Meditation (experiment)

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Denna tråd riktar sig först och främst till er som tycker det är löjligt/konstigt/töntigt men har aldrig ens testat eller försökt få insikt i saken. Jag har själv varit sån en stor del av mitt liv, tills jag öppnade mitt sinne och provade. Du kunde ju testa det du dömer iaf?

Om du kan tänka dig göra ett test så kunde ni ju rapportera här hur ni upplever det hela. Skulle va kul att höra. Så kanske 20 min om dagen i en vecka eller 2. Djupa andetag, hela vägen ut och hela vägen in och hålla kvar en stund när ni är helt fulla/toma på luft. Gärna att man suger in/ut i tre steg, så när ni andas in böjar med magen sedan bröstkorgen och sist ända upp i huvudet. Ta in så mycket luft ni bara möjligen kan och sedan töm så mycket ni kan. Jag är ingen expert så kolla nån som kan bättre om ni inte fattar eller vill ha annan teknik.

Ni kommer nog bli överraskade vilka resultat man kan uppnå. Särskilt ni med kanske psykiska besvär och liknande borde ju testa detta innan ni köper läkemedel tycker jag. Luft är trots allt det viktigaste människan har, se till att träna era lungor så kommer ni kunna tänka tydligare och må bättre.

Värt ett försök? Resultatet kan bli ett bättre liv.

Tamejfan bland det konstigaste jag läst, hur mår man om man måste "anstränga sig" för att andas "rätt"?

Men visst, flåsa på bara :D

Lustfylld sa:
Tamejfan bland det konstigaste jag läst, hur mår man om man måste "anstränga sig" för att andas "rätt"?

Men visst, flåsa på bara :D

Nu ser jag inte "orden" du "citerar" i den texten du "skrattar" "åt". Tydligen är du en av dem som behöver stilla sitt sinne, ganska trång synt att du dömer något du inte vet ett skit om, men det sa jag ju redan i ts.

Du bör se det som ett gym pass, fast för insidan.

Som sagt tråden riktar sig främst mot såna som dig, bevisa mig fel?

Sömn räcker inte när det är själen som är trött. Säng av era tankar iaf några minuter ibland, så kan ni hitta saker ni inte visste fanns.

Meditation är vetenskapligt bevisat ge bättre hjärnfuntion.

turtle sa:
Tydligen är du en av dem som behöver stilla sitt sinne, ganska trång synt att du dömer något du inte vet ett skit om, men det sa jag ju redan i ts.

Du bör se det som ett gym pass, fast för insidan.

Som sagt tråden riktar sig främst mot såna som dig, bevisa mig fel?

Alltså, jag tar emellanåt ett par djupa andetag, skillnaden mellan dig som mår dåligt och mig som mår genuint bra, är att för mig händer det per automatik istället för schemalagda gympapass :D

Lustfylld sa:
Alltså, jag tar emellanåt ett par djupa andetag, skillnaden mellan dig som mår dåligt och mig som mår genuint bra, är att för mig händer det per automatik istället för schemalagda gympapass :D

Vart hittar du mig säga att jag inte mår bra? Tömmer och fyller du dina lungor till högsta kapacitet när du andas vanligt? Hur kan du annars jämföra?

(andra posten i rad du lägger ord i min mun)

Lustfylld sa:

Hur bra du än tycker dig må så ser jag tydligt att du inte använder din hjärnas fullaste kapacitet, då undrar jag varför? Varför vill du inte ha så mycket hjärnkraft som är möjligt? Du kan bli en smartare människa, men tycker processen är för löjlig? Gå och lägg dig din korkade fjant.

turtle sa:
Vart hittar du mig säga att jag inte mår bra? Tömmer och fyller du dina lungor till högsta kapacitet när du andas vanligt? Hur kan du annars jämföra?

(andra posten i rad du lägger ord i min mun)

Här på forumet, jag har läst det senaste du har skrivit "sluta ät kött" osv. Och enligt min bedömning, mår du inte bra.

Ja, jag både fyller och tömmer lungorna emellanåt, en så kallad "suck".

Lustfylld sa:
Här på forumet, jag har läst det senaste du har skrivit "sluta ät kött" osv. Och enligt min bedömning, mår du inte bra.

Ja, jag både fyller och tömmer lungorna emellanåt, en så kallad "suck".

Sluta äta kött betyder att jag mår dåligt? Och att jag inte äter kött är den enda plats du drar din bedömning från? Kanske du ska ge fan i att döma saker och folk du inte har koll på?

Jag skiter i om du gillar att suga, denna tråd handlar om meditation.

Lustfylld sa:
https://youtu.be/OgR48dEi5-Q

Ja bra jämförelse. Som sagt jag lär inte få min önskan uppfylld om genomtänkta svar från dig, så får be dig sluta smutsa ner en tråd du inte har intresse av och gå och ta ett glas klor istället.

turtle sa:
Som sagt jag lär inte få min önskan uppfylld om genomtänkta svar från dig, så får be dig sluta smutsa ner en tråd du inte har intresse av och gå och ta ett glas klor istället.

Ööööö, va?
Mina svar är väl genomtänkta, att du tolkar mitt svar om att jag suckar istället för att schemalägga djupa andetag, som att jag vill suga, är det väl mer du som agerar dirty?

Hur dåligt mår du egentligen? Och tolka nu inte den frågan som att jag ser ner på dig eller tycker att du är mindre värd än någon annan, tack.

Lustfylld sa:
Ööööö, va?
Mina svar är väl genomtänkta, att du tolkar mitt svar om att jag suckar istället för att schemalägga djupa andetag, som att jag vill suga, är det väl mer du som agerar dirty?

Hur dåligt mår du egentligen? Och tolka nu inte den frågan som att jag ser ner på dig eller tycker att du är mindre värd än någon annan, tack.

Nej jag tolkar ditt trams som att du inte vill att människor når sin fulla potential eller att du har hallisar från för mycket klor i vattnet. Jag har inte bett om dina åsikter om saker du inte vet något om, så var god sluta ge dem, tack.

turtle sa:
Nej jag tolkar ditt trams som att du inte vill att människor når sin fulla potential eller att du har hallisar från för mycket klor i vattnet. Jag har inte bett om dina åsikter om saker du inte vet något om, så var god sluta ge dem, tack.

Hur många har du skrämt iväg från detta forum? Du verkar både obstinat och dum i huvudet. Jag ska hålla andan tills imorgon kväll och se om det finns någon mer normalbegåvad som skriver här, annars är det väl bara att konstatera att ett jävla troll har sugit luften ur forumet innan det ens har kommit igång.

Lustfylld sa:
Hur många har du skrämt iväg från detta forum? Du verkar både obstinat och dum i huvudet. Jag ska hålla andan tills imorgon kväll och se om det finns någon mer normalbegåvad som skriver här, annars är det väl bara att konstatera att ett jävla troll har sugit luften ur forumet innan det ens har kommit igång.

Gå tillbaka till flashback, jag förstör inte för dig där, så då behöver inte du förstöra för mig här. Du behöver ditt safe space från logik.

Lustfylld sa:

För de som köper all propaganda kött industrin säljer er och tror man inte kan va frisk eller stark utan att äta djurprodukter, utmanar jag att er skriva "vegan bodybuilder" eller "vegan fighter" på google bilder.

Och för er som säger att det är fjantigt att vara vegan, berätta gärna mer om barnmjölken du troligen dricker i vuxen ålder.

(men gör det gärna i rätt tråd.)

Topp