Sparar Friaordet IP-adress?

turtle sa:
Mja, jag menade bara att om vi tar emot detta så kommer janne kunna peka på dessa langare efter han själv hackat eller förstört för friaordet. Inte att jag tror att langarna skulle göra det, jag förstår så klart att det kommer va janne och co, men janne vill så klart kunna säga att det kanske va den eller den som sabbade för friaordet efter han själv gjort det, i dagens läge finns ingen annan att peka på än just janne och co, och det kan ju ses som en bra sak tänker jag. Men visst, kanske jag oroa mig i onödan, jag lägger mig inte i.


Och sen tycker jag ändå det är nått fullständigt värdelöst, han kan lika gärna ha pmat sig själv. Men visst som sagt, jag lägger mig inte i, bara fick dålig smak av tanken.

Vem skulle komma på något sånt? Du är dum i huvudet. Det styrker min syn på dig efter att ha läst några inlägg av dig. Du är störd person.
 
JohanJ sa:
Vem skulle komma på något sånt? Du är dum i huvudet. Det styrker min syn på dig efter att ha läst några inlägg av dig. Du är störd person.

Janne och co så klart, läser du inte vad jag skriver? Om han ska förstöra för friaordet kan han inte va den enda misstänkta, därför kanske vill skapa andra håll att peka åt, så ser jag på det. Tyck vad du vill, mycket möjligt att jag har fel, men nått omöjligt är det inte, tror du inte janne skulle kunna komma på en sån idé så får jag väl ge samma komplimang tillbaka.


Varsågod att argumentera mina andra dumma inlägg med, jag står gärna för vad jag säger även när jag har fel. Se så, bevisa nu att jag är störd genom att rätta mig.


("vem skulle kunna komma på nått sånt" driver du med mig? Har du sett vad det är för folk som skriver på flashback ens? Möjligt att vi hänger i olika delar men falskheten på flashback eller internet överhuvudtaget är ju inget man kan missa utan att överdrivet lättlurad och naiv.)
 
JohanJ sa:
Du har fått råd om hur du kan göra. Det är skrämmande hur Jan Axelsson har satt skräck i människor att kunna tala fritt utan att tänka på efterräkningar. Är du så rädd kommer du aldrig kunna komma till tals, du kommer alltid bli förföljd av dig själv om att Janne är hack i häl på dig. Har du något i värde, så dela med dig, du behöver inte tänka mer än att bara posta här så sköter vi resten. Använd https://imgur.com

Jan är skrämmande och det håller jag med dig om till 100%. Men nu har jag bestämt mig för att ladda upp bilderna.
 
Scoop sa:
Jan är skrämmande och det håller jag med dig om till 100%. Men nu har jag bestämt mig för att ladda upp bilderna.

Då kommer och skriver att du ska lägga upp men sen försvinner du igen utan att lagt upp något alls. Är du ett jävla troll?
 
Jaja, jag har väl inte lyckats få fram mina tankar så bra här i tråden, tydligen tror folk jag vill skydda flashback när mina tankar va motsats att vilja skydda friaordet. Jag tyckte bara det lukta fisk, men tänker inte lägga mig i mer.

Men jag tänker avsluta min diskussion här med att säga att dryga piss johan är dryg.
 
Så här borde jag redan från början lagt fram det jag försökte säga istället: Jag tycker det luktar fisk här, vilken sorts fisk kan jag såklart bara spekulera i. Alltså det känns som det kan finnas en baktanke, vad baktanken är kan jag bara spekulera i, vilket jag inte kommer göra då det uppenbarligen kommer att missförstås.

Har jag gjort mig mer förstådd då? Eller tror folk fortfarande jag försöker skydda flashback? Ni reagerar för att jag spekulerat i vad en möjlig baktanke kan va, det är såklart omöjligt för mig att veta, jag kan bara spekulera.


Men men, varför ska jag bry mig, fram med bilderna nu då scoop.
 
JohanJ sa:
Vem skulle komma på något sånt? Du är dum i huvudet. Det styrker min syn på dig efter att ha läst några inlägg av dig. Du är störd person.

Ni får ursäkta jag vet att detta är ot, men jag är så jävla trött på att höra om hur dum jag är utifrån nått jag skrivit i andra trådar från folk som inte vill rätta mig eller argumentera mot det dom läst, eller ens vissa vad dem syftar på för "annat".

