MTR i mejl: ”Inte tillåtet att be”

krigsskadad

Medlem
Reg
14 Dec 2018
MTR har hand om tåg och skit så att man kan ta sig dit man vill. Nu fick MTR nog av bönande muslimer. Be men inte på arbetsplatsen för det är inte en plats för religion och absolut inte på arbetstid.

Ingen bön på arbetstid eller i arbetsplatsens lokaler. Så löd MTR:s mejl som skickades ut till de anställda, något som väckt kritik hos personal och på sociala medier.

– Det skulle kunna vara diskriminering att förbjuda det, säger Emma Persson, advokat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QoWLXx/mtr-i-mejl-inte-tillatet-att-be

Om man vill vara muslim och be till Allah. Varför bor man i ett kristet land och inte muslimskt?

Är det rätt av MTR?

Religionsfrihet. Hört det? Om inte kristna jade varit i mellanöstern och destabiliserat länder hade ni inte haft muslimer. Din idiot.

Ak47 sa:
Religionsfrihet. Hört det? Om inte kristna jade varit i mellanöstern och destabiliserat länder hade ni inte haft muslimer. Din idiot.

Varför kallar du han idiot när han bara frågat dig något?

Om din religion skär sig med ditt arbete, så får du ju antingen söka ny religion eller nytt jobb. Att be på arbetstid bör inte behöva accepteras, det får man göra före eller efter jobbet. Din religion hör inte hemma på din arbets plats, uppenbarligen. Separera de 2 sakerna så det inte stör andra, eller sök nytt jobb. Om jag hittar på en religion där jag måste runka kl 12 varje dag, ska jag då enligt "religionsfriheten" få sitta och runka i matsalen på lunchen? Nej, väx upp, av samma anledning barn inte får sitta och leka med transformers på lektionerna, eller ens ha keps och tuggumi.

Religion hit och dit, de som förstört era länder är idioter och inget annat.

turtle sa:

Om din religion skär sig med ditt arbete, så får du ju antingen söka ny religion eller nytt jobb. Att be på arbetstid bör inte behöva accepteras, det får man göra före eller efter jobbet. Din religion hör inte hemma på din arbets plats, uppenbarligen. Separera de 2 sakerna så det inte stör andra, eller sök nytt jobb. Om jag hittar på en religion där jag måste runka kl 12 varje dag, ska jag då enligt "religionsfriheten" få sitta och runka i matsalen på lunchen? Nej, väx upp, av samma anledning barn inte får sitta och leka med transformers på lektionerna, eller ens ha keps och tuggumi.

Låt dem tro på sin religion. Då gör dem sluta på varandra.

turtle sa:

Har islam blivit ett så stort problem för er?

Topp