Söker bra kattförsäkring?

Richard

Medlem
Reg
11 Okt 2019
Inlägg
203
Jag har två katter o i fredags kunde inte den ena kissa. Veterinärerna här i Ängelholm hade stängt för helgen så jag fick åka till Helsingborg. Kom in i god tid, så det var inte allt för farligt. Men det kostade ändå 9 552 kr plus nytt kattfoder för nästan 700 kr o taxi för 650 kr. Nu ska jag teckna försäkring på mina katter. Har kollat på If, där jag har min hemförsäkring.

Sen undrar jag om man kan luras, genom att bara ta en försäkring? De är inte chippade då de är innekatter, men den ena är grårandig o den andra svart.
 
Vill varna alla för If! 😡
De ville inte försäkra min Zero eftersom han hade haft problem med kisseriet. Agria var dessutom billigare! Säger upp min hemförsäkring hos If också!
 
Jag har två katter o i fredags kunde inte den ena kissa. Veterinärerna här i Ängelholm hade stängt för helgen så jag fick åka till Helsingborg. Kom in i god tid, så det var inte allt för farligt. Men det kostade ändå 9 552 kr plus nytt kattfoder för nästan 700 kr o taxi för 650 kr. Nu ska jag teckna försäkring på mina katter. Har kollat på If, där jag har min hemförsäkring.

Sen undrar jag om man kan luras, genom att bara ta en försäkring? De är inte chippade då de är innekatter, men den ena är grårandig o den andra svart.

Nästan tiotusen kronor? Hade det inte blivit billigare om du avlivade katten och köpt några nya? Agria ska vara bra på djurförsäkringar.
 
Nästan tiotusen kronor? Hade det inte blivit billigare om du avlivade katten och köpt några nya? Agria ska vara bra på djurförsäkringar.
Det hade det väl blivit, men jag har ju faktiskt känslor för mina katter. Jag bor själv med dom o ser dom som familjemedlemmar.
 
Jag har två katter o i fredags kunde inte den ena kissa. Veterinärerna här i Ängelholm hade stängt för helgen så jag fick åka till Helsingborg. Kom in i god tid, så det var inte allt för farligt. Men det kostade ändå 9 552 kr plus nytt kattfoder för nästan 700 kr o taxi för 650 kr. Nu ska jag teckna försäkring på mina katter. Har kollat på If, där jag har min hemförsäkring.

Sen undrar jag om man kan luras, genom att bara ta en försäkring? De är inte chippade då de är innekatter, men den ena är grårandig o den andra svart.
Kolla med Sveland de hade hyfsat pris på min hund iaf. If är fan det sämsta försäkringsbolag så avsluta dem
 
Nästan tiotusen kronor? Hade det inte blivit billigare om du avlivade katten och köpt några nya? Agria ska vara bra på djurförsäkringar.
Din stolle inte fan avlivar man sitt husdjur om det nu inte är så att djuret liter och det inte finns hopp om bättring
 
Nästan tiotusen kronor? Hade det inte blivit billigare om du avlivade katten och köpt några nya? Agria ska vara bra på djurförsäkringar.
Din stolle inte fan avlivar man sitt husdjur om det nu inte är så att djuret liter och det inte finns hopp om bättring

😂 han kanske inte känner till att man bygger relation med sina husdjur 🤣
Avliva och köpa några nya🤣
 
Jag har två katter o i fredags kunde inte den ena kissa. Veterinärerna här i Ängelholm hade stängt för helgen så jag fick åka till Helsingborg. Kom in i god tid, så det var inte allt för farligt. Men det kostade ändå 9 552 kr plus nytt kattfoder för nästan 700 kr o taxi för 650 kr. Nu ska jag teckna försäkring på mina katter. Har kollat på If, där jag har min hemförsäkring.

Sen undrar jag om man kan luras, genom att bara ta en försäkring? De är inte chippade då de är innekatter, men den ena är grårandig o den andra svart.

Kära Richard!

Jag har varit sambo med många kissemissar. Älskar katter! Vilken integritet och vilken nävaro!

Jag har en vän, hon är leg.Veterinär. Hon har berättat för mig, att veterinärer gillar när patienten/husdjuret är försäkrat,

Då behöver de inte tänka på kostnader så mycket. Och kan således ge bästa möjlga behandling.

Försäkringsbolaget Agria har jag anlitat, aldrig ngr problem.

All lycka till dig och dina kissekatter! :)
 
Tack så mycket, B'ztard!

Jag tecknade två försäkringar hos Agria. Det blir runt 400 kr i månaden, men hellre det än att punga ut med tiotusen på en gång. Nästa gång (hoppas dock på att det inte blir någon nästa gång) blir det kanske ännu mer...
 
Like I love my children...

there is no limit, what I whill for them, love is nummer one...
 
Älskar djur, djur skall behandlas med värdighet och med respekt!

Det finns ingen anledning att behandla djur illa... även om vi äter upp dem...
 
Senast ändrad:
Det är typ som att ha ihjäl sina barn för att man inte har råd att gå till doktorn, med förklaringen att man kan göra nya!
Ja givetvis ungefär lika bra som att jag slår ihjäl min hustru och skaffar mig en ny:mad: hon blir också hustru

Men förlåt då!

Jag ville vara hjälpsam bara. För 10 000 kronor skulle du kunnat köpa 100 katter Richard https://kattannonser.se
Varför nöja sig med en liten familj när du kan få större familj?
Kidon, är det inte bättre med flera fruar om det var tillåtet?
 
Topp