Lägger man på sig allt det man äter?

chili

Medlem
Reg
31 Jan 2019
Inlägg
154
Jag är under en lätt diet nu. Jag har gått ner ca 5 kg sen sommaren. Idag så tog vi jobbar polare en sen buffé och några öl. Innan vi gick på buffé och efter vägde jag mig. Vikten har ökat med 1,4 kg. Är det vikt jag har lagt på mig som kommer stanna i kroppen?
 
Är inte 1,4 kg det du har ätit och druckit? Det försvinner liksom ingenstans, fastän jag inte vet om kanske utandningsluften är tyngre än inandningen. Svettas kan man också göra.

Jaha... du visste redan det och undrade hur mycket av det som stannar :) Jag vet inte hur det tas upp metaboliskt eller vad det heter. Jag är lite sär så det kvittar.

Gå ner 5 kg låter i alla fall trevligt :)
 
Parkeringsvakt sa:
Är inte 1.4 kg det du har ätit och druckit? Det försvinner liksom ingenstans, fastän jag inte vet om kanske utandningsluften är tyngre än inandningen. Svettas kan man också göra.

Jaha... du visste redan det och undrade hur mycket av det som stannar :) Jag vet inte hur det tas upp metaboliskt eller vad det heter. Jag är lite sär så det kvittar.

Gå ner 5 kg låter i alla fall trevligt :)

Vadå försvinner ingenstans? Klart man pissar och skiter ut det mesta och hur mycket kroppen tar upp kan jag inte svara på.
 
Slaktaren sa:
Vadå försvinner ingenstans? Klart man pissar och skiter ut det mesta och hur mycket kroppen tar upp kan jag inte svara på.

Det förstår jag såklart men det kändes olämpligt att nämna dessa kroppsfunktioner. De antar jag att man är medveten om ändå :) men nu vet vi att man pissar och skiter.
 
Topp