Du är nu fjärde eller tredje kontot som kommer in i en tråd och gnäller över nått som skrivits i en annan tråd utan att ens ha fört en diskussion med mig, eller ens visa vad du syftar på som skrivits, fattar du ens att du är på ett diskussions forum johan? Jag har inte skrivit för att blogga, jag vill utmana och utveckla mina tankar.Varför rättar du mig inte om du tycker dig veta bättre? dömer du mig utifrån "tron" på att du vet bättre? För om du nu inte kan argumentera mot det jag sagt eller rätta mig så kan du inte heller va så säker på att du har rätt och jag har fel, utan du slänger ur dig förolämpningar baserade på din tro, som en religiös "han tror inte på jesus som jag, han är dum". Om du nu vet bättre så bör du kunna rätta mig. Jag har högre tankar än så om dig johan, så nu ser jag fram emot att du är man nog att stå för din förolämpning och visar mig vart jag har skrivit dumt och att du har argument nog att rätta mig. Vill du inte det så visar din kommentar mer om dig än om mig, du dömer folk utifrån tro, inte kunskap. Visa nu att jag är "störd" och du är klokare, förolämpningar bevisar bara att du saknar argument.

Man eller pissmyra johan? Det är helt omöjlig för mig att ens försvara mig mot en sån där kommentar.
 
Administratör sa:
Friaordet sparar inte IP-adress eller andra personlig information.

Jag tycker att du ska ha den här informationen under registrering och regler. Det är inte många som ser vad du skriver här. För tydlighetens skull.
 
Slaktaren sa:
Då kommer och skriver att du ska lägga upp men sen försvinner du igen utan att lagt upp något alls. Är du ett jävla troll?

Jag är fortfarande osäker på om jag ska ladda upp bilderna, jag vill inte att Jan Axelsson ger sig på Friaordet.
 
Flera av er har PM:at mig men jag ger mitt svar här. Det är en hel del saker ni inte förstår. För att ni ska förstå så börjar jag med Flugsvamp. Sidan som sålde knark via nätet. Det gick att diskutera Flugsvamp mellan åren 2014- 2018. Polisen började spana på dem som skrev på Flashback i tråden Flugsvamp. Det var inget problem att tråden fick leva i fyra år, men runt 2017 började polisen på riktigt jobba mot Flugsvamp i samarbete med admin på Flashback. När polisen hade tillräckligt med material för att kunna spåra ägaren av Flugsvamp och köparna stängde admin på Flashback ned tråden i direktiv av polisen. Det här är inte spekulationer, det är något jag fick höra av en som är en del av det.
Admin var tvungen att hitta på en andledning till att stänga ned tråden. Att köpare, säljare hade börjat "gröna" sidan, sidorna. Men tråden existerade i fyra år var det något nytt helt plötsligt att "gröna" sidorna? Och efter fyra år? Gick du på det, att det var därför admin stängde tråden? Då har du helt fel min vän.

Flashback är läskig, ännu läskigare att dem samarbetar med polisen, därför är jag tillbakadragen lite för att ladda upp bilderna. Vill inte ge mig själv eller ägaren av Friaordet huvudvärk.

Jag har köpt knark (kokain) av en medlem på Flashback. Richard som är medlem här har själv sagt att han fått PM där många frågat om han har något att sälja. Polisen vet vad som pågår på Flashback, varför tror ni inte dem vill stänga ned Flashback? Tror ni att de handlar om att de inte vet vem som äger Flashback? Eller att den är registrerad i USA? Flugsvamp var inte heller registrerad i Sverige men det fick reda på den som stod för Flugsvamp.

När det kommer till frågan om Flashback och polisen, då litar jag mer på Colombianska myndighererna och deras rättsväsende framför svenska rättsväsendet.
 
zack sa:
Jag tycker att du ska ha den här informationen under registrering och regler. Det är inte många som ser vad du skriver här. För tydlighetens skull.

Jag kommer uppdatera reglerna samt förtydliga vad som gäller för Friaordet.
 
[mention]Scoop[/mention] Du behöver inte oroa dig för vad andra forum skulle göra mot Friaordet. Att tysta fria ordet är angrepp på yttrandefriheten.
 
Varför är ni så rädda om IP för? Syns inte IP när ni surfar in på andra sidor? friaordet har iaf inte några metoder för att se alternativa konton som flashback har. Om ni inte förstår deras metoder är ni dumma.
 
Gustavsson sa:
Varför är ni så rädda om IP för? Syns inte IP när ni surfar in på andra sidor? friaordet har iaf inte några metoder för att se alternativa konton som flashback har. Om ni inte förstår deras metoder är ni dumma.

Metoden är att kunna se IP-adress, det finns inga andra metoder.

Jag med min begränsade IT-kunskap har själv gjort om databasen så att inga IP-adresser eller mail sparas. Det krävs mycket om jag ska släppa in någon programmerare för att hantera databasen. Kan man inte själv fixa en hel del skall man inte heller driva ett forum.

Friaordet är ett säkert forum för anonymitet, alla här är anonyma. Jag tar inte anonymitet på låtsas som ett annat forum gör. Värnar användaras anonymitet men fritt fram att anmäla för alternativa konton. Då har anonymiteten fallit, inte så genomtänkt från början eftersom man aldrig tagit anonymitet på allvar.

Jag har skrivit förut att jag tänker söka utgivