Nya världsorningen (NWO)

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,222
Jag har sagt att jag skall skriva vad jag känner och ser om hur den nya världsorningen är tilltänkt. Men jag delar inte med punkt till pricka, för jag tror inte de som starta NWO har så fria händer och andra bundna händer att de tillåter det planerade världsorningen gå som det är tänkt. Men jag har kommit till skott och jag skriver av mina egna efterforskningar.

Jag skall skriva till kort vissa saker, bara få er blicka tillbaka och minnas det som hänt.

Den så kallade arabiska våren startade 2010, nästan alla har lurats att det var verkligen protester men det verkliga huvudmålet var att få det sprida sig till Syrien och Irak. Varför just dess två länder går jag igenom snabbt. USA och EU ville ha Iraks olja genom Syrien via Israel sen till EU därifrån. Men Turkiets dumma president Erdogan blev lurad och blev indragen i det smutsiga kriget att Turkiet skulle tjäna pengar på att pipeline skulle gå via Turkiet till EU. Men själva planen var inte så. att Erdogan drogs in i det och lurades var för att tillförse IS terroristerna med logistik och en väg in i Syrien via Turkiet. Men Erdogan förstod att han blev lurad 2014 tror jag det var? Därefter ändrade Erdogan kurs helt och hållet och insåg att han blivit blåst av EU och USA. Det kan finnas de som inte hängt med IS-terroristernas krig i MÖ att "arabiska våren" även smittade av sig till Saudiarabien men där gick USA in bland annat och hjälpte till att slå ned protesterna. Ett land som Saudiarabien som USA mjölkar på vill man inte ha obalans i.


Ukrainakriget- det är ett krig som USA har tänkt i många år. Att få Ukraina i krig mot Ryssland. Om ni kanske inte känner till "valdes" Zelensky till president för att få slut på kriget i Donbass. Men är det så? Nu är hela Ukraina i ruiner.

USA försökte få det här kriget mellan nämnda länder redan under Angela Merkels tid men Merkel var stark som en man och stod emot USA. Men när Merkel inte längre hålla emot tvånget från USA ville hon inte ställa upp mer. Nu är det en kvinna som styr Tyskland (ironi med kvinna som styr).

När såg vi sist en president i USA sitta bara en mandatperiod? Sök på det du så får du se. Den som fick sitta en mandatperiod är Donald Trump, Trump "råkade" ha för bra relation med en fiende som USA skapat och fienden skulle förintas men där står en person i vägen. Ingen annan än USA:s president Donald Trump. Var det bara en tillfällighet, eller tillfälligheter vi har sett allt cirkus runt Trump? Att han kan bli åtalad, att CIA har gjort husrannsakan hemma hos Trump. Handen på hjärtat kära läsare, hur ofta fick du inte läsa inte minst på svenska tidningar om hur konstig och dum Trump var? Men under hans korta tid som president blev det inget krig iaf. Men hur ofta får du höra negativa saker om den senila presidenten Joe Biden? En senil president som säkerligen inte ens vet att det pågår krig som han undertecknat utan sin vetskap.

Jag tror att det finns högre makter i USA som egentligen styr USA. Får de inte som de vill så hittar det på vad du än vill och gör slut på din tid som president (Trump 4 år bara)

Har USA en järnhand över EU:s ekonomi att de ställer och styr EU hur de vill?Finns det någon riktig journalist som skulle granska om USA har kontroll över svenska pensionsfonder, pengar eller något sånt som USA använder som utpressning? Nu kanske det finns någon som undrar vad det har med saken att göra. Det har mycket att göra med den saken, det kan vara allt från små saker som går du inte med i NATO eller söker medlemskap i NATO kan jag förstöra din ekonomi för gott eller inte betalar ut pengar ni har i fonder som vi kontrollerar. Jag vet inte hur många er som känner till Volkswagen-skandalen? Tror ni att det bara kom ut så? Volkswagen-skandalen fanns visst men med den skandalen var det framtaget för att sätta press på Angela Merkel för att få Tyskland att sätta in hårdare sanktioner mot Ryssland. När Merkel vägrade så släppte USA det. Som tur blev det inte så allvarligt förutom några miljarder Euro i böter. Men det är så USA fungerar.

Tyvärr fick jag ett samtal och måste avbryta här men jag kommer skriva mer någon dag i framtiden. Undertiden kan du fundera på det jag sagt här.

Sen har jag ett förslag till Sveriges statsminister. Varför tar och sätter sig inte Sveriges statsminister ned och pratar med Rysslands president Putin? Har Sverige helt plötsligt glömt att Sverige och Ryssland ligger på samma kontinent? Sverige och Ryssland har funnits historiskt längre än vad USA har funnits. Vår vän är inte ett land som lever på förödelse och som ligger flera tusentals mil härifrån, vår vän är den som ligger geografiskt nära oss och ligger i öst.
 
Det här snackades mycket om förut men inte så mycket idag. Finns det någon sanningen i det?
 
Du är för insnöad på politik. Dom har haft lång tid på sig att infiltrera höga platser i världens länder, du följer i stort en wwe match. Det är bara titta på covid tramset, alla länder gick med i det förutom vad jag vet 2, Vitryssland och Tanzania. Lika så använder dom alla samma symbologi i sina rymdprogram och dom skriver alla under på The antarctic treaty. Men du tror fortfarande rysland, Ukraina, USA osv slås mot varandra när dom i själva verket samarbetar mot världens befolkning.


Miljoner vanliga människor såg snabbt igenom covid bluffen, men dessa mäktiga med makt och resurser kunde inte det? Ryssland och USA tävlade om att åka till månen men använder samma symbologi i sina rymdprogram?
Visst...
 
Senast ändrad:
Du gnäller om inkompetens bland våra politiker, här har du en del av svaret.

 
Topp