Kriget mellan Ryssland och Ukraina

Fan vad jag hatar såna människor som säger alltid, a men varför flyttar du inte dit då? Ni som hejjar på USA eller något sånt land, varför flyttar inte NI dit då?

Dels har NATO-aktivisterna ställt frågan flera gånger. Dels gottar de sig i trådarna och slår sig själva för bröstet att de tillhör majoriteten. Jo tack, pkväst igen där rysk massmedia är totalcensurerad i denna skitstat och där budskapet är ett enda en gång till, så att propagandan fungerar. Ska en majoritet ha förmågan att stå emot tar det årtionden att nå dit. Sist men inte minst haglar personangreppen. Ryssvänner har inte sex. Låter ju ta mig tusan som en sketch med Killing-gänget.
 
Dels har NATO-aktivisterna ställt frågan flera gånger. Dels gottar de sig i trådarna och slår sig själva för bröstet att de tillhör majoriteten. Jo tack, pkväst igen där rysk massmedia är totalcensurerad i denna skitstat och där budskapet är ett enda en gång till, så att propagandan fungerar. Ska en majoritet ha förmågan att stå emot tar det årtionden att nå dit. Sist men inte minst haglar personangreppen. Ryssvänner har inte sex. Låter ju ta mig tusan som en sketch med Killing-gänget.
Varför censurerar en kontinent som värnar om demokrati för? Jag förstår inte det.
 
Varför censurerar en kontinent som värnar om demokrati för? Jag förstår inte det.

Ja du....Det är ett stort underbetyg på den härninga demokratin vi har i Sverige eftersom den är lika riggad som sökmotorerna på internet är. Det vore intressant att se vad fri information beträffande ALLT skulle leda till. Men i Sverige, bara det att vara frågvis och nyfiken direkt mot opinionsbildarna bland politikerna och journalisterna så fördöms det med anklagelsen "du trakasserar mig".
 
Jag är ingen vän till något land, inte heller Ryssland. Min syn på krig är att man skall framföra sakernas tillstånd som de är utan att förvränga eller ljuga. Detta oavsett vem som krigar eller vem som är the god one. Sanningen måste vinna även om den kan göra ont!

Sanningen om Ukraina-kriget, som så många påstår Ukraina kommer vinna, är att
- ca 0,35% av de ryssar som gjort värnplikten är inkallade för att slåss i Ukraina.
- 100% av Ukrainas möjliga soldater är inkallade för att kriga.
Ryssland är totalt överlägsna i vapen. De har mer vapen och ammunition än hela NATO tillsammans.
NATO's alla länder som skänker vapen till Ukraina har nästan gjort slut på allt sitt eget ammunition och robotar till Ukraina. Frankrike har ammunition för någon veckas krig, Tyskland för några dagar medan USA klarar sig ett tag till.
I april förra året sade "västexperter" att ryssarna snart har slut på sina vapen. Sedan dess har de skjutit robotar varje dag utan att de tagit slut och de skjuter fortfarande. Samma är det med haubitsar och många andra vapen.
Det snackas om att ryssarna snart har slut på tanks. De har mer än 25.000 tanks varvid kanske 10.000 kan användas direkt medan de andra måste ses över och kanske rustas upp mm. De har överlägset mycket stridsplan, helikoptrar och luftvärnsrobotar.

Frågan är då varför det tar så lång tid?
Svaret som sällan eller aldrig nämns är att Ryssland har en grundlag som säger att Presidenten bara kan ge order om krig i begränsad omfattning. Man kan i sådana krig bara använda en liten del av sina soldater. Sedan några månader har Putin gett order om en liten mobilisering inom ramarna för det han kan göra. Däremot kan hur många frivilliga som helst ansluta sig till kriget utan att bryta mot grundlagen. Det är där problemet ligger för Putin, färre än väntat har anslutit sig. Det talas om 100.000 frivilliga medan mobiliseringen gett 400.000 man. Av dessa 500.000 är mellan 50 och 100.000 i eller runt Ukraina just nu. Resterande måste vara beredda att försvara "fosterlandet" på andra plaster. Ryssland är som bekant stort.
Om Putin vill slå till med full kraft måste han ge order om full mobilisering. Men då måste "fosterlandet" vara hotat och det är det inte. Om det blir så handlar det på lite sikt om miljontals soldater och att hela samhället ställs om till krigsekonomi. Under andra världskriget producerade ryssarna 500 tanks och motsvarande lika mycket av all annan krigsmaterial per dag.
Du skriver så uppriktigt en person kan skriva. Jag kommer svara på det här i mån av tid men tack för ett så fint inlägg.
 
"NATO's alla länder som skänker vapen till Ukraina har nästan gjort slut på allt sitt eget ammunition och robotar till Ukraina" /

Vapenindustrin tackar och tar emot och berikar sina ägare. Militären i väst vinner också prestige - på Ukrainas bekostnad - och kan begära påökt de också. Och när arsenalen i väst sinat "behövs"nytt och moderniserat. Så krig är ju lukrativt för vissa grupper även denna gång, för att inte tala om gas-leverantören USA.
 
