Kriget mellan Ryssland och Ukraina

En mycket allvarlig varning utifrån att Ukraina gav sig på en av Rysslands stora radar-stationer vars syfte är att varna Ryssland för anfall med kärnvapen. F-16 som ska levereras till Ukraina kan bära kärnvapen. Varningen är att väst underskattar ryssarna och tror att ryssarnas varningar, utan att man slår tillbaka, är ett tecken på svaghet och rädsla för NATO. Detta ska amerikanerna tro på.

En annan del i varningen är att amerikanerna den här gången jämfört med missil-krisen 1962 inte är lika kalla samt att de inte kommunicerar med ryssarna.

Spänningen stiger. Tyvärr.

Mot bakgrund av attacken mot en av Rysslands radar-anläggningar som ska hjälpa dem att upptäcka ett anfall mot dem med kärnvapen. Här målar ryssarna upp en möjlighet att slå tillbaka direkt mot britterna. De skräder inga ord i klippet. De säger att de verkligen inte vill ta till kärnvapen mot ukrainarna som är deras bröder men att "Polen kan brinna". Jag förstår hur de resonerar. Sverige kan också brinna, vi är ju en av Rysslands fiender. Det är otäckt hur det har eskalerat. Må ryssarna klara sig. I väst finns hur många som helst som ska ha sig en käftsmäll.

Statsvetaren som inte säger milda saker är Konstantiv Sivkov.

Detta är bra sammanfattat av en debattör på Flashback:

"Förjävligt rent ut sagt med denna eskalering. Och tänk. Allt det här kunde undvikits om Voldemort Zelensky inte sålt sitt land och folk till den största terrorist-staten på planeten vars imperialistiska agenda är världsdominans. Vi får väl hoppas Kina backar upp Putin så ni NATO-fjantar får det ni suktat efter. Massförstörelse och död.
thumbsup.gif

Så går det när man allierar sig med den största terrorist- nationen på planeten vars vapenlobby tjänar miljarder på krig och död och vill alltid sälja mer."

Som jag ser det finns det bara 2 utgångar på detta krig, eftersom ukrainarna börjar ifrågasätta att deras män och söner blir kanonmat... finns det tydliga desperata tecken på att ukrainas styrande elit, ser en utveckling som innebär kollaps av stridande enheter och manskap. Senaste tecknet är att ukraina har minerat landsgränsen mot rumänien, för att stoppa de som försöker fly.

Ett annat tecken på desperation är att U.S.A rekommenderar ukraina att sänka mobiliseringsåldern, direkt ner till 18 år... en annan utgång är att NATO gör slag i saken och sätter in stora stridande styrkor direkt i ukraina. Inte bara som nu med några 100 tal instruktörer. Förr eller senare spårar detta ur totalt...

Detta är bra sammanfattat av en debattör på Flashback:

"Förjävligt rent ut sagt med denna eskalering. Och tänk. Allt det här kunde undvikits om Voldemort Zelensky inte sålt sitt land och folk till den största terrorist-staten på planeten vars imperialistiska agenda är världsdominans. Vi får väl hoppas Kina backar upp Putin så ni NATO-fjantar får det ni suktat efter. Massförstörelse och död.
thumbsup.gif

Så går det när man allierar sig med den största terrorist- nationen på planeten vars vapenlobby tjänar miljarder på krig och död och vill alltid sälja mer."
Det är bra sammanfattat men jag hittar fel i debattören, eller att hen inte vet en sak. Ukraina är inte Zelenskys land och kan aldrig bli det. Varför tror nu USA valde en icke kristen och tillsatte honom som president? Jo för att ingen kristen skulle gå USA:s vägnar och låtit två brödrafolk slåss mot varandra men annars så har debattören rätt.

Det är en debattör som passar bättre här innan han blir avstängd där.

Som jag ser det finns det bara 2 utgångar på detta krig, eftersom ukrainarna börjar ifrågasätta att deras män och söner blir kanonmat... finns det tydliga desperata tecken på att ukrainas styrande elit, ser en utveckling som innebär kollaps av stridande enheter och manskap. Senaste tecknet är att ukraina har minerat landsgränsen mot rumänien, för att stoppa de som försöker fly.

Ett annat tecken på desperation är att U.S.A rekommenderar ukraina att sänka mobiliseringsåldern, direkt ner till 18 år... en annan utgång är att NATO gör slag i saken och sätter in stora stridande styrkor direkt i ukraina. Inte bara som nu med några 100 tal instruktörer. Förr eller senare spårar detta ur totalt...

Militären kidnappar unga ukrainare för att skicka till döden och det vill svenska medier inte skriva om. Jag tycker att svenska medier har blod på sina händer som inte visar eller skriver sanningen om kriget.

