Lista med nyheter och frihet

Richard sa:
Jag är inte så värst insatt i vem Soros egentligen är, men vet att det är nån judisk vänstermiljardär. Det drar vänstern nytta av för om man kritiserar Soros så skriker de "nazist"! Men t.o.m Benjamin Netanyahu har sagt att det inte är antisemitism att kritisera George Soros.

Vet inte vad Bill Gates vill, men läste att han var bakom Bulletin på nått vis.

Då tycker jag att du ska läsa till dig vem han är. Jag är helt säker på att du kommer ändra din uppfattning om Bulletin efter det.

Gates och Bulletin? Soros sysslar med sånt men Gates? Det får jag läsa mer om.
 
Ok, ska kolla upp vem det är o ska försöka hitta sidan om vilka som är med o finansierar Bulletin.
 
Richard sa:
Ok, ska kolla upp vem det är o ska försöka hitta sidan om vilka som är med o finansierar Bulletin.

Gör det! De borde finnas i skolböcker om vem han är. Han är ursprungligen från Ungern, och Ungern har till och med kapat alla förbindelser med honom. Han får inte ens besöka sitt hemland Ungern.
 
0koll sa:
Gör det! De borde finnas i skolböcker om vem han är. Han är ursprungligen från Ungern, och Ungern har till och med kapat alla förbindelser med honom. Han får inte ens besöka sitt hemland Ungern.

Inte bara Ungern https://friaordet.org/viewtopic.php?f=52&t=79&p=182&hilit=George+soros#p182


Why has George Soros been banned from 6 counties if he is such a swell guy?
https://answers.yahoo.com/

https://www.investopedia.com/ask/answers/08/george-soros-bank-of-england.asp

George Soros är född ond och fostrar nu upp onda människor som kan följa hans fotsteg när döden är hack i häl honom.
 
Ak47 sa:
Inte bara Ungern https://friaordet.org/viewtopic.php?f=52&t=79&p=182&hilit=George+soros#p182



https://answers.yahoo.com/

https://www.investopedia.com/ask/answers/08/george-soros-bank-of-england.asp

George Soros är född ond och fostrar nu upp onda människor som kan följa hans fotsteg när döden är hack i häl honom.
Georg Soros är världsglobalisternas ledare som är som gott som hatad .-Det var Georg Soros som 1992 via spekulationer på Svensk delvavering försökte att sänka Sveriges ekonomi .
 
Vinterstorm sa:
Georg Soros är världsglobalisternas ledare som är som gott som hatad .-Det var Georg Soros som 1992 via spekulationer på Svensk delvavering försökte att sänka Sveriges ekonomi .
Soros hatas av nazister och extremhögern. Bortsett från valutaspekulationerna har han hjälpt många i Världen. Han kämpar för demokrati, yttrandefrihet, jämlikhet, allas lika värde och respekt för individens rättigheter. Han är också emot näthat och för ett kritiskt tänkande. Han har skänkt bort mer än 250 miljarder kronor till goda ändamål.

Man får inte gå på nazisternas myt om Soros, de hatar Soros för att han är emot nazister.

"Globalisterna" är ett högerextremt nedsättande uttryck för de som är för jämlikhet, rättvisa, allas människors rätt, folks rätt att flytta var de vill, fri handel över alla nationsgränser och att alla länder är beroende av varandra.

Man skall inte tro på allt man hör, speciellt inte på nazister och högerextrema som är raka motsatsen till globalism och Soros. De vill ha diktatur och med vita och friska människor som de ledande i Världen. De vill inte ha en fri handel och folk skall inte få flytta var de vill. Demokrati hatar de och yttrandefrihet gäller bara de själva osv. Sjuka och handikappade ger de inte mycket för.
 
Vinterstorm sa:
Georg Soros är världsglobalisternas ledare som är som gott som hatad .-Det var Georg Soros som 1992 via spekulationer på Svensk delvavering försökte att sänka Sveriges ekonomi .

Han är ond, finns inte så mycket mer att säga om han.
 
