Ni som har fritid 24/7 vad gör ni?

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
Ni som inte jobbar och är "lediga" 24/7 vad gör ni om hela dagarna och nätterna? Hur fördriver ni tiden?
 
Jadu.

Vaknar
Gör mig i ordning och tar en timmas promenad.
Kommer hem och äter, sedan tittar jag på TV, surfar på nätet, spelar på datorn, ser film, umgås med vännerna någon gång ibland.

Typ det. :)


/Lifooz
 
Jag sover nog bort ungefär hälften, 12 timmar, i två omgångar. Läser ca 2 timmar, just nu kriminalromaner. Går och handlar 30 minuter. Matlagning och ätning, oftast micrat, sammanlagt 30 minuter. Ringer morsan eller syrran 30 minuter. Resten delas ganska jämt mellan Flashback och det spel jag håller på med.
 
Jadu.

Vaknar
Gör mig i ordning och tar en timmas promenad.
Kommer hem och äter, sedan tittar jag på TV, surfar på nätet, spelar på datorn, ser film, umgås med vännerna någon gång ibland.

Typ det. :)


/Lifooz
Är det okej att fråga varför du inte gör något, jobbar? Du kanske har gått i pension?
 
Jag är s.k sjukpensionär, men går på daglig sysselsättning för att komma ut lite, träffa folk o vara social. Fast jag har nyligen börjat studera kemi hälften av den tiden o gått med i kommunens studiegrupp för de som varit långtidssjukskrivna. Men det är så löjliga regler med Försäkringskassan, så kommer kanske inte att kunna läsa in det "på riktigt".

Annars sover jag mycket, men har börjat gå upp tidigare för att vara med på förmiddagsaktiviteter också. Jag mår mycket bättre o har lättare att komma upp sen min senaste medicinjustering. Annars sitter jag mycket framför datorn, mest på olika diskussionsforum. Spelar inget.

Det var ett år, 2007, som jag inte gjorde ett dugg. Bara gick hemma o drack öl. Mådde skit av det. Nu mår jag hyfsat o har slutat dricka helt nyligen.
 
Topp