Ukraina har redan i tysthet börjat ta in 18-åringar eller tvingar in i kriget. Det är ingen som vill delta i något som man håller på förlorar. Jag säger det igen, hade en kristen president gjort detta som Zelensky gör?

Jag vet inte hur sant detta är men NATO:s plan tydligen.

Om det skulle stämma kommer Ryssland inte köra på så.

En tomte på Flashback med signaturen ForumApache hävdar att fransmännens krigsvilja mot Ryssland är stor. I tråden "Scott ritter öser på i 30 minuter om Ukrainakriget och USAs inblandning" skriver ForumApache:

"More than one in two French citizens between the ages of 18 and 25 are ready to fight in Ukraine to defend their country, the French independent news outlet 20minutes wrote on April 12, citing the poll results commissioned by the country’s Defense Ministry.
The survey, conducted by the Ipsos market research and consulting company, reveals a sense of “patriotic revival” among young people who are ready to defend France even outside its borders.

Of those surveyed, 51% are ready to go to war in Ukraine to defend France, with 17% saying “definitely yes” and 34% saying “maybe yes”

Alla dessa d-a NATO-muppar. Hör de inte hur idiotiskt det låter? "Försvara (det egna landet) i Ukraina". Det är att angripa ryssar på ukrainsk mark. Det är inte att försvara sitt eget land eftersom ryssarna inte är några imperialister (de har varit sådana de också men det var på 1800-talet. Det här kriget är svaret på USAs krav att NATO-expansionen aldrig ska stanna av och att ryssarna bara ska acceptera den med alla dess konsekvenser det skulle innebära för den stora ryska befolkningen som lever i dagens Ukraina)

Jag läser ännu en idiot-tråd på Flashback. "Hur är de svenska som hyllar Putin funtade i hjärnan?". Kriget påstås "vara orättfärdigt". Är man "en idiot" eller "ett rötägg"`? Författaren är ännu en svensk som ä'r arg som ett bi över Rysslands triumf mot västvärlden i Ukraina.

Kriget är inte orättfärdigt. 2022 trappade ryssarna upp det redan pågående kriget eftersom den ukrainska staten förberedde sig att invadera Donbass och sedan Krim för att krossa motståndet där och bana iväg för Ukraina som medlem i NATO. Ryssland har ett starkt stöd hos den stora ryska befolkningen i Ukraina och Ryssland skyddar sitt eget folk. Finns ingenting orättfärdigt i det.

Ojdå. Jag ser att startinlägget är gammalt. Det är från mars 2022. Men men. En idiot med singnatur "GitarrNenne" påstår att USA bygger ett bra samhälle och att Ryssland inte gör det. Dagens USA??? Varifrån får folk den här idiotin? Det är otroligt märkliga uppfattningar som dröjer sig kvar. I Ryssland råder stark framtidstro. Detsamma gäller inte i USA eller i EU och i synnerhet inte i Sverige.

Vi är funtade i hjärnan vi en del i västvärlden att vi förstår att krig kan undvikas och att rådande krig nu kan avslutas och stora värden och människoliv räddas. Vi begriper att kriget berikar några få och belastar europeerna och amerikanska befolkningen ganska så mycket. I synnerhet europeerna betalar mycket ekonomiskt på att bekriga Ryssland och samtidigt försöka bojkotta dem. Väst plågas förstås Ukraina men även Ryssland betalar en del av människoliv.

Jag återger det här på svaret "Hur är svenskar som stödjer Putin funtade i hjärnan?". Bra författat av en viss GigiBali:

"Vi är svenskar som vet att västerländsk massmedia har ljugit väldigt mycket de senaste 20 åren. Vi vet också att globalisterna (samma människor som ligger bakom massinvandringen till väst) vill ockupera Ryssland så att de kan lägga beslag på deras resurser. Vi vet att det är USA som styr Ukraina, och därmed för ett proxy-krig mot Ryssland. Putin försökte under många år få bort NATO därifrån genom politik. Men det misslyckades, och därför gick de till slut in och tog över den delen där det bor ryssar.

Hur är de som stödjer USA funtade? Det landet har under de senaste 50 åren (minst) invaderat flera länder som inte har gjort dem någonting, och utfört statskupper och lönnmord över hela världen. Det är riktigt patetiskt att demonisera Ryssland för att de invaderade ett grannland där NATO byggde upp en arme (en till stor del nazistisk arme), samtidigt som man gillar USA som har gjort så mycket värre saker. USA invaderade Irak, och de är fortfarande där. De invaderade Syrien, och är fortfarande där. De invaderade Libyen. Vietnam, Afghanistan, Korea, Somalia, och har infört sanktioner mot alla länder som vägrar sälja ut sig till USA, vilket leder till att deras folk lider. Det finns inte en enda gång då sanktioner har lett till regim-skiften.

