Kriget mellan Ryssland och Ukraina

Jag tycker den här tråden är en av de bästa tråden på Friaordet. Här får man läsa från olika nyanser och vinklar och inte bara vinklat ått ett håll.
Jag måste ge medhåll till ak47 att avnazifiera Ukraina är inte anledningen till ockupationen tyvärr Ramzez. Våra medier gar inte hyfs eller etik att säga sanningen men även den lägst begåvade förstår. Men jag ska inte ge mig in i er disskusion, jag håller mig utanför för att läser men kommer in då och då.
 
Jag tycker den här tråden är en av de bästa tråden på Friaordet. Här får man läsa från olika nyanser och vinklar och inte bara vinklat ått ett håll.
Jag måste ge medhåll till ak47 att avnazifiera Ukraina är inte anledningen till ockupationen tyvärr Ramzez. Våra medier gar inte hyfs eller etik att säga sanningen men även den lägst begåvade förstår. Men jag ska inte ge mig in i er disskusion, jag håller mig utanför för att läser men kommer in då och då.
Håller med. Flashback är en enda röra. Samma nissar som dag in dag ut skriver om och om samma saker hela tiden.
 
Det är att du är feg Ramzez. Att du är akademiker gör dig inte smartare eller klokare än någon som bara läst gymnasiet. Jag kan också vara lika tråkig som dig och vänta på dina luckor men du säger inget, du skriver inget. Du är som en döv och stum person. Sån vill jag absolut inte vara. Alla vi har våra fel och brister men man måste våga säga sin åsikt, jag är inte rädd för att ha fel. Du är rädd för det. Det är skillnaden mellan oss, du är helt enkelt fel. Söker du bara fel på andra kommer du bara finna fel och det kommer till slut göra dig ogillad.

Det där med Wolfgang och Aftonbladet är transparent, var har du visat det? Måste ha missat det.

Är det konstigt att Turkiet glider mer och mer från NATO?

Jag tror att NATO har råd att förlora Turkiet om de lyckas ta Istanbul. Men om de inte lyckas ta Istanbul har NATO misslyckats.

Beror på vad du menar med hur stor Shanghai Organisationen du menar, mannaskap, ekonomisk?

Jo då jag säger saker och lyfter fram fakta där jag tycker det är relevant och plockar hål där jag behöver. Huruvida jag är ogillad på ett anonymt forum är ärligt talat ointressant. Hade jag velat ha vänner hade jag joinat ett community. Jag kan väl dock säga att det finns mycket i mitt liv som inte handlar om att debattera olika sakfrågor.
Jag är inte rädd för att ha fel men när jag får argument mot mig som jag inte håller med om kommer jag plocka isär dem, gör det mig feg så får det väl göra det.

https://friaordet.org/threads/val-2022.1168/post-12063 som var ett svar till dig.

Att Turkiet rör sig bort från NATO är något man egentligen kan ifrågasätta och att de går med i SCO är inget bevis för något.
 
Jag tycker den här tråden är en av de bästa tråden på Friaordet. Här får man läsa från olika nyanser och vinklar och inte bara vinklat ått ett håll.
Jag måste ge medhåll till ak47 att avnazifiera Ukraina är inte anledningen till ockupationen tyvärr Ramzez. Våra medier gar inte hyfs eller etik att säga sanningen men även den lägst begåvade förstår. Men jag ska inte ge mig in i er disskusion, jag håller mig utanför för att läser men kommer in då och då.

Jag får erkänna att jag hade delvis fel. Det var både för att försvara folket och avnazifiera https://www.google.com/amp/s/tass.com/politics/1414061/amp
Det ändrar dock inte att det knappast är pålitligt ur mitt perspektiv.
 
Vi får se vad som händer 28: september. varför Ryssland började retirera från Ukraina kan vi se nu. En folkomröstning om Donetsk, Luhansk och andra städer kommer bli en del av Ryssland gissar jag? Därefter får vi se vad som kommer ske men det är spännande tider.

De som tror att det går dåligt för Ryssland, ha i åtanke att det inte är Ukraina som styr ukrainska militären nu. Det är USA,UK och NATO som styr Ukrainas militär.
Putin nämnde det igen att han inte tvekar till att ta till atombomber för att försvara sig, Putin ser hellre till att han utlånar sig själv, sitt land och världens djävul USA och UK än låta Ryssland hamna i deras händer som Irak, Syrien och andra länder. Där själva urinvånarna skall svälta, tigga mat och dessa två barbariska länder skall suga upp all olja och gas leva livet. Inte någon fjant här som tror att kriget handlar om att avnazifiera något skitland men skitledare som inte ens är ukrainare.
Kan tillbakadragandet ur Ukraina ha med vädret att göra? Det börjar bli kallt och mörkt nu och i Ukraina regnar det rätt mycket sen är det vinter och den är också vädligt hård i Ukraina.
 
