Du har rätt. Jag blandade trådarna men gör det. bra uppmärksamhet där.Hade det inte varit bättre om du skrivit det i den här tråden? https://friaordet.org/threads/putin-har-beodrat-ryska-trupper-till-ukraina.1095/
Men du var före med ditt påstående. Expressen skriver om det nu.
https://www.expressen.se/nyheter/ryssland-forbereder-maximal-aktivering/
Vill man veta något om Ukrainakriget går man in på Friaordet och läser.
I övrigt kan inget land besegra Ryssland i krig, det har ingen lyckats med ännu. Förklaringen varför är för lång att skriva ner här.
Tror inte du har skrivit så här opartiskt en enda gång men jag kan ha fel.USA triggade igång detta krig av två anledningar: Första anledningen är att försvaga Ryssland och få bort gasleveranserna därifrån. Andra anledningen var för att försvaga Europa så att de inte går om USA ekonomiskt. Nu är Kina snart förbi USA ekonomiskt därför har de också så smått börjat hetsa mot dem. US Is the number one och ingen får gå om.
Jag tycker att Ryssland gjorde fel när de anföll. De borde hållit ut och med tiden blivit martyrer. Nu får de istället stämpeln krigsmonster och så länge USA styr över väst (snart också över Sverige och Finland) kommer Ryssland att vara The bad guy.
I övrigt kan inget land besegra Ryssland i krig, det har ingen lyckats med ännu. Förklaringen varför är för lång att skriva ner här.
Det är skillnad på att anfalla över en gräns och att stanna kvar på sin sida och försvara gränsen. Ingen kan slå Ryssland i längden därför kommer Nato aldrig att anfalla Ryssland. Men de försvagas av kriget i Ukraina och runt Rysslands gränser står Nato och väntar, så vem vet kanske Nato inbillar sig de kan slå Ryssarna och går in? Där har du misstaget att anfalla Ukraina.Hur då gjorde fel med att de anföll?
Opartisk eller partisk ligger hos betraktaren, därför är man opartisk i vissa frågor men inte i andra och tvärt om hos vissa.
Det är skillnad på att anfalla över en gräns och att stanna kvar på sin sida och försvara gränsen. Ingen kan slå Ryssland i längden därför kommer Nato aldrig att anfalla Ryssland. Men de försvagas av kriget i Ukraina och runt Rysslands gränser står Nato och väntar, så vem vet kanske Nato inbillar sig de kan slå Ryssarna och går in? Där har du misstaget att anfalla Ukraina.
Vad det smäller i helvete mitt i Kiev just nu.
Möjligt att det är från krigsmakten och många är troll som skapar multipla konton och loggar in på olika konton hela tiden.Jag undrar om inte NATO-vurmarna och "rysshatarna" på den där andra stora sociala mediakanalen är betalda propagandister hela högen. För jag kan knappt tro att de är sådana idioter som de låter som att vara. De kan vara journalister eller arbeta inom svenska krigsmakten eller vapenindustrin. För alla påståenden om ryssarna verkar hela tiden vara självprojiceringar. "Ryssarna anfaller i mänskliga vågor", "ryssarna rekryterar barn och gubbar", "ryssarna har gamla stridsvagnar", "ryssarna är nazister", "ryssarna lider stora förluster och har brist på ammunition" och allt vad det kan vara när det stått klart i ett års tid att Ukraina är utlämnat av väst för att offra sig hjältemodigt men dumt och bara misslyckas hela tuden. Den slaktas denna arma arme och nederlaget har ju varit klart hela tiden.
– Det första målet är att sluta döda människor och det innebär avtal om eldupphör, inget annat, säger Peter Szijjártó.
– Titta på infrastrukturen, på antalet människor som lämnar landet. Landet blir förstört och det ligger inte i någons intresse.
På fråga om varför landet inte skickar vapen till Ukraina svarar utrikesministern:
– Vi är grannland till Ukraina och vill inte att fler ska dö. Därför verkar vi för att stoppa det. Vi skickar inga vapen, vi fortsätter argumentera för fred.
Just därför var USA tvungen att hitta en president som är av icke ukrainskt ursprung. Jag tvivlar att en äkta ukrainare skulle köra sitt land i botten som Zelensky gör.Ok. Och som jag förstår det har det ju en längre tid gått alldeles utmärkt för ryssarna runt Bakhmut. Det sorgliga är ju alltjämt alla dödsoffer i onödan i kriget i stort. Minst av allt Vladimir Putin vill ju se dödade ukrainare. Det är ju i mångt och mycket ett krig mellan nära bröder.
Det går toppen för Ryssland iallafall och det är mig ytterst glädjande. Väst får på tasken alltjämt och det är ju underbart att få uppleva. Undrar hur pk-mupparna här i Sverige reagerar - och det är ju de allra flesta mupparna här i Sverige.
Jag undrar om de som skickar vapen i dag kommer skicka material för att återuppbygga landet också?Möjligt att det är från krigsmakten och många är troll som skapar multipla konton och loggar in på olika konton hela tiden.
Allt är Rysslands fel. Putin valdes det var Rysslands fel. Skylla allt på Ryssland är enkelt, skyll ifrån er ansvaret ni har för kriget. Ungerns utrikesminister säger sanningen.
Ungerns utrikesminister: ”Vi skickar inga vapen till Ukraina”
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Vapen dödar och alla som skickar vapen har blod på sina händer.
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har sparkat flera högt uppsatta anställda inom den ukrainska säkerhetstjänsten. Det rapporterar den ukrainska tv-kanalen TCH.
USA skyller det på Ukraina nuEn pro-ukrainsk grupp kan ligga bakom sprängningarna på Nord Stream.
Det framgår av nya amerikanska underrättelser, rapporterar The New York Times.
Zelenskyjs talesperson har sagt att ukrainska regeringen inte har något med saken att göra.
Någon skall få skulden för Nordstream-sabbotaget.
USA skyller det på Ukraina nu
Zelensky avfärdar det. Sanningen kommer alltid fram.