Putin bekämpar globalisterna, och det är därför många stödjer honom. Han är en 100% patriot, vilket patrioter över hela världen givetvis respekterar. Jag är väl medveten om att BRICS givetvis kommer att skada oss ekonomiskt. Men om globalisterna fortsätter att styra, kommer vi snart inte att ha några länder kvar i väst. Hellre ett fattigt land som kan byggas upp, än ett land fullt av olika etniciteter, en massa muslimer, kriminalitet, inkompetens och korruption. Om 20 år finns det inget Sverige kvar, så vida något radikalt inte sker väldigt snart. De som ligger bakom detta (Rothchilds, Soros, Zuckerberg, Wallenberg, Bonnier, Bill Gates, Kock-bröderna mf) och det är dessa som Ryssland bekämpar. Putin är ingen ängel. Långt därifrån. Men "lammen måste skyddas från vargen, och det krävs en varg för att krossa en varg". Soros är en varg, och det är även Putin."

Det enda jag inte förstår är "BRICS kommer skada oss ekonomiskt". Vi är självförstörande eftersom demokratin i väst fungerar som så att politiker-skaran som vinner valen inte har några ambitioner att bygga välstånd åt folket. Vi i Sverige skulle kunna samarbeta med BRICS men det förutsätter en ödmjuk attityd och att bli tuffare mot EU och mot USA. Sverige borde bryta med EU och förbindelserna med USA vinner vi ingenting på.

NATO-hjon spekulerar i att Rysslands anledning till upptrappningen 2022 var att "komma över Ukrainas naturtillgångar".

Ryssland har aldrig behövt fler naturtillgångar. Man har det mesta själv redan - och vill skydda dessa från att inte gå förlorade till väst. Dessutom gick man in i Donbass som alltid varit ryskt, tills Sovjetunionen överförde Donbass till Ukrainska rådsrepubliken inom Sovjetunionen.

Dessutom. Den viktiga kompletteringen. Ryssland har försökt att hålla Ukraina ute från NATO på diplomatisk väg. Det var nära att NATO kuppade genom detta med att låta Ukraina krossa separatisterna i Donbass och på Krim. Ryssarna satte stopp för det och räddade kvar Krim inom den egna nationen.

Må det vara en upprepning men jag märker att NATO-hjonen börjat hitta på en massa efterkonstruktioner för att legitimera västvärldens krig mot Ryssland.

Jag snappar upp varningar om att Ukraina planerar en våg av terroristdåd mot civila mål Ryssland. Sergei Shoigu står för dessa varningar. Shoigu, som nyligen varit Rysslands försvarsminister och nu "sekreterare i Rysslands säkerhetsråd". Man blir påmind om hur tyska generaler blev påkomna med planer om att förstöra Kerch-bron mellan Krim och ryska fastlandet på andra sidan sundet. USA sprängde Nordstream! Någon organiserade terrordåd mot ungdomar i Moskva. 144 människor dödades och 550 skadades. Dagens Nyheter i Sverige gjorde förstås en poäng av det där, utnyttjade terrordådet, med att försöka utmåla Vladimir Putin som att inte ha kontrollen. Det var dock ett lamt fånigt försök av DN. Putin stod upp för enigheten i Ryssland. De här banditerna skapade inte hat mellan de olika religionstillhörigheterna i Ryssland.

Andrei Martyanov drar sig inte för att peka ut amerikanerna och britterna till att uppmuntra den ukrainska regimen till att hålla på med terror.

Apropå G7-ledarna. Vilket d-a gäng. Marxisten Trudeaue i Canada, tyske Olaf Scholz utan integritet, senile amerikanske presidenten Joe Biden på 81 år, WEF-Macron i Frankrike, WEF-Rishi Sunak i Storbritannien. Fumio Kushida i Japan är i blåsväder i någon sorts korruptionsskandal. Och sedan i EU har vi Ursula Van Der Leyen. Bara Girogia Meloni i Italien verkar vara populär. Vad är detta för ett djäkla västerland som ska besegra Ryssland?

Senast ändrad:
NATO-hjon spekulerar i att Rysslands anledning till upptrappningen 2022 var att "komma över Ukrainas naturtillgångar".

Ryssland har aldrig behövt fler naturtillgångar. Man har det mesta själv redan - och vill skydda dessa från att inte gå förlorade till väst. Dessutom gick man in i Donbass som alltid varit ryskt, tills Sovjetunionen överförde Donbass till Ukrainska rådsrepubliken inom Sovjetunionen.
Jag har läst detta också och blev förvånad. Om Ukraina skulle ha såna naturtillgångar hade USA med väst slagit till Ukraina för längesen. Väst har tappat det helt och försöker komma med annan sorts propaganda att det var Ukrainas naturtillgångar de ville komma åt men glömmer att en hel värld vet vad de själva gjort i över flera hundra år.

