Riddermark AB lurar medvetet sina kunder

chili

Medlem
Reg
31 Jan 2019
Interna chattar och dokument från Riddermark visar hur företaget systematiskt mörkar kända fel på bilarna och lurar sina kunder.

En anställd är osäker på om han kan sälja en Mitsubishi från 2016.

Svaret blir: ”Sälj pisset” följt av två skrattemojis.

Jag själv köpte en bil i våras av Riddermark för nästan 300 000 kronor årsmodell 2019. Eftersom bilen är så pass ny täcker vanligt försäkringsbolag motorfel och allt annat fel som kan uppstå med tiden så länge den inte är 10 år gammal eller mer en 15 000 mil. När vi satte oss vid bordet för att signa köpet var säljaren så ivrig på att sälja mig en garanti på tre för 10 000 kronor som jag inte ville ha och sade att försäkringen som jag har täcker de fel som kan uppstå men säljaren insisterade så mycket att jag MÅSTE ha en garanti på en så ny bil och dyr bil. Jag kunde inte säga emot att jag var tvungen att köpa till garanti som inte behövs till en så ny bil. Att det var Garantidirekt som stod för garantin om det skulle hända något med bilen och att de var så bra. Några dagar efter köpet pratade jag med en vän om bilköpet, hur mycket jag gav för den och hur många mil den hade rullat. Sen nämnde jag att jag köpte garanti för 10 000 kronro som min vän tyckte var rent idiotiskt för att det är en ny bil och han bad mig vända mig till Riddermark och säga upp garantin eller dra tillbaka köpet för garantin. Jag ringde Riddermark och sade att jag inte har behov av garantin men de hänvisade mig till Garantidirekt och det är med dem jag ska prata.

Jag ringer Garantidirekt och förklarar saken och de säger att de är dotterbolag till Solid AB och jag får ringa Solid AB istället. Jaha, nu vet jag inte längre vem ansvaret ligger heller på om bilen skulle gå sönder. Är det Garantidirekt eller Solid AB som har hand om garantin? Men hur som helst ringer jag Solid AB och de säger att de inget kan göra för att garantin köptes i samband med bilköpet.

Jag undersökte lite mer om Riddermark och deras säljare har en lön på 12 000 kronor och för att få en ok lön tvingar Riddermark säljarna till att sälja garanti för att få provision, vill du betala bilen utan lån försöker säljaren övertala dig att finansiera det på bilån för att få provision från banken. Det är s Riddermark fungerar. Inte så konstigt att ägaren Alexander Riddermark har blivit så rik på så kort tid.

Funderar du på att köpa bil? Undvik Riddermark och stöd inte slavarbete som Riddermark har som affärside.

Läs omdömen om Solid AB som Riddermark säljer bilgaranti med. https://se.trustpilot.com/review/www.solidab.se

Jag hoppas Aftonbladet och andra inte släpper det här med Riddermark AB. Ett sånt bilföretag behövs inte. Köp från andra bilfirmor, Hedins AB är mycket bra.

Topp