MrKoll

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
En ny personupplysningstjänst finns tillgängligt för allmänheten, ungefär som lexbase och eniro men mycket värre. Mrkoll erbjuder allt tänkbart som kränker ens integritet, du kan söka på en persons ekonomiska situation, om den har betalningsanmärkning, åtalats för brott eller ligger i tvistmål eller stämning. Hur kan det vara så lätt att få uppgifter om en person så lätt?

Varför har vi ingen integritet kvar i det här landet för?
 
Jag vill inte vara den som är den, men jag har sett Snowden-dokumentärerna och filmerna och undrar: varför bry sig? Mitt liv är helt ointressant, och skulle jag få för mig att självmordsbomba ett mål, skulle jag naturligtvis börja kryptera mina meddelanden.
 
Jag tror inte du riktigt förstår allvaret! Mitt liv är inte heller så intressant tills jag kanske i framtiden söker ett nytt jobb och arbetsgivaren söker mig på nätet. Vad får arbetsgivaren reda på om mig? Om jag är dömd, har kronokalle på mig. Efter en halv timme får jag ett SMS: vi har valt att gå vidare med en annan kandidat. Många inser inte problemet tills en blir själv drabbad en dag.
 
Brottsadvokat sa:
Jag vill inte vara den som är den, men jag har sett Snowden-dokumentärerna och filmerna och undrar: varför bry sig? Mitt liv är helt ointressant, och skulle jag få för mig att självmordsbomba ett mål, skulle jag naturligtvis börja kryptera mina meddelanden.

Snowden, självmordsbomba och kryptera? Vad har saken med integritet att göra?
 
Kan inte den hela jävla handikappade myndigheter göra något åt den där jävla fitt sidan.
 
Likheterna mellan ägarna av Flashback, Lexbase och Mr.koll.

Flashbacks ägare Janne påstår fortfarande efter 10 år att han är hotad av Deno som inte ens bott i Sverige i 10 år. Även om Deno skulle bo i Sverige så ska Janne kunna stå upp för sin "yttrandefrihet" men han väljer att gömma sig istället. Hur länge då? Vem är det som gömmer Janne, och så här länge? Man gör varje år en bedömning på risk mot en hotad person. Inte ens våra mest hatade toppolitiker har varit skyddad lika mycket som Janne. Varför är Janne så viktig för polisen? Det kan man diskutera om.

Lexbase-grundaren Jonas Häger, registrerad i en adress i Stockholm men lever inte i Sverige.

Mr.koll grundaren Simon Kranz, bor i Kivra.

All dom 3 gossarna tycker att allmänheten har rätt att ta del av människors brottsmål mot en avgift eller i yttrandefrihetens namn men ingen vågar stå för sitt jobb. Alla gömmer sig på något sätt.
 
Nu har domen mot mr.koll kommit.

Sajten Mrkoll, som publicerar personuppgifter om svenskar över 16 år, krävs nu på 35 000 euro för brott mot kreditupplysningslagen och dataskyddsförordningen. Detta enligt beslut från Datainspektionen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sajten-mrkoll-bryter-mot-gdpr-kravs-pa-35-000-euroa?fbclid=IwAR00UiuFln2s4ECNONtW9-IE68ZbEhFN_0To3uVwhA8oQpJ6k8Kj0DUDZq4
 
Det är inte mer än rätt att MrKoll åker på rätt så feta böter .Borde inte
myndigheterna också se till att stänga ned sidan MrKoll eftersom den gör ett intrång i folks integritet
och utgör ett stort hot mot folks interna privatliv och att MrKoll kan få mycket förödande
konsekvenser för de som har blivit outad med sina fullständiga uppgifter ?
 
En kompis till mig dom gått samma skola med Simon har sett Simon i ett annat land ;)
 
Är Simon en bra person som lever på att fördärva andra människors liv med att sälja domar?

Annars har jag en vän som brukar se Simon åka runt i sin Tesla.
 
Topp