Roliga historier

kuddkrigare

Medlem
Reg
5 Nov 2019
Inlägg
35
Den här är från TV-programmet "Har du hört den förut" med Evert Ljusberg, det var Ronny Eriksson som berättade den, självklart bättre än mig men OK:

En mindre styrka av amerikanska och japanska trupper har tillsammans efter mycket krigande lyckats inta en mindre by, och den amerikanske kommendören delar ut order till mannarna: några skickas till radiokommunikation, några att hålla vakt, några för sjukvård osv, och till en av japanerna säger han "you take care of the supplies".

Efter ett par timmar fortsätter dom, efter ytterligare ett par timmar undrar han var fan japanen har tagit vägen, och lite senare hoppar japanen fram framför dom på vägen och skriker "SUPPLIES"!
 
kuddkrigare sa:
Haha, tack :) Japanen har alltså missförstått språket och skriker SURPRISE.

Hhah ok då fattar jag xD

Ja, set var en gång en feminist en genusvetare och en bög. Det var skämtet hahahah.

De skulle gå på bio tillsammans men de hittade ingen film att se för alla filmer var antingen för sexistiska eller triggering, feministen börja gråta, storbögen drog fram sin balle och börja snyft-runka, genusvetaren ser på filmerna i förskräckelse för det finns vita män i dem och det är oförståeligt för henne. Genusvetarens pappa petade nämligen henne i röven som barn och det ger svåra plågor varje gång hen ser en mansfigur.

De bestämmer sig tillslut för att se på Harry Potter. Mitt i filmen så säger Hermione "wingardium leviosah!" Och bögens kuk börjar som i magi att stå. Feministen apploderar jublande och skriker så alla i hela biosalen hör: "kuken står! Kuken står!" Genusvetaren som blir påmind om sin pappa får en panikattack och dör på fläcken. Feministen börjar suga bögens kuk medans alla går. Bögen sprutar på sätet framför så nästa peraon kan sätta sig i geggan. Skrattande klampar de över genusvetarens lik för att hämta godis.

"Hon var ändå rasist" säger feministen med sina korsade ögon. "Jag såg henne skriva att äggvita är gott på fakebook"

Bögen känner att kuken börjar stå igen nu när ett barn passerar förbi med sin mamma. Han glor argt på mamman för han inte får knulla barnet. "Frederick Federley får ju, så varför inte JAG??" Klagar han för sig själv och tar en påse jordnötter, vilket gör honom ännu kåtare.

Butikspersonalen frågar "vad får det lov att vara?"

"Vara? VARA?" Skriker feministen och börjar kasta använda tamponger på personalen.

"Jag behöver inte ditt LOV för att handla en vara kärringjävel!! Vet du inte vem jag är??!" Säger feminister och bröstar ut så de snea tuttarna fläker i vinden och ölmagen vaggar stilla.

"Är du kanske en flodhäst?" Frågar personalen försiktigt. Feministens hjärna faller ut och exploderar på marken. Det är nu Stefan Lövfen kommer in med kuken i högsta hugg!

"Vem är det som agerar rasiatsiskt här innbeh??" Frågar han förtvivlar och svänger med ballen så den fastnar i en hållare för vykort. "Aj Satan!" Skriker han. Bögen är snart framme för att suga på den. "Nej låt bli!" Skriker Stefan beordrande men bögen tolkar det som en invit.

Bögen suger ur all saft från Stefans kuk så han får zinkbrist och dör. På marken ligger feministen och dreglar och dör.

Personalen tittar argt på bögen och säger sedan: "Det här får du torka upp!"

Blotta tanken på hederligt arbete får bögen att må illa. Han kräks. Men eftersom bögar bara kan svälja så fastnar kräket i halsen och kvävs.

Snipp snapp snut
Så var Svenska staten slut.
 
Det var en ung man som nyligen hade börjat jobba som läkare på ett mentalsjukhus. En kväll när han var på en runda hörde han från en sal en högljudd herre ropa "Buga för kejsaren!".
Han rörde sig mot den aktuella salen, och när han steg in såg han sagde herre sitta upp i sängen och ge sina order.
-Vad står på? frågade läkaren.
-Mitt folk vägrar lyda mig, klagade herrn.
-Men vad är detta för dumheter? Vem tror du att du är egentligen?, invände läkaren.
-Jag är Napoleon!, sa herrn med ett högtidligt tonfall.
-Vem har sagt det? frågade läkaren.
-Det har Gud sagt! sa herrn.

Då hördes någon ropa från sängen mitt emot:
-Det har jag aldrig sagt!
 
Nu när Trump förlorade valet sade han till Biden:
- Jag skäms för att jag är amerikan!
Biden svarade snabbt:
- För en gångs skulle håller jag med dig käre vän, jag skäms också för att du är amerikan.
 
Topp