SD och Trollgate

Sportlaban

Medlem
Reg
12 Feb 2023
Någon som vet vad det är som försiggår? EU-val står för dörren, jag tänker inte rösta, skiter i det, och TV4 har "kommit över något" som används mot SD.

Vadå för något? Att SD-politiker författar saker anonymt på Flashback? Det är ju vad alla andra makthavare i Sverige också gör.

I vad består "skandalen"?

Skandalen är väl mer att trollen är betalda för att just framföra SD som ett bra exempel antar jag. Jag har inte läst så mycket på många år nu Flashback men jag minns rätt bra att nästan varje ämne, många inlägg hade en mening som SD 2014. SD 2018 SD 2022.

Det här är ett typiskt troll-inlägg, "Fler än jag som undviker muslimägt"?
Det är ju rätt många pizzerier och kebabhak man undviker därmed, men även annat. Hatar packet för jag vet att dom hatar oss och innerst inne vill ta över...

Så hur många fler gör som mig och går omvägar för att komma till ställen drivna av andra kulturer?

Jobbar invandrare och gör rätt för sig vill SD ändå sätta käppar i hjulet. Och det är såna ämnen som florerar för det mesta på Flashback men mest som inlägg som är trams men dom får stå kvar av någon konstig anledning.

Ditt exempel på en "troll-tråd" är en flashback-tråd med en fullt legitim fråga. Invandrare må ta illa vid sig men mångkulturen är inte harmonisk heller och kan aldrig bli. Man undrar lätt vad definitionen på "troll" är. Det borde förbli tråd-sabotörer och inte människor som bara yttrar sina ärliga åsikter.

Jag själv har ibland fysiskt flyttat på mig för att undvika invandrare. Är de tysta är de bättre än om de börjar prata bristfällig svenska. Jag vill inte behöva lyssna på sådant. Återigen, invandrare tar säkert illa vid sig av det men det är sådan mångkulturen är. Den är inte bättre än så. Och det jag skriver nu är inget troll-inlägg heller.

Som jag fattar det är det TV4 som av politiska orsaker startat ett drev mot SD baserat på ingenting egentligen. Eller skulle ryktet om att svenska socialtjänsten "stjäl barn till invandrare" ha planterats av just sverigedemokrater? I syfte spä på spänningarna i Sverige.

Vad det verkar handla om är TV4 som på socialdemokraternas begäran vill avanonymisera allt vad yttrandefrihet på internet heter. Ja det vet vi sedan tidigare att makthavarna och de offentliga opinionsbildarna aldrig tyckt om anonymiteten på internet, det som kallas för "trollande". Det är inte "trollande". "Trollande" är att förstöra debatter.

Topp