Norsk dramaserie Exit

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
733
Har ni tittat på första säsongen av norska dramaserien Exit? Snart släpps säsong 2. Det var längesen jag såg en sån bra nordisk serie i alla kategorier. Vet inte hur sant det är men sägs att den är grundad på verkliga händelser. När en av kompisarna som är en finanskille försöker begå självmord i serien .

Finansmannen Ole Christian Bach, 48, var efterlyst i 182 länder. När han förföljdes av svensk polis stannade han bilen och sköt sig med ett skott i huvudet.

SVT:s succéserie ”Exit” bygger på norska finansmäns egna berättelser om sina liv med kokain och vilt festande.

De spårar ur för att belöningssystemet kidnappat deras hjärna.

Svenska penningmäklaren David Lindström, 45, har levt ”Exit”-livet.

– Det var ”loose touch of reality”-partyn. Det var ”boys weekends” i Hongkong med festande dygnet runt i flera dagar. Det blev riktigt extremt på slutet... Rent statistiskt sett skulle jag inte leva i dag, säger Lindström
SVT:s succéserie? Trodde det var norskt producerat men hur som helt en bra serie som jag inte sett på länge. Nordiskt producerat då.
 
Hur bra kan en serie vara? Då ska ni titta på Exit. En galning börjar hoppa och stampa på en död ko. En annan tar kokain på en ren han precis skjutit. Kommer till en bar och beställer två Gin och Tonic. Till sig själv. 🤣
 
Topp