Renault Kan gå i konkurs

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Det har gått dåligt för bilmärket Renault en längre tid men ännu sämre i Corona tider. Om Renault inte får stöd av franska staten kan Renault gå i konkurs.

I mina ögon är Renault skitbil. I överlag är alla tre franska bilmärken skit men många som kan bli arbetslösa.

Vad har ni för erfarenhet av Renault?

Ak47 sa:
Det har gått dåligt för bilmärket Renault en längre tid men ännu sämre i Corona tider. Om Renault inte får stöd av franska staten kan Renault gå i konkurs.

I mina ögon är Renault skitbil. I överlag är alla tre franska bilmärken skit men många som kan bli arbetslösa.

Vad har ni för erfarenhet av Renault?

Håller med dig totalt där, Renault-skitbil.
Har aldrig ägt någon själv men min kompis köpte en som förstabil, och herrejösses vilken problembil. Bilen stod mest på verkstaden och jag tror att reparationskostnaderna översteg köpesumman.
Har även en jobbarkompis som hade en relativt ny Renault som bara strulade hela tiden. Efter cirka ett halvår gav hon upp och bytte bil.
Min pappa som hållit på med bilar i typ hela sitt liv och inte brukar tveka inför utmaningar totalvägrar att befatta sig med Franska bilar överhuvudtaget. Bara man nämner ett Franskt bilmärke börjar han spotta och svära. :lol:

MVH/Gnomeish.

Topp