Kriget i Syrien

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Ska man lite på USA har dom bestämt sig för att dra trupperna från Syrien. Deras mission är klar efter att ha besegrat Daish säger USA. Är det USA som beserat Daish? Blir det inte lite bakslag för kurderna?

USA lovar att dra tillbaka alla sina soldater på 24 timmar. Möjligt, hur många soldater har dom i Syrien?

Ak47 sa:
USA lovar att dra tillbaka alla sina soldater på 24 timmar. Möjligt, hur många soldater har dom i Syrien?

Den riktiga siffran tror jag ingen har men uppskattningsvis runt mellan 5000- 10000 tippar jag på.

Det jag undrat hela tiden är att ISIS har varit inträngd rätt så långe utan tillgång till andra landgränser. På ena sidan står regimen, andra sidan USA/Kurderna. ISIS kontrolleras av dom men ISIS ammunition och alla förnödenheter tar aldrig slut. ISIS skulle kunna kriga hur länge som helst. Är det några som förser ISIS med vapen och ammunition?

Vet inte om min vän säger sanningen men beslutet kom från att Turkiet och USA hade gjort långt innan och med frigivandet av "prästen" Brunson och att USA satt fast. Dom kunde inte avancera varken framåt eller bakåt. Dom var helt låsta.

Syrien får kanske tillbaka kontrollen över sina oljekällor som usa och kurderna la beslag på. Usa och kurderna har stulit miljon tals liter olja från Syrien.

Dom mycket fredliga, dom mycket tycka synd om folket kurdernas förälskelse i assyrier.

Erasing Assyrians
In this unique report the Assyrian Confederation of Europe has gathered information on systematic atrocities committed against Assyrians living in areas controlled by the KRG.
https://www.assyrianconfederation.eu/ace-reports

Tack och lov hamnar vi inte under kurdisk styre.

frase sa:
Vet inte om min vän säger sanningen men beslutet kom från att Turkiet och USA hade gjort långt innan och med frigivandet av "prästen" Brunson och att USA satt fast. Dom kunde inte avancera varken framåt eller bakåt. Dom var helt låsta.

Aldrig att USA skulle byta sin plan om Syrien mot en jävla CIA agent.

Varför körde usa över femhundra trailer fullastade med vapen till YPG om man ändå ska lämna kurderna? Jag tolkar det så här, här kurder ni får massor med vapen som borde räcks långt framöver. Klara er själva nu?

lingonsylt sa:
Frågar TS, varför skriver du här när en befintlig tråd finns på ett större forum?

Forumet är större men inte rättvis, att alltid bli motarbetad när man nämner Israels roll är inte oberoende längre. Moderatorerna på UP är partiska som har en agenda. Flashback säger diskutera kriget, om Assad och allt annat men lämna för fan Israel utanför. Det är många som lämnat forumet och den tråden för moderatorerna gör det hela tiden.
Om man inte får prata problemet kommer sanningen aldrig komma fram. Med det tyder jag Israels roll som flashback kväver.

4 amerikanska soldater döda och 3 skadade i en explosion.

Usa med Saudiarabien och Förenta arab emiraterna ska ha placerat flera tusen IS svin i Afghanistan som ska gå på anfall mot Iran.

Ak47 sa:
Usa med Saudiarabien och Förenta arab emiraterna ska ha placerat flera tusen IS svin i Afghanistan som ska gå på anfall mot Iran.

Ak47 sa:
USA fortsätter med att transportera IS till Afghanistan

Minst 20 personer har dött efter en explosion av en misstänkt självmordsbombare, rapporterar AP.
Enligt uppgifter ska attacken varit riktad mot Islamiska revolutionsgardet.
Explosionen ska ha inträffat på en buss.

https://www.expressen.se/nyheter/manga-doda-efter-misstankt-sjalvmordbombare-i-iran/

Jag tror mig se ett mönster om varför Trump vill dra sig ur Syrien. Kan känner på sig att judarna som har makten i USA kommer starta krig mot Iran på Amerikanska skattebetalarnas pengar.

Sen Ryssland gav sig in i Syrienkriget har Ryssarna gjort något helt ovanligt. Dom har samlat på krigsmateriel från terroristerna, allt från rostiga AK- 47 till telefoner som tillverkats i Japan.
Anmärkningsvärt har Ryssarna kommit över avlyssningsmaskin som tillverkats av Erikson (Sverige) hamnat i händerna på IS.

Allt kommer vara på en godståg som kommer åka genom Ryssland på 60 destinationer, målet är att visa upp det för Ryska folket.
https://m.tvzvezda.ru/news/forces/content/20192151355-oD26P.html/amp/?__twitter_impression=true

Assad kommer inom dagarna gå ut officiellt och deklarera att kampen mot IS är över och att dom är besegrade. Dom IS som klarade sig med livet i behåll har fått med hjälp av YPG fått fri väg till till Europa.

Mycket jag undrar, vem tillåter att någon som deltagit i den värsta terrorgruppen som IS få komma undan med livet i behåll? Varför kunde inte Michael Skråmo avrättas på plats? Krigsförbrytelser? Även fienden har rätt att kapitulera? Så är det men vem skulle fråga om det skedde skottlossning och att han dog i strid?

Michael var exempel det finns tusen tals IS som kommer tillbaka till Europa.
Har ni möjlighet och titta om det finns finns ett chartrat flygplan som sticker ut som kommer göra landning dom närmaste dagarna i Sverige. Bra att veta också hur många IS som kommer komma med ett enkelt flyg.

Topp