Bulletin skulle vara gratis fram till slutet av januari sen betalvägg för dom som inte prenumererade men än så går det läsa bulletin. Backade dom för att det är för få som läser?
 
Hur kan Bulletin vara något bra om Soros är inblandat? Är det okunskapen hos människor? Soros är bland värsta människan som satt sin fot i världen. Är det ingen som känner till hur han spekulerade mot kronan på 90 talet?

Vad skulle Gates ha för intresse av en ”nyhetstidning”?
Det är den "kunskapen" om Soros som sprids av fak-news-media. Soros är först och främst en högermänniska men under sin tid som privatperson har han visat ett stort socialt engagemang och är en stor motståndare mot nazism och extremhögern. Han är alltså mycket bättre än ryktet säger. Som finansman var han som alla andra, alltså fixerad vid att dra in pengar.
 
Det är den "kunskapen" om Soros som sprids av fak-news-media. Soros är först och främst en högermänniska men under sin tid som privatperson har han visat ett stort socialt engagemang och är en stor motståndare mot nazism och extremhögern. Han är alltså mycket bättre än ryktet säger. Som finansman var han som alla andra, alltså fixerad vid att dra in pengar.

ingenting kan övertala mig om att han är en bra människa. Varför han är bannad i flera länder tycker jag är bra svar på vem han är.
 
WTF!

Tror Bulletin att de ska kunna lugga mig på en hundring i månaden, så tror de fel!

Sätter de upp en sån vägg så är det tack å goodbye!
 
WTF!

Tror Bulletin att de ska kunna lugga mig på en hundring i månaden, så tror de fel!

Sätter de upp en sån vägg så är det tack å goodbye!

När Bulletin lanserades stod det på sidan att fram till sista januari kunde man läsa gratis sen skulle dom införa betalvägg för dom som inte prenumererade. Det är mitten av februari och ännu ingen betalvägg. Jag tror att de kan se hur många läsare dom har dagligen. Antagligen lågt och därför har dom inte infört betalvägg. Jag skulle inte ens betala tio kronor.
 
ingenting kan övertala mig om att han är en bra människa. Varför han är bannad i flera länder tycker jag är bra svar på vem han är.
Han är bannad av diktaturer och nästan diktaturer som Ungern och Polen. De gillar inte när han påstår att deras befolkningar far illa.
Du får tycka vad du vill men om det bygger på extremhögerns fejkmedia så tycker jag du skall läsa på lite.
Jag har också kritik mot honom men hans sociala engagemang är hedervärt.
 
Flopp för Bulletin redan?


Den nystartade konservativa tidningen Bulletin går mot ett sammanbrott.

Storägaren Tino Sandandaji gick på tisdagskvällen till kraftfull attack på personalen.

Han anklagar ledningen för ”cover up”, lögner och att chefredaktören kommit med falska anklagelser mot honom.

– Problemen måste vädras ut, skriver han i ett långt inlägg på Facebook.

Samtidigt vägrar finansiärerna att släppa till mer pengar till projektet, uppger flera källor för Expressen. https://www.expressen.se/nyheter/konflikt-pa-bulletin-oppet-brak-mellan-agarna-och-ledningen/
 
Har kollat in Bulletin,samt Samnytt och Newsner, och Bulletin anser jag vill vinkla till ytterhögerns fördel samtidigt som man hackar på vänsterfolk .
 
Senast ändrad:
Nyligen hörde man om att Bulletin ville sätta upp en betalvägg...

”100 kr i månaden”

Nu lämnar råttorna det sjunkande skeppet!

Tillåt mig garva, ”högmod går före fall!”
 
Nyligen hörde man om att Bulletin ville sätta upp en betalvägg...

”100 kr i månaden”

Nu lämnar råttorna det sjunkande skeppet!

Tillåt mig garva, ”högmod går före fall!”
Bulletins undergång är nära ,det blev inte den succe som man hade räknat med .
Och när Bulletin ville sätta upp en betalvägg på 100 kronor per månad
så fick nog de flesta nog och lämnade tidningen för gott, så Tidningen Bulletin blev mycket kortlivad.
 
Topp