donera till friaordet? Jag ser det inte som samma sak.

Admin här är rätt tydlig med att det inte kostar mycket för att driva det här forumet.
Janne på flash skulle kunna driva sitt forum utan tiggeri men saknar man skam så gör man det Skamlös. Vägrar ta från sitt företags pengar som har 4 miljoner men gärna stoppar in båda händerna i andras fickor för att se hur mycket han kan få fram.
 
Slaktaren sa:
Admin här är rätt tydlig med att det inte kostar mycket för att driva det här forumet.
Janne på flash skulle kunna driva sitt forum utan tiggeri men saknar man skam så gör man det Skamlös. Vägrar ta från sitt företags pengar som har 4 miljoner men gärna stoppar in båda händerna i andras fickor för att se hur mycket han kan få fram.

Och dessutom går ut med rena lögner om hur forumet kommer förbättras genom hans tiggarkampanj. Vad har förbättrats efter den startade??
-INGENTING! Både gränssnitt och layout är lika sunkigt som förut. Det enda som "förbättrats" enligt J.A. och hans impotenta mods är att de blivit av med massor av gamla roliga, kritiska medlemmar som ersatts av hysteriska söndercurlade facebookmammor som kastar sig över rapportknappen så fort någon skriver något hemskt, farligt och triggande ord som inte får förekomma bland de fluffiga små enhörningarna i deras rosafärgade lilla bubbla.

MVH/Gnomeish.
 
En stilla undran bara.
Jag har inte någonsomhelst susning om hur man driver ett forum och jag hoppas att det inte medför allt för stora kostnader för vår käre administratör när jag skapar nya trådar. Typ lagringsutrymme, bandbredd och andra tekniska saker.
Det är inte alls min mening att öka driftkostnaden, tvärtom. Jag vill ha hit fler sköna typer och med fler trådar inbillar jag mig att vi kan locka till oss flera skribenter med olika intressen.
Funderar tillexempel på att starta en tråd om U.S.A.-bilar för att locka eventuella gamla raggarsluskar att börja skriva här. :)
Men rena idiottrådar typ "Hur flytspackla mitt rövhål" och liknande kommer jag inte nedlåta mig till. :lol:
Endast (i mina ögon) seriösa trådar från mitt tangentbord, det lovar jag.

Men skulle det nu vara så att för många trådar påverkar ekonomin skall jag naturligtvis hålla mig i skinnet. Säg bara till isåfall.

MVH/Gnomeish.
 
Gnomeish sa:
En stilla undran bara.
Jag har inte någonsomhelst susning om hur man driver ett forum och jag hoppas att det inte medför allt för stora kostnader för vår käre administratör när jag skapar nya trådar. Typ lagringsutrymme, bandbredd och andra tekniska saker.
Det är inte alls min mening att öka driftkostnaden, tvärtom. Jag vill ha hit fler sköna typer och med fler trådar inbillar jag mig att vi kan locka till oss flera skribenter med olika intressen.
Funderar tillexempel på att starta en tråd om U.S.A.-bilar för att locka eventuella gamla raggarsluskar att börja skriva här. :)
Men rena idiottrådar typ "Hur flytspackla mitt rövhål" och liknande kommer jag inte nedlåta mig till. :lol:
Endast (i mina ögon) seriösa trådar från mitt tangentbord, det lovar jag.

Men skulle det nu vara så att för många trådar påverkar ekonomin skall jag naturligtvis hålla mig i skinnet. Säg bara till isåfall.

MVH/Gnomeish.

Kör på du.
 
Gnomeish sa:
Och dessutom går ut med rena lögner om hur forumet kommer förbättras genom hans tiggarkampanj. Vad har förbättrats efter den startade??
-INGENTING! Både gränssnitt och layout är lika sunkigt som förut. Det enda som "förbättrats" enligt J.A. och hans impotenta mods är att de blivit av med massor av gamla roliga, kritiska medlemmar som ersatts av hysteriska söndercurlade facebookmammor som kastar sig över rapportknappen så fort någon skriver något hemskt, farligt och triggande ord som inte får förekomma bland de fluffiga små enhörningarna i deras rosafärgade lilla bubbla.

MVH/Gnomeish.


När Janne säger att det kommer förbättras menar han sin plånbok.

Har ni aldrig tänkt på vad den äckliga mytomanen är för vidrig människa? Han är inte ute efter pengar utan det är yttrandefriheten han vill ha. Men kan han då låta inlägg om varför hans fru Angelina också tagit ut miljonlöner år efter år och aktieutdelning år efter år? Det brukar vara så med egenföretagare, dom maxar sina löner och aktieutdelningar. En sån fråga skulle Janne aldrig låta stå kvar på sitt hatforum.
 
En så länge har jag inte tröttnat, det kräver inte så mycket, men däremot jag har haft begränsad tid till att ta tag i en del saker. Ibland har jag mycket tid, ibland lite men jag ska bli bättre på att svara er fortare framöver. Forumet kostar mig inte så mycket, men skulle det i framtiden bli svårare att finansiera forumet skulle jag först se över möjligheten med reklam. Sista utvägen skulle vara att sälja forumet än att stänga ned den helt. Det finns alltid en annan som kan starta upp ett nytt forum, jag skall inte lura er med att det inte går. För det gör det. Mitt hjärta skulle inte tillåta mig stoppa in min hand i era fickor för att stödja Friaordet ekonomiskt.Gryn
Grymt svar admin. Har du tröttnat lite då, tråden eller ditt svar är tre år gammal.
 
Om admin kommer orka driva forumet är en sak men så fritt vi får skriva här kommer snart regeringen tillsätta direktiv om vad som får skrivas här snart.
 
Om admin kommer orka driva forumet är en sak men så fritt vi får skriva här kommer snart regeringen tillsätta direktiv om vad som får skrivas här snart.
Blir det så att det kommer göras svårare för oss som driver webbsidor kommer jag se över andra möjligheter. Jag kan säga redan nu att till hösten kommer jag göra lite ändringar. Ingen ska ta ordet från en som vill uttrycka sig!
 
Blir det så att det kommer göras svårare för oss som driver webbsidor kommer jag se över andra möjligheter. Jag kan säga redan nu att till hösten kommer jag göra lite ändringar. Ingen ska ta ordet från en som vill uttrycka sig!
Får vi höra lite mer om vad för ändringar du syftar på?
 
Blir det så att det kommer göras svårare för oss som driver webbsidor kommer jag se över andra möjligheter. Jag kan säga redan nu att till hösten kommer jag göra lite ändringar. Ingen ska ta ordet från en som vill uttrycka sig!
Men vad är lite ändringar? Stilen, regler, vad annat?
 
Får man fråga vad admin här betalar för forumet?

Jag driver forumet https://www.viska.nu/ o betalar ca 1 600 kr om året för domännamnet o 100 GB utrymme.

Jag skulle kunna lägga forumet på en server hemma, på typ en Raspberry Pi, men jag tror att det är säkrare hos one.com, där jag är kund. Så får man bl.a. automatiska backupper o sånt också.
 
Får man fråga vad admin här betalar för forumet?

Jag driver forumet https://www.viska.nu/ o betalar ca 1 600 kr om året för domännamnet o 100 GB utrymme.

Jag skulle kunna lägga forumet på en server hemma, på typ en Raspberry Pi, men jag tror att det är säkrare hos one.com, där jag är kund. Så får man bl.a. automatiska backupper o sånt också.
Betalar 1 600 kronor om året.

Vet inte hur det är med att ha egen server hemma. Fördelen med att har på webbhotell och beroende på paket får du SSL och daglig backup du kan ta själv så ofta du vill.
 
Jag går ut med det när det närmar sig. Men det kommer inte påverka användarna eller något annat så.
Kan du inte köpa lite reklam på google eller facebook för forumet? Jag kan skicka en slant för det. Bara för locka till några nya användare. Behöver inte vara många men om tio akiva användare skriver dagligen blir det bra.
 
En stilla undran bara.
Jag har inte någonsomhelst susning om hur man driver ett forum och jag hoppas att det inte medför allt för stora kostnader för vår käre administratör när jag skapar nya trådar. Typ lagringsutrymme, bandbredd och andra tekniska saker.
Det är inte alls min mening att öka driftkostnaden, tvärtom. Jag vill ha hit fler sköna typer och med fler trådar inbillar jag mig att vi kan locka till oss flera skribenter med olika intressen.
Funderar tillexempel på att starta en tråd om U.S.A.-bilar för att locka eventuella gamla raggarsluskar att börja skriva här. :)
Men rena idiottrådar typ "Hur flytspackla mitt rövhål" och liknande kommer jag inte nedlåta mig till. :lol:
Endast (i mina ögon) seriösa trådar från mitt tangentbord, det lovar jag.

Men skulle det nu vara så att för många trådar påverkar ekonomin skall jag naturligtvis hålla mig i skinnet. Säg bara till isåfall.

MVH/Gnomeish.
Bra tänkt.
 
Admin har skickat i pm att hen kommer att låta bli att stänga forumet i närtid, hen låter också hälsa att hen är lite blyg, och därför låter någon mer lustfylld sköta om "lättare frågor" från och med nu.
När är närtid? Det har gått tre år sen frågan ställdes.
 
Topp