Relief- laserbehandling mot rökning

Mongo

Medlem
Reg
13 Dec 2018
Inlägg
87
En del företag erbjuder laserterapi mot rökning, är själv en rökare och vill sluta. Har testat på nästan allt men inget hjälper, sista utvägen såg jag på nätet, det är Relief- som är en laserbehandling mot rökning. Dock känner jag mig lite skeptiskt till det, men om det finns andra som provet den metoden vill jag höra.
 
:shock: Laser?
Ska dom bränna sönder lungorna på dig så du inte kan röka mer då eller? Hur funkar det?

Mitt förslag är att du bara ger dig in i en situation där det blir omöjligt att skaffa cig.

Gå ut i skogen och campa i 2 veckor sen är det över. Finns sällan genvägar.
 
Vilket snabbt svar. Nej, det är någon slags terapi. Din ide suger för övrigt.
 
:D du suger, fimpar.

Min ide må va hård men funkar gör den garanterat, och det va väll det du ville?
 
Då är det bara visa att du är man, ditt stora sug efter nikotin kommer vara borta, så då har du bara viljan och vanan kvar att kämpa mot.

Är sj rökare och va en vecka ute i skogen, när jag kom tillbaka ville jag inte ens röka mer, men föl snart för gammla vanor och började igen, trots att jag faktiskt kunde skitit i det.

Men ska göra det igen i sommar, sen får vi se till att ha nån ny sysselsättning i hemmet kanske.

Så dom viktiga poängen med min ide är, att du ser till att du inte har möjligheten att springa och köpa cig eller gå hem när det blir för tråkigt, så kanske be nån skjutsa dig nån stans och att den hämtar dig efter viss tid,och dumpa luren. Del 2 är en ny sysselsättning när du kommer hem, t.e.x varje gång du tänker på cig, gör 20 armhävningar istället.

Eller meditation eller andra andnings övningar som tränar lungorna är också bra.
 
googlade på sluta röka hamnade här :D annars hade jag inte kommit på fria ordet :lol: coolt att man inte hamnade på flashback som man alltid gjorde förut. Hur blev det så?

Till ämnet. Hjälper laserbehandling mot rökning? Måste måste sluta efter nyår. Annars andra tips på hur man slutar med röka?
 
turtle sa:
Då är det bara visa att du är man, ditt stora sug efter nikotin kommer vara borta, så då har du bara viljan och vanan kvar att kämpa mot.

Är sj rökare och va en vecka ute i skogen, när jag kom tillbaka ville jag inte ens röka mer, men föl snart för gammla vanor och började igen, trots att jag faktiskt kunde skitit i det.

Men ska göra det igen i sommar, sen får vi se till att ha nån ny sysselsättning i hemmet kanske.

Så dom viktiga poängen med min ide är, att du ser till att du inte har möjligheten att springa och köpa cig eller gå hem när det blir för tråkigt, så kanske be nån skjutsa dig nån stans och att den hämtar dig efter viss tid,och dumpa luren. Del 2 är en ny sysselsättning när du kommer hem, t.e.x varje gång du tänker på cig, gör 20 armhävningar istället.

Eller meditation eller andra andnings övningar som tränar lungorna är också bra.

Hur går det för dig röker du fortfarande?
 
Att byta ut den dåliga vanan mot en bra vana är ju en ide. Nu gör vi nått som är dåligt för lungorna, varför inte börja göra nått som är bra för lungorna? Andnings övningar. Jag har hört att folk har slutat röka när dem börjar meditera.


Ni kan ju alltid testa, det är gratis och nyttigt. Andnings övningar aka meditation. Låter som ett logiskt byte.
 
Turtle. 1 år sen du blev medlem här :p grattis broder. Skål och ha det så jävla bra broder.
 
shobre sa:
Vad menar du med om inte tiden tar slut innan?
Kör du cold turkey?

Skit samma, som sagt jag tror andnings övningar är ett bra sätt att sluta röka, det borde ni testa. Meditera.

Campa blir ju coldturky, meditation blir ju långsammare. Men jag tror om ni börjar meditera seriöst kommer ni snart inte vilja ha några cigaretter. Testa, det är gratis, och nyttigt.
 
shobre sa:
Turtle. 1 år sen du blev medlem här :p grattis broder. Skål och ha det så jävla bra broder.

Tack tack kompis, skål, jag mår rätt bra just nu, nu ska jag gå och mysa, ha det du med.
 
En del företag erbjuder laserterapi mot rökning, är själv en rökare och vill sluta. Har testat på nästan allt men inget hjälper, sista utvägen såg jag på nätet, det är Relief- som är en laserbehandling mot rökning. Dock känner jag mig lite skeptiskt till det, men om det finns andra som provet den metoden vill jag höra.
Sluta för 4år sen med hjälp av drogen Chantix.
Funkade för Morsan oxå.
 
Jag slutade röka helt utan hjälpmedel för många år sedan, men jag använde mig utav mina egna tankar och gick i stort sett runt en hel vecka och tänkte. Snart blir jag röksugen. Jag låg alltså tankemässigt hela tiden före suget.
 
Jag slutade röka helt utan hjälpmedel för många år sedan, men jag använde mig utav mina egna tankar och gick i stort sett runt en hel vecka och tänkte. Snart blir jag röksugen. Jag låg alltså tankemässigt hela tiden före suget.
Bra jobbat! Viktig poäng du lägger här.
Det mesta med rökning är mentalt.
Mitt trick var att tänka att vara röksugen var det nya normala tillståndet. Sura äpplen hjälpte mig med suget i munnen :alien:
 
Topp