Informationen jag tar till mig nu är att folket i väst inte vet hur illa ställt det är med Ukraina i kriget. Ukraina fortsätter att förlora mängder med folk. Man kastar in dåligt utbildade, snabbutbildade, ungdomar in i Bakhmut. Det jag undrar över är om inte Ukraina utnyttjar kriget till att låta etniska ryssar från Odessa dö i Bakhmut. Det är katastrofläge för Ukraina nu och har väl så varit hela tiden. Hemskt vad VÄST ställt till med. Det är ondska detta.
 
Norge köper helikotrar för ett värde av 14 miljarder kronor. Snacka om att hur rädda vissa länder är medan USA gnider sina händer och skrattar åt dessa länder.
 
Informationen jag tar till mig nu är att folket i väst inte vet hur illa ställt det är med Ukraina i kriget. Ukraina fortsätter att förlora mängder med folk. Man kastar in dåligt utbildade, snabbutbildade, ungdomar in i Bakhmut. Det jag undrar över är om inte Ukraina utnyttjar kriget till att låta etniska ryssar från Odessa dö i Bakhmut. Det är katastrofläge för Ukraina nu och har väl så varit hela tiden. Hemskt vad VÄST ställt till med. Det är ondska detta.
Jag fattar inte en sak, eller jag förstår men förstår mig inte på många människor. Går du in på Aftonbladet kommer du få läsa hur underlägsen Ryssland är och hur många soldater de förlorar dagligen. Men går du inte på Telegram ser det helt annorlunda ut. Det finns bild och videon på hur många döda ukrainare som helst. Förstörda millitärfordon, Javelin som ryssarna kommer över och skickat till Ryssland för att analysera tekniken. Men sånt får vi inte höra av Aftonbladet, skall inte en tidning som Aftonbladet vara opartiska och förmedla sanningen till folket?
 
Jag fattar inte en sak, eller jag förstår men förstår mig inte på många människor. Går du in på Aftonbladet kommer du få läsa hur underlägsen Ryssland är och hur många soldater de förlorar dagligen. Men går du inte på Telegram ser det helt annorlunda ut. Det finns bild och videon på hur många döda ukrainare som helst. Förstörda millitärfordon, Javelin som ryssarna kommer över och skickat till Ryssland för att analysera tekniken. Men sånt får vi inte höra av Aftonbladet, skall inte en tidning som Aftonbladet vara opartiska och förmedla sanningen till folket?
Tekniskt sett befinner vi oss i krig. Detta därför att vi leverera vapen till krigförande land och är då enligt krigslagarna ett legalt land att anfalla för andra sidan. Det gäller alla länder som levererat vapen till Ukraina. Med det kommer krigspropagandan och det är det vi ser idag. Jag gissar på att samhällena runt om i Europa och Nordamerika övar på att föra ut "rätt" information. "Rätt" information i krig är att "vår" sida är framgångsrik medan den andra sidan lider nederlag efter nederlag. I denna strategi ingår att de som säger något annat sprider desinformation. Inga Svenska tidningar vill råka ut för att pekas ut som desinformatörer. Därför håller de sig i "mittfåran" av denna galenskap.

Om man vill veta sanningen om vad som händer skall man läsa media från länder som inte alls är indragen i kriget på någon sida. Som exempelvis Grekland, Indien och Israel mfl. Jag läser ofta Indisk media, de är mycket bättre än man tror, Israel, som jag i övrigt inte ger mycket för, är i denna fråga neutrala. Leta upp Mosads siffror över hur de går i kriget. De har ingen anledning att ljuga eller propagera i denna fråga. De säger att av 4 döda i kriget är 3 Ukrainare. De säger vidare att Ukraina är nazistinfluerat och att Ryssarna har en överväldigande kontroll över luftrummet mm.
Jag skriver ur minnet så jag kan ha fel någonstans.
 
,skall inte en tidning som Aftonbladet vara opartiska och förmedla sanningen till folket?

Det är inte vitsen med Aftonbladet, nej. Vitsen är att tjäna Wallenberg med att sälja in drömmar. Drömmar om seger men mardrömmar om klimatkris. Svensken tror på det här. Han är en idiot.

En vacker dag står Ryssland där och har uppnått sina krigsmål. Vad gör Sverige då? En allt större andel av vår produktion ska bara gå till att modernisera krigsmakten och halva folket eller fler har blodsmak i munnen och vill ta hämnd. Likadant i Polen, i Tyskland och flera andra NATO-länder. Det är då fan så obehaglig men korkad svensken är (jag är svensk själv om någon undrar men jag är inte precis glad över det).

Hårdvaluta är att vara ung och kunna tala ryska. Jag är i övre medelåldern och kan inte ryska språket alls.
 
Senast ändrad:
Och nu är den här djävla Michael Byden igång igen. Sveriges ÖB låter precis som att han är amerikan och arbetar för CIA.

