Så här mycket drack vi svenskar 2021

Sharia

Medlem
Reg
27 Feb 2022
1. Explorer Vodka: 938 501,2 liter

2. Absolut vodka: 912 865,5 liter

3. The Famous Grouse: 886 169, 55 liter

4. Lord Calvert: 719 598, 25 liter

5. Dworek Vodka: 645 678,6 liter

det här är fyra miljoner liter. Öl vin och andra sorter är inte inräknade. Vi svensker dricker för mycket vi måste göra något åt det. Vad säger ni svenska bröder, är det inte dags för Sharia lagar i Sverige?

det här är fyra miljoner liter. Öl vin och andra sorter är inte inräknade. Vi svensker dricker för mycket vi måste göra något åt det. Vad säger ni svenska bröder, är det inte dags för Sharia lagar i Sverige?

Ska vi införa Sharialagar för att få oss dricka mindre? Då dricker jag hellre ihjäl mig än att leva under Sharia.

Det är fyra miljoner liter starksprit, lägg till sex miljoner liter öl och vin och det är tio miljoner liter. Är det inte rätt mycket för ett land med ungefär tio miljoner invånare?

Så mycket???? Tänk om ni hade lagt dom pengarna på något bättre, på era barn?
Sluta dricka så mycket mina kristna bröder.

Det är fyra miljoner liter starksprit, lägg till sex miljoner liter öl och vin och det är tio miljoner liter. Är det inte rätt mycket för ett land med ungefär tio miljoner invånare?

Jag förstår inte riktigt hur det skulle vara orimligt eller egentligen mycket med tanke på den svenska alkoholkulturen som finns. Om vi säger att det är 5 miljoner invånare som köper alkohol så blir det två liter per person. Och jag drack själv mycket mer än två liter alkohol om året innan jag slutade.

Notera att det är Systembolaget, vilket innebär att man inte tar hänsyn till folk som köper utomlands eller svart så summan är förmodligen högre men inte konstig.

Om du nu tror att det skulle hjälpa. Det fungerade inte alls att förbjuda alkohol i USA. Det finns gott om sätt att få tag på alkohol och eftersom alkohol är en så inpyrd del av den svenska kulturen skulle det inte kunna gå igenom.
Det har gjorts försök att förbjuda alkohol i Sverige men det fungerade inte riktigt.

Jag förstår inte riktigt hur det skulle vara orimligt eller egentligen mycket med tanke på den svenska alkoholkulturen som finns. Om vi säger att det är 5 miljoner invånare som köper alkohol så blir det två liter per person. Och jag drack själv mycket mer än två liter alkohol om året innan jag slutade.

Notera att det är Systembolaget, vilket innebär att man inte tar hänsyn till folk som köper utomlands eller svart så summan är förmodligen högre men inte konstig.
När du säger så låter 10 miljoner liter inte alls så mycket.

Topp