Ofelbarhets-minister Lena Hallengren

B´ztard

Medlem
Reg
29 Jan 2021
Inlägg
60
Att diskutera: Har Hallengren någonsin vidgått ett enda misstag? Har hon någonsin yppat ”jag hade fel?”
 
Brukar politiker överhuvudtaget erkänna sina fel?

Sällan...

Men Hallengren står i en klass för sig. Maken till arrogans i sina svar till journalister har jag inte hört. ”Jag ångrar ingenting” eller när hon får frågan varför Corona slagit så hårt emot Sverige jämfört med våra grannar så svarar fanskapet: ”Man ska inte jämföra med andra länder!”

Hala politiker kan jag stå ut med, men Hallengren är både dum, arrogant och obehaglig. Och hon kommer undan med det!
 
Sällan...

Men Hallengren står i en klass för sig. Maken till arrogans i sina svar till journalister har jag inte hört. ”Jag ångrar ingenting” eller när hon får frågan varför Corona slagit så hårt emot Sverige jämfört med våra grannar så svarar fanskapet: ”Man ska inte jämföra med andra länder!”

Hala politiker kan jag stå ut med, men Hallengren är både dum, arrogant och obehaglig. Och hon kommer undan med det!
Jag tror inte att jag har lyssnat totalt i fem minuter av henne i hela hennes karriär så här långt.
 
Brukar politiker överhuvudtaget erkänna sina fel?
Det sägs ju ofta att politiker aldrig kan säga att de haft fel, men det stämmer faktiskt inte. Exempelv Löfven har ofta luftat att han kn ha gjort missbedömningar.

Fast frågan är snare varför väljarna inte gynnar politiker som har haft rätt - och det när åsikten var inopportun!
 
Topp