"Bydén ser en fara att Ryssland, genom att använda kemiska stridsmedel eller kärnvapen i Ukraina, trappar upp till den grad att Nato tvingas agera. Det skulle kunna leda till en okontrollerad eskalering, säger han, och tillägger att även om det är ett långt steg kan det inte uteslutas."

Ska man inte tolka Michael Bydens teorier med att han är helt införstådd med att USA med ombud planerar att använda sig av massförstörelse-vapen i Ukraina, skylla på Ryssland och ställa till med det tredje världskriget? Vad är det egentligen för vettvillingar som återfinns i väst??? För även det här har de inget som helst folkligt mandat för att ställa till med.

Jag är inte rädd för Vladimir Putin och för Ryssland. Har aldrig varit. Men de här djävla människorna...!
 
Och vad avser Aftonbladet. Dagens Nyheter är ju samma skräp. Läser "kalkylen att vapnen maler ned Rysslands krigsmakt". "Kalkylen". Man skapar alltså en artikel som ska skänka läsaren uppfattningen att "Ukraina maler ned Ryssland" när det bara är en kalkyl, en förhoppning. Sickna idioter som går på det där. De härninga kalkylerna har ju bara slagit fel i ett års tid vid det här laget.
 
Och nu är den här djävla Michael Byden igång igen. Sveriges ÖB låter precis som att han är amerikan och arbetar för CIA.

"Bydén ser en fara att Ryssland, genom att använda kemiska stridsmedel eller kärnvapen i Ukraina, trappar upp till den grad att Nato tvingas agera. Det skulle kunna leda till en okontrollerad eskalering, säger han, och tillägger att även om det är ett långt steg kan det inte uteslutas."

Ska man inte tolka Michael Bydens teorier med att han är helt införstådd med att USA med ombud planerar att använda sig av massförstörelse-vapen i Ukraina, skylla på Ryssland och ställa till med det tredje världskriget? Vad är det egentligen för vettvillingar som återfinns i väst??? För även det här har de inget som helst folkligt mandat för att ställa till med.

Jag är inte rädd för Vladimir Putin och för Ryssland. Har aldrig varit. Men de här djävla människorna...!
Han är CIA:s hund men många har svårt att se koppeln runt Bydens hals för koppeln är av genomskinlig material. Som fiske... minns inte vad den heter men ni förstår? Lina? Heter det fiskelina?
 
Rysslands försvarsminister Sergej Sjojgu säger att det är ”färre och färre steg” till användandet av kärnvapen, rapporterar ryska Interfax.

Presidenten Vladimir Putin varnar också Storbritannien från att ge ytterligare vapen till Ukraina.

Om det sker kommer Ryssland att svara, säger han.

Först, Ryssland kommer aldrig tillåta något sådant här. Du som har hjärna och kan tänka själv än vad fake media som Aftonbladet och Expressen säger är bilden helt annorlunda.


Som ni ser är USA inte i gränsen till Iran av goda skäl, USA kommer förr eller senare anfalla Iran. Det är precis vad USA nu håller på med, förflytta sina och NATOS:s millitärbaser runt Rysslands gränser. Det innebär att USA när de har omringat Ryssland tillräckligt kommer de anfalla Ryssland. Det här är verkligheten, inte vad vår statsminister eller Aftonbladet säger.

Ryssland skickar ett meddelande till England men ha i minnet att det är Finland och Sverige han menar som kommer få smaka på en eller flera missiler.

Ställ dig frågan själv, vill du ha banditer nära ditt hem som bara väntar i bakhåll för att ta sig in i ditt hem?
 
Putin placerar några atombomber i Belarus. Att vi i Sverige inte tar det seriöst är sjukt.
 
Det är tvärtemot bra att inte bli uppskrämd och hysterisk av allting, som svensken nuförtiden alltid blir.
Nej, vi håller oss ovanligt coola till det som händer, det är massmedia som försöker allt de kan för att blåsa skräck i oss, men det lyckas inte och kommer inte heller att lyckas.
 
Varje dag skriver Aftonbladet och Expressen om Rysslands förluster men de skriver aldrig att Ukraina förlorar territorium och soldater. Var är sanningshalten för de skittidningarna som bara skriver för Ukrainas fördel?
 
NATO-råttor på Fl-ck jublar över att Vladlen Tatarskij dödats. Det heter att ryssvänner, sådana som jag själv, också gott kan bli mördade.

Så ilskna som NATO-råttorna alltid är så är det ett tecken på hur skitdåligt det går för NATO i Ukraina (förutsatt målet verkligen är ukrainsk seger i kriget. Målet är att låta NATO anses "vara viktigt" och att Ryssland "är imperialistiskt" när det inte är vad det handlar om.

Det är pk-styret i USA och i EU som ställt till med krig för det är vad de verkliga makthavarna vill ha. Annars vore det ju fred och konstruktivt samarbete över norra halvklotet.
 
Topp