Jag snappar upp varningar om att Ukraina planerar en våg av terroristdåd mot civila mål Ryssland. Sergei Shoigu står för dessa varningar. Shoigu, som nyligen varit Rysslands försvarsminister och nu "sekreterare i Rysslands säkerhetsråd". Man blir påmind om hur tyska generaler blev påkomna med planer om att förstöra Kerch-bron mellan Krim och ryska fastlandet på andra sidan sundet. USA sprängde Nordstream! Någon organiserade terrordåd mot ungdomar i Moskva. 144 människor dödades och 550 skadades. Dagens Nyheter i Sverige gjorde förstås en poäng av det där, utnyttjade terrordådet, med att försöka utmåla Vladimir Putin som att inte ha kontrollen. Det var dock ett lamt fånigt försök av DN. Putin stod upp för enigheten i Ryssland. De här banditerna skapade inte hat mellan de olika religionstillhörigheterna i Ryssland.

Andrei Martyanov drar sig inte för att peka ut amerikanerna och britterna till att uppmuntra den ukrainska regimen till att hålla på med terror.

Apropå G7-ledarna. Vilket d-a gäng. Marxisten Trudeaue i Canada, tyske Olaf Scholz utan integritet, senile amerikanske presidenten Joe Biden på 81 år, WEF-Macron i Frankrike, WEF-Rishi Sunak i Storbritannien. Fumio Kushida i Japan är i blåsväder i någon sorts korruptionsskandal. Och sedan i EU har vi Ursula Van Der Leyen. Bara Girogia Meloni i Italien verkar vara populär. Vad är detta för ett djäkla västerland som ska besegra Ryssland?

Jag tror inte vi är så långt ifrån ett storskalig krig. Turkiets utrikesminister har varit på besök i Kina och Ryssland och diskuterat BRICS. Turkiet vill nog gå med i BRIKS och det är nog inte för Turkiets dåliga ekonomins skull utan jag tror att Turkiet vet och känner på sig att ett krig mot Ryssland är allt närmre och eftersom Turkiet är medlem i NATO vill Turkiet dra sig ur NATO. Det går inte vara medlem i både NATO och BRICS och om det är som jag tror så får man faktiskt ge applåd till denna dåren Erdogan. Han vill inte att NATO använder Turkiets territorium mot Ryssland vilket är helt rätt.

Sen har vi ett annat problem, väst har nu lagt beslag på Rysslands 300+ miljarder dollar och kommer ge det till Ukraina. Nu tror jag inte Ryssland kan göra något åt saken men jag tror inte heller Ryssland kommer glömma det och kommer vedergälla detta för de länder som tog detta beslut.

14 juni bombar Ukraina Belgorod med artilleri åter. 5 döda och 6 skadade.

Death toll in collapse of stairwell in Belgorod region rises to 5 - Emergencies - TASS

G7 stjäl Rysslands i väst frysta i tillgångar. Jag vet inte hur Ryssland svarar. Det G7 börjar med är att stjäla ränteintäkterna. Summan ska vara 50 miljarder USD fram till slutet av 2024.

G7 decision to use seized Russian assets for Kiev’s needs is illegitimate — envoy Antonov - Russian Politics & Diplomacy - TASS

Vladimir Putin har tillkännagett sina villkor för att inleda förhandlingar. Ryssland går med på eld upphör så snart Ukraina drar tillbaka sina trupper från Donbass och Nya Ryssland.

Jag tror inte vi är så långt ifrån ett storskalig krig..

Det sägs att det är enormt svårt att hålla igen med kärnvapen och det kan smälla på en gång. Det stora kriget.

Även om vi slipper det där. Med ett storkrig i Europa kommer enorma tillgångar att gå förlorade. Saker som att gå till tandläkaren blir en lyx unnad riksdagsmännen och direktörerna och inte särskilt många fler än dessa. Vi torde frysa i vinter och en stor del av fastighetsbeståndet förstöras av köldskador. Undrar verkligen hur vår pöbel till rysshatande befolkning kommer klara sig. Om ett krig inte undvikes - och jag förutsätter att vi överhuvudtaget överlever - kommer fattiigdomen bli bestående. WEF får som de vill.

Mitt intryck av svenskarna är fortfarande att de är en stor samling - hjärntvättade - idioter. De får gläfsa en del men de vinner ingenting på det.

Senast ändrad:
Den som följer utvecklingen och har förmågan att "läsa mellan raderna" inser såklart att ett storskaligt krig mellan NATO och Ryssland är oundvikligt. Endast ett under eller en sak som inträffar som ingen kunnat räkna med, faktiskt inträffar... då kanske kriget upphör. Vad det skulle kunna vara står skrivet i stjärnorna... tyvärr är det för många som tjänar på kriget... dom vill inte ha fred i Ukraina. U.S.A. kommer snart att falla samman, det skulle kunna vara en oväntad sak som inträffar, dock inte för mig...

Topp