Måltidsersättnig för att gå ned i vikt?

chili

Medlem
Reg
31 Jan 2019
Inlägg
154
Funkar måltidsersättning för att gå ned i vikt?
Det här står det om måltidsersättning,
vad är måltidsersättning?
Måltidsersättningar är anpassade för antingen byta ut vissa måltider eller för att helt gå över till ersättning under en begränsad period. Grundtanken är att man ska få ett stort kaloriunderskott och på så vis tappa mycket i vikt på kort tid. En kost av enbart måltidsersättning ger runt 800 kcal per dag, vilket ger en rejäl reducering. I vanliga fall brukar ett kaloriintag ligga på runt 2000 kcal för kvinnor och 3000 för män. Pulver som man blandar själv till en shake eller soppa är den vanligaste varianten av måltidsersättning. Det finns även färdiga shakes och bars som passar bra att ha med sig på språng eller när man vill lyxa till sin diet med något extra gott

Är 2 månader lagom?
 
Sluta ät socker och annan stärkelse, t.ex. bröd, godis, ost, pasta och potatis, och drick vatten istället för mjölk. Förutom en gång i veckan, då du inte bara unnar dig det utan är nyttig mot kroppen som behöver de snabba kolhydraterna ibland. Ät gott kött med diverse sallad, gurka, tomater, gärna med dressing eller fet sås till. Om du väger 125 kg nu, kommer du att väga 75 om tre-fyra månader.
 
Tramssexuell sa:
Sluta ät socker och annan stärkelse, t.ex. bröd, godis, ost, pasta och potatis, och drick vatten istället för mjölk. Förutom en gång i veckan, då du inte bara unnar dig det utan är nyttig mot kroppen som behöver de snabba kolhydraterna ibland. Ät gott kött med diverse sallad, gurka, tomater, gärna med dressing eller fet sås till. Om du väger 125 kg nu, kommer du att väga 75 om tre-fyra månader.

Hur slutar man äta socker? Jag är inte den som dricker läsk, äter godis. Socker finns nästan i allt så lite svårt att undvika det helt.

Men om vi lagar korv, vad ska jag laga istället för potatis? Eller till laxen? Sallad är inte mättande heller. Äta kött nästan dagligen är dyrt.
 
chili sa:
Hur slutar man äta socker? Jag är inte den som dricker läsk, äter godis. Socker finns nästan i allt så lite svårt att undvika det helt.

Men om vi lagar korv, vad ska jag laga istället för potatis? Eller till laxen? Sallad är inte mättande heller. Äta kött nästan dagligen är dyrt.

https://www.bokus.com/bok/9789137127354/atkinsdieten-kokboken/
 
Topp