Krig mellan Iran och Israel- oundvikligt?

Dagliga-Dan

Medlem
Reg
14 Mars 2021
Vissa säger att ett krig mellan Iran och Israel är mycket nära, så nära att det kan handla om bara några timmar. Men kriget har börjat mellan Iran och Israel. Den som startade kriget är Israel som anföll Irans ambassad i Syrien och döda generaler som fanns inne i byggnaden.

Den som lever får se.

Det känns att vi är ett steg närmare ett krig men hoppas jag har fel.
Jag tror inte att ett stokrig mellan Israel och Iran är på gång. Om det hade varit Israel vs Iran men USA står där bakom och lurar. Iran har ingen chans och det är att skriva på sin egen dödsdom. Inte bara det, Iran är helt omringade av amerikanska baser. som värst kommer Iran avfyra några robotar mot Israel som slår ned på öken och säga vi har tagit vår hämnd. Det är vad jag tror fast Hizbullah har afyrat raketer från Libanon.

Antingen kommer Iran attackera Israel i natt, nu eller så kommer de aldrig göra det och kommer skämma ut sig för omvärlden.

Men nu händer det något i alla fall.

Iran har avfyrat sina Kamikaze-drönare just nu mot Israel. Antar att det är första etappen för att slå ut irondome. Sen kommer kanske större missiler om Iran vågar…

An ISRAELI GOVERNMENT PLANE is airborne amid IRAN’S ATTACK — possibly Prime Minister Netanyahu fleeing.

Något jag inte tänkt på eller har kunskap om är just vapen. Drönarna Iran har skickat iväg beräknas komma fram runt 01:00! Är det det den tiden iran gett Israel att ni har tid på er stt skjuta ned dem?

Har dem inte en egen högkvarter som CIA står för?
Så klart dom har ett eget högkvarter, vad jag menar är bara att dom alltid är välinformerade om vad som kommer att hända, med det sagt så tar dom in information från alla möjliga håll. Torde vara mer som att det är CIA som informerar Pentagon om vad som är på gång. Precis som homeland security gör...

Topp