Om Donald trump

Mongo

Medlem
Reg
13 Dec 2018
Inlägg
87
Varför är hela kongressen så mot Trump, vad gör kongressen så missnöjd över honom?
Så fort något negativt sägs om Trump i USA så är Aftonbladet först med att kritisera Trump också. Hade Aftonbladet möjligheten skulle dom arkebusera Trump.
Vad gör Trump som uppfattas negativt av många? Mexikomuren fick alla tugga fradga medans i Israel är det helt ok att ha en mur. Varifrån kommer dubbelmoralen? Har Aftonbladet bemödat sig ta det som en nyhet en enda gång? Ska USA vara vägen till paradistet för dom som inte klarar av att sköta ett land? Sen är USA inte ett gränslöst land som Europa blivit.
 
Idag avgörs hans öde. Men jag tror inte det blir något.
 
Kanske blir det så på tisdag?

Ja nu har man lagt i en högre växel även mot Donald Trump. Han har ansetts farlig ända sedan det stod klart att han faktiskt kunde bli nya presidenten i USA och han vann ju valet också 2016. Han vann mycket väl 2020 också.

Jude-DN ser förstås inget problem med åtalade Donald Trump. Han f-å-r i-n-te s-t-ä-l-l-a u-p-p i valet 2024.

Jag tror absolut att makt-maffian i väst till slut inte drar sig för att mörda honom. Folkets val måste stoppas till varje pris.
 
Ja nu har man lagt i en högre växel även mot Donald Trump. Han har ansetts farlig ända sedan det stod klart att han faktiskt kunde bli nya presidenten i USA och han vann ju valet också 2016. Han vann mycket väl 2020 också.

Jude-DN ser förstås inget problem med åtalade Donald Trump. Han f-å-r i-n-te s-t-ä-l-l-a u-p-p i valet 2024.

Jag tror absolut att makt-maffian i väst till slut inte drar sig för att mörda honom. Folkets val måste stoppas till varje pris.
Får du inte tankar om att det finns faktiskt en högre makt i USA som styr och ställer i USA och att presidenter i USA är bara marionettdockor tills de insett att de inte styr landet?
 
Får du inte tankar om att det finns faktiskt en högre makt i USA som styr och ställer i USA och att presidenter i USA är bara marionettdockor tills de insett att de inte styr landet?

Jo. Liksom här. I princip är det de riktigt stora pengarna som styr. Det är ju inte folkliga mandat iallafall. Men jag vet från nära håll att pk-människorna dreglar över saker som att Trump är åtalad eller att Vladimir Putin skulle vara dödssjuk. De, pk-människorna, kan aldrig ana att det är en komplott mot Trump som de själva inte drar nytta av. Bara de får leva ut hat litegrand varje dag. Genom massmedia så hetsar man människorna och flertalet går på det. Det är väl lite som hur det var i Rom för 2000 år sedan med gladiatorspelen.

Fy fan, rent utsagt, för det är inte trevligt att ha familjemedlemmar (de gamla) som förändrats. De var inte hatiskt lagda när de var yngre och man själv var tonåring. Det är må vara länge sedan nu.
 
Jo. Liksom här. I princip är det de riktigt stora pengarna som styr. Det är ju inte folkliga mandat iallafall. Men jag vet från nära håll att pk-människorna dreglar över saker som att Trump är åtalad eller att Vladimir Putin skulle vara dödssjuk. De, pk-människorna, kan aldrig ana att det är en komplott mot Trump som de själva inte drar nytta av. Bara de får leva ut hat litegrand varje dag. Genom massmedia så hetsar man människorna och flertalet går på det. Det är väl lite som hur det var i Rom för 2000 år sedan med gladiatorspelen.

Fy fan, rent utsagt, för det är inte trevligt att ha familjemedlemmar (de gamla) som förändrats. De var inte hatiskt lagda när de var yngre och man själv var tonåring. Det är må vara länge sedan nu.

Har ni aldrig tänkt på varför CIA är så mycket på Trump? Dom vill inte ha en president som förmodligen kommer stoppa kriget och sluta stödja Ukraina. Med Trump kommer fred och kriget slutar och det vill inte makthavare i USA. Ni har sett sen dag ett hur dom började mobilisera sig mot Trump. Som ak47 säger satt Trump bara fyra år medans andra presidenter suttit åtta år. Något galet är det.
 
Så personangrepp mot Donald Trump sedan 2016 och framåt. 7 år nu. BLM-kravaller, våld och förstörelse i USA som presidenten inte slog ned. Det där har jag undrat över varför så inte skedde. När det var kravaller, krig snarare, i Los Angeles 1992 satte den amerikanska staten t o m in marinkåren för att få slut på dödandet och förstörelsen. Varför var Donald Trump så pass bakbunden att han inte gjorde detsamma 2020? För att inte anklagas för att vara diktator? Han hade lätt kunna ha försvarat tilltaget med militär på gatorna i USA. Med Corona-viruset som förevändning verkar valfusk ha underlättats. Valet 2020 var märkligt. I de delstater där valet avgjordes ledde Trump först. Sedan stoppades räkningen av rösterna. När räkningen satte igång igen förlorade Trump de elektorröster han behövde för att vinna den andra mandat-perioden. Vänstern i USA och i Sverige jublade. För mig var resultatet 2020 bedrövligt. Jag sympatiserar med Trump för fredens skull. Lite mer än ett år efter Trumps förlust inleddes ett för Europa förödande krig i Ukraina. Spänningarna mot Kina fortsätter att öka och amerikanerna petar på kineserna hela tiden.

Efter 2020 har nu 4 åtal väckts mot Donald Trump. Det är så genomskinligt alltihop. Han är ett hot mot de verkliga makthavarna i väst. Och valet 2020 "där fusk inte förekom", "förekommer" nu enligt ett av åtalen och då ska det vara Donald Trump som är kuppmakaren. Fascinerande hur historien om valfusk vände 180 grader och till Trumps nackdel.

I dagens USA finns politiska fångar. Det gäller flertalet Trump-sympatisörer som den 6 januari 2021 strosade omkring i Capitolium. Några fönster hade slagits sönder. Några stycken av sympatisörerna avled. Men statskupp från Trumps håll är nys. Det finns ingenting! Det är allvarliga tider i USA och i Europa. Friheten är på stark tillbakagång. Det är synd om människorna.
 
Trump:
Here we go again with the Middle East! We spent $9 trillion dollars, killed millions of peopleYou know what we got? Nothing. You got death. You got blood. You got nothing.

Det är varför djupa staten i USA inte vill ha Trump som president. Jag tror att vi är rätt många som visste det redan innan Trump erkänner att de utfört massmord i Mellanöstern men det är alltid välkommet när ett lands president erkänner att de utför folkmord.

Kan USA dömas skadestånd? Det tror jag inte. Dem har patent på att döda och komma undan det. I dag, i morgon men en dag så kommer de bli dömda och tvunga att betala stora summor skadestånd som kommer bli sista spiken i kistan för landet USA. Och det kommer hända under min livstid.
 
Det finns makter som styr över presidenter i USA.
Ja, de har egentligen inte mycket makt. Vilken idiot som helst kan ju bli president, se bara de senaste decennierna.
En president bad att få se alla dokument rörande "UFO". Han fick svaret av FBI att han inte behöver de dokumenten för sitt ämbete och att det finns saker inte ens presidenten får se. Han fick alltså inte som han ville trots att han tryckte på. Presidenten kan "bara" skapa krig, ekonomisk elände och andra "småsaker". Viktiga grejer som konspirationsteorier och liknande är det tvärstopp för presidenten att ta del av. USA är ett konstigt land!
 
Donald Trump är en idiot och säger rakt ut allt han tycker, ungefär som Bert Karlsson.
Han är dock en duktig idiot som vill lägga ner Nato och "låta Europa" försvara sig själva. Där håller jag med honom.
 
Donald Trump är en idiot och säger rakt ut allt han tycker, ungefär som Bert Karlsson.
Han är dock en duktig idiot som vill lägga ner Nato och "låta Europa" försvara sig själva. Där håller jag med honom.
Jag hör ofta från folk att Trump är en idiot. Att vara idiot är ok men att vara dum är inte ok. Men vem är motsatsen till idot till Trump? Är Biden geni? Var Bush eller Clinton genier eller Obama?

Hur många krig startades i världen under Trumps tid gentemot under andra presidenter?
 
Jag hör ofta från folk att Trump är en idiot. Att vara idiot är ok men att vara dum är inte ok. Men vem är motsatsen till idot till Trump? Är Biden geni? Var Bush eller Clinton genier eller Obama?

Hur många krig startades i världen under Trumps tid gentemot under andra presidenter?
Trump är inte dum, han är säkert smart men på områden som vanligt folk sällan umgås med. Många presidenter har växt upp på en räkmacka och seglat genom livet med en silversked i mun. Det gör dem till märkliga personer i vanliga människors ögon.
 
Ja, de har egentligen inte mycket makt. Vilken idiot som helst kan ju bli president, se bara de senaste decennierna.
En president bad att få se alla dokument rörande "UFO". Han fick svaret av FBI att han inte behöver de dokumenten för sitt ämbete och att det finns saker inte ens presidenten får se. Han fick alltså inte som han ville trots att han tryckte på. Presidenten kan "bara" skapa krig, ekonomisk elände och andra "småsaker". Viktiga grejer som konspirationsteorier och liknande är det tvärstopp för presidenten att ta del av. USA är ett konstigt land!
Det är ett konstigt land.
 
Topp