Någon här som bygger egna smällare/bomber/fyrverkerier?

Richard

Medlem
Reg
11 Okt 2019
Inlägg
203
Jag slutade mixtra med sprängämnen när jag flyttade till lägenhet, flerfamiljshus. Men när jag bodde i villa hade jag ett labb med kemikalier som jag byggde bomber av! Magnesium, aluminium, fosfor, kaliumpermanganat, kaliumklorat o en massa annat som small bra! :D

Som tur var var inte internet särskilt vanligt då, o jag kände inte till receptet på TATP (TriAcetonTriPeroxid), som var väldigt enkelt att tillverka. Nu tror jag inte de får sälja så stark väteperixid längre, så det är inte lika enkelt.

Men mina grannar kallade mig ändå för "Den lille Saddam", det var under första Gulfkriget.

Finns här fler som byggt egna bomber?
 
Nu är det snart nyår igen! Ska på fest o köpa lite fyrverkerier också, gärna nått som smäller högt! Det är trist att man inte längre kan köpa smällare, bara raketer o liknande. Hade det varit lagligt hade jag beställt s.k "bangers" från Tyskland. Man ska givetvis vara nykter när man handskas med pyroteknik, men det är svårt på nyårsafton.

På 90-talet hade vi "Thunder King" som lätt demolerade postlådor... Men nu smäller man inte längre för att förstöra.
 
Topp