Meditation (experiment)

Eller se det så här, oavsett hur bra du tycker du mår, så är detta ett sett att må bättre endå(möjligen med undantaget om du tagit nån stark drog kanske). Och om du har problem så är det här ett sätt att nå bättre lösningar. Och allt annat vad man behöver använda hjärnan till, varför inte spendera 20 min av sin dag för att sedan kunna fungera bättre resten av dagen? Se det som en boost, eller som en grattis drog nästan. Ni har inget att förlora på att testa, 20 min har ni alla. Testa bara ta 10 - 20 djupa andetag och se hur det känns? Andas in och ut till det extrema, totalt fyllda eller tömda lungor, och håll kvar på toppen ett tag. Om ni mår bättre efter bara 10 -20 andetag, så kan det ju va värt att testa mer.

Att se dum ut 20 min om dagen, eller att vara lite dum hela dagen. Det är frågan.

Vetenskapligt bevisat, att er hjärna kommer funka bättre.

Lustfylld sa:
Du verkar både obstinat och dum i huvudet.
Dum sa han som ignorerar det som är vetenskapligt bevisat. Dum sa han som oroar sig för att se dum ut för att bli smartare.

Jag ska hålla andan tills imorgon kväll
Smart sagt, du behöver så klart inte tänka bättre.

Ööööö,va?
Mina svar är väl genomtänkta
"Ööööö, jag har allt för genomtänkta åsikter om det jag inte vet nått om och anser att mina åsikter väger tyngre än vetenskap"

Du kommer som ny till forumet och börjar skriva i en tråd som inte intresserar dig, men det är mitt fel att du inte fick en vettig diskussion?

Men snälla nån, läs min tråd om psykiskt ohälsa:
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=86&t=544

Där kan du läsa att jag har kommit bra mycket längre än att upprepa något som inte är någon nyhet. Och om du nu tror på att "djupa andetag-metoden" fungerar för att bli smartare, så tycker jag att du ska fortsätta att flåsa, och återkomma när det har gett resultat.

Lustfylld sa:
Men snälla nån, läs min tråd om psykiskt ohälsa:
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=86&t=544

Där kan du läsa att jag har kommit bra mycket längre än att upprepa något som inte är någon nyhet. Och om du nu tror på att "djupa andetag-metoden" fungerar för att bli smartare, så tycker jag att du ska fortsätta att flåsa, och återkomma när det har gett resultat.

Det ger snabbt resultat, och är som sagt vetenskapligt bevisat. Vet inte varför jag ska läsa din tråd när du bara gör en gissnings lek i den? Vad lär jag av att läsa din tråd där du vägrar dela din information? Spänning? Nej tack.

(uppenbarligen är det jag pratar om en nyhet, då ingen av er vet vad för effekter det kan ge.)

turtle sa:
Det ger snabbt resultat, och är som sagt vetenskapligt bevisat. Vet inte varför jag ska läsa din tråd när du bara gör en gissnings lek i den? Vad lär jag av att läsa din tråd där du vägrar dela din information? Spänning? Nej tack.

(uppenbarligen är det jag pratar om en nyhet, då ingen av er vet vad för effekter det kan ge.)

Du har ju redan varit inne i min tråd och läst den, du har ju t.o.m. svarat i den. Hur korkad är du?

Ta nu ett par djupa andetag, se det som en utmaning att knäcka mig och min tes om att du är dum i huvudet, i form av ett fucking troll.

Lustfylld sa:
Du har ju redan varit inne i min tråd och läst den, du har ju t.o.m. svarat i den.

Exakt, och vad lärde jag mig från din tråd? Inget. Det är nog du som dum är om du tror du delat nån visdom med din gissnings lek.

Du fortsätter tala förbi när jag nämner vetenskapligt bevisat, det är nog du som trollar minsan. Som sagt varför började du skriva i en tråd du inte har intresse av? Varför inte skriva i alla trådar vilken åsikt du har?

turtle sa:
Exakt, och vad lärde jag mig från din tråd? Inget. Det är nog du som dum

Nä, jag inte dum, jag är Bom.
Att du har svårt att tänka själv och lära dig, ja det är ju det jag har svaret på, varför det ligger till på det sättet.

Stick till Flashback om du inte pallar med mina åsikter ditt jävla sumptroll :lol:

Lustfylld sa:
Nä, jag inte dum, jag är Bom.
Att du har svårt att tänka själv och lära dig, ja det är ju det jag har svaret på, varför det ligger till på det sättet.

Stick till Flashback om du inte pallar med mina åsikter ditt jävla sumptroll :lol:

Skulle jag få mindre korkade åsikter på Flashback menar du. Du kanske vill tillägga något av värde till tråden du skriver i, efter så här många värdelösa kommentarer?

(nu är det ju fler i din tråd som undrar vad du försöker säga, så du har nyss förolämpat fler på forumet än du kanske önskade)

Jag känner mig varnad, hoppas att jag inte blir avstängd eller bannlyst.

Stön (med fokus på fullt utblås)

Lustfylld sa:
Jag känner mig varnad, hoppas att jag inte blir avstängd eller bannlyst.

Stön (med fokus på fullt utblås)

Korkad är känslan du söker.

"Nu visar ny forskning att regelbunden meditativ träning kan förstärka din koncentrationsförmåga, sänka din stressnivå och förändra din hjärnas fysiska struktur."

https://illvet.se/manniskan/hjarnan/meditation-kan-forandra-din-hjarna

"skapa fysiska förändringar i din hjärna."

Jag har nämnt vetenskapligt bevisat ett antal gånger nu, du har inte ens bet att få veta mer. Du är ett troll.

Berätta mer, alla här på FO är spända av förväntning om att äntligen få tillgång till dina unika kunskaper i ämnet. Andas djupt, jag har väl aldrig hört på maken..

Lustfylld sa:
Berätta mer, alla här på FO är spända av förväntning om att äntligen få tillgång till dina unika kunskaper i ämnet. Andas djupt, jag har väl aldrig hört på maken..

Oj en ny medlem som talar för forumets alla medlemmar.

Det är inte min kunskap, du kan nog läsa det som står ovan. Annars gör jag en "lustfylld" och uppmanar dig att gissa dig fram. ;)

Lustfylld sa:
Och om du nu tror på att "djupa andetag-metoden" fungerar för att bli smartare, så tycker jag att du ska fortsätta att flåsa, och återkomma när det har gett resultat.

Du bad om resultat.

"Forskarna undersökte 600 personer som delades in i tre grupper. Varje grupp tränades i en meditationsform som de skulle utöva 30 minuter om dagen, sex dagar i veckan i tre månader.
MR-bilder visade att hjärnans struktur förändrades och att förändringarna hängde ihop med vilken meditationsform deltagarna hade utövat."

Fysiska resultat utav "flåsandet" har presenterats.

Tänker du förklara varför resultatet inte nöjer dig? Eller erkänna att du hadde fel? Eller bevisa dig oärlig?

turtle sa:
Du får tala tydligare, jag har ingen aning vad du vill få sagt.

Det jag reagerade mot, kanske för starkt, kanske inte, är att "tömma sig" bara är halva lösningen? Man måste väl samtidigt fylla sig med något bättre. Eller något annat som inte är bättre, huvudsaken kanske är att man fyller sig.

Eller är tanken i meditation, utan att jag kräver en lång förklaring, att detta redan finns där i grunden hos alla människor och att det bara är distraktionerna som behöver göras av med?

blueberry sa:
Det jag reagerade mot, kanske för starkt, kanske inte, är att "tömma sig" bara är halva lösningen? Man måste väl samtidigt fylla sig med något bättre. Eller något annat som inte är bättre, huvudsaken kanske är att man fyller sig.

Eller är tanken i meditation, utan att jag kräver en lång förklaring, att detta redan finns där i grunden hos alla människor och att det bara är distraktionerna som behöver göras av med?

Det jag har skrivit är bara att du ska tömma och fylla dina lungor med luft. Det låter som du syftar på den mentala biten?
Med fylla och tömma menar jag bara att du börjar med att blåsa ut så mycket luft ur lungorna du bara kan, sen blåser du ut lite till, och lite till, tills du har tömt lungorna till max. Sen håller du kvar i några sekunder, eller flera sekunder om du kan. Och sedan tar du ett djupt andetag, så djupt du kan, och sen ett till, och ett till, så du är proppfull med luft. Och håller kvar där i några sekunder. Repeat.

Med det mentala så handlar det väll mest om att lära sig observera sina tankar utan att ta del av dem. Alltså att man försöker låta tankarna som kommer bara passera utan att göra en stor grej av dem. Du ser att du har en tanke men istället för att diskutera med den så bara se den som en tanke och låt den passera. Jag tycker inte du ska tänka så mycket på den saken till att börja med, bara försök att fokusera på dina andetag så släpper de flesta tankarna.

Topp