superkuken sa:
Tja, eftersom det var jag som startade tråden så kan jag väl säga att jag inte anser att trådfrågan är speciellt väl besvarad. Till största delen handlade svaren om att det inte finns något som hindrar folk från att starta nya forum, vilket jag heller aldrig påstod. Sen hade jag lite följdfrågor till en del svar också. Tycker det är en rätt tråkig inställning när admins "tycker" att en diskussion är slut.
En mindre sjö av låsta, papperskorgade och raderade inlägg och trådar som det inte var något fel på, är en av anledningarna att jag letade mig hit. Intelligensen bland användarna verkar vara på väg att lämna Flashback för gott, och min (möjligen felaktiga) uppfattning är att admins och mods delvis verkar vilja få ut så mycket ära och makt som möjligt medan skeppet sjunker.
Jag hoppas att admin på detta forum inte har samma inställning, och jag funderar på varför trådar "med för låg kvalitet" aldrig raderas på andra forum som familjeliv, gamefaq, neoseeker eller reddit, utan bara på yttrandefrihetens forum? Känner man att man för tillfället är på en högre nivå (eller det motsatta) än TS, kan man väl bara låta bli att diskutera i tråden?
Att bestämma vad andra ska läsa och diskutera och vad som är intressant, oavsett om det är admin eller majoriteten av röstande användare som gör det, tror jag blir fel. Visst är oärlighet ett stort problem, men vill du inte tänka efter vad du egentligen tycker och bekämpa den med dina inlägg, tror jag inte lösningen är att rapportera inlägget/tråden och få det att försvinna istället.
Är inte det bästa sättet att tysta bråkstakar, att inte bry sig om dom? Om jag inte fick ett enda svar på det här inlägget skulle det påverka mig ganska djupt. Jag skulle bli tvungen att fundera på vad jag hade skrivit för fel, för rätt, och analysera mina formuleringar. Men om det direkt blev raderat eller bortviftat av en moderator, blev nog resultatet bara tjafs mellan mig och denne.
Har admins och moderatorer en medveten taktik att försöka fördumma trådarna? Nej, det tror jag inte, men en undermedveten. Jag tror att de blir förbannade på trådar som de inte hänger med i, men de har tålamod och håller det tillbaka tills någon som inte är så bra på att uttrycka sig, eller någon som de ser chansen att dumförklara på annat sätt, startar en tråd.
Det enda moderatorerna på Flashback gör, tror jag är just detta. Att vänta på inlägg och trådar som de riskfritt kan utöva sin makt över. Det är så jag tänker i min sjuka hjärna i alla fall, och hur jag själv skulle ha betett mig, och för att det här forumet ska blomstra har jag ett förslag: starta en ny tråd här för varje som flyttas till papperskorgen på Flashback.