Jo då jag säger saker och lyfter fram fakta där jag tycker det är relevant och plockar hål där jag behöver. Huruvida jag är ogillad på ett anonymt forum är ärligt talat ointressant. Hade jag velat ha vänner hade jag joinat ett community. Jag kan väl dock säga att det finns mycket i mitt liv som inte handlar om att debattera olika sakfrågor.
Jag är inte rädd för att ha fel men när jag får argument mot mig som jag inte håller med om kommer jag plocka isär dem, gör det mig feg så får det väl göra det.

https://friaordet.org/threads/val-2022.1168/post-12063 som var ett svar till dig.

Att Turkiet rör sig bort från NATO är något man egentligen kan ifrågasätta och att de går med i SCO är inget bevis för något.
Varför gör Turkiet det för?
 
Varför gör Turkiet det för?

Varför gör Turkiet vad? Om du menar varför de vill gå med i SCO så är det förmodligen så att de finner det intressant och att de stödjer de principerna. Jag tror även att det har med hur de ser att EU agerar mot Polen och därmed så är det kanske inte lika lockande längre.

Vad gäller NATO så handlar förmodligen det främst om vapenexporten och Grekland.

Sedan så var Turkiet djupt inblandade i en NATO övning så sent som för en vecka sedan https://shape.nato.int/nato-exercises
 
Senast ändrad:
Lilla Zelensky fortsätter sina tomma tal inför… Vet inte vilka men lilla Zelensky. Du har förlorat tre områden. Stora områden. Även om Ryssland avslutar kriget. Hur skall du lilla Zelensky ställa dig framför tvn och prata goja? Att förlora landmark är inget en president skulle vilja ha i sitt CV. Men du är ju inte en politiker utan en marionettdocka tillsatt av USA. Din framtid är säkrad i USA när det skiter sig rejält. De som kommer få lida är etniska ukrainare.
 
Lilla Zelensky fortsätter sina tomma tal inför… Vet inte vilka men lilla Zelensky. Du har förlorat tre områden. Stora områden. Även om Ryssland avslutar kriget. Hur skall du lilla Zelensky ställa dig framför tvn och prata goja? Att förlora landmark är inget en president skulle vilja ha i sitt CV. Men du är ju inte en politiker utan en marionettdocka tillsatt av USA. Din framtid är säkrad i USA när det skiter sig rejält. De som kommer få lida är etniska ukrainare.

Hela den charaden påminner allt för mycket om argumenten som Hitler lade fram för att han skulle börja attackera från första början.
I grunden så är det dock så att de områdena inte kommer att erkännas internationellt som ryska.
 
Får vibbar på att Ryssland kommer använda taktiska kärnvapen.
 
Putin skrev på att Ukrainas största kärnkraftverk i Zaporizjzja kommer tillhöra Ryssland. Kärnkraften ger el till tjugo procent av Ukrainas befolkning. Det är Europas största kärnkraftverk.

Förr eller senare kommer ukrainska folket vända sig emot Zelensky. Inte långt kvar till extremkylan som brukar vara lång i Ukraina.
 
Nu förklarar Ryssland krig mot Ukraina. Spännande tider framöver oss.
 
Zelensky måste stoppas omedelbart. Han driver hela världen till sin undergång.
 
Ryssland ska inte få någon insyn i den svenska utredningen av Nord Stream-läckorna, säger statsminister Magdalena Andersson vid en pressträff.

– Svensk ekonomisk zon är inte ett territorium som Sverige förfogar över. Nu har ju vi släppt avspärrningarna och då är det också möjligt för andra fartyg att vistas i området, det är så reglerna ser ut, säger hon.

Varför?
Rädd för att bli avslöjade för att ni själva ligger bakom attentatet?
 
Enligt experter är det inte lastbilen som spränger bron. Det är en missil.
 

Varför?
Rädd för att bli avslöjade för att ni själva ligger bakom attentatet?

Hade det varit ett attentat mot en ryss så hade det varit en annan fråga men när det är incidenter mot utländska företag osv. så behandlas det av förundersökningssekretess precis som när man utreder brott mot svenska företag.

För de som mins när Trump ringde Löfven för att han skulle släppa A$AP Rocky och Löfven informerade om att han inte kunde göra något.
 
Minns ni när media varje dag skrev om att Putin var sjuk och inte hade så länge kvar att leva? Varje sekund var det något nytt om Putins "sjukdom" hans fingrar är svullna, hans ansikte är svullet. Han använder dubbelgångare. Experterna räknade ut at Putin bara har månader i sämsta fall veckor. Är det någon som minns skämten media skrev daglien?

😂😂😂😂
 
Topp