Sayanim - ister i Sverige

Sayanim

Medlem
Reg
21 Juli 2023
Det finns rikskända som bor i Sverige som är Sayanim - ister i Sverige och jobbar för den Israeliska staten. Jag tror inte det finns någon som missat dessa personer som är, varit högprofilerade. Deras syften är att tjäna Israel till vilket pris som helst och är svek mot de länder de bor i det här fallet är det Sverige för vi bor i Sverige. De är personer Säpo bör ha koll på.

Det finns rikskända som bor i Sverige som är Sayanim - ister i Sverige och jobbar för den Israeliska staten. Jag tror inte det finns någon som missat dessa personer som är, varit högprofilerade. Deras syften är att tjäna Israel till vilket pris som helst och är svek mot de länder de bor i det här fallet är det Sverige för vi bor i Sverige. De är personer Säpo bör ha koll på.
Har aldrig hört den benemningen tidigare men det var något lärorikt som jag kommer fördjupa mig i. Det hade varit bra om du hade beskrivit lite vad det var, för nu fick jag googla vad det är och det är inte något trevligt. Jag citerar vad Sayanism är.

The most dangerous conspiracy theories start with a germ of truth that can make them difficult to identify and condemn. One such genre of antisemitic conspiracy theories involves the Mossad, Israel’s intelligence agency, and those who assist it outside of Israel. Sometimes called sayanim—Hebrew for “helpers,” or “assistants,” from the root samech-yud-ayin—these individuals reportedly assist Mossad agents with logistical aspects of missions. Examples of these real-life sayanim include local Jews who helped with the 1960 capture of Adolf Eichmann in Argentina and with Operation Magic Carpet, which brought most of Yemen’s Jews to Israel in 1949 and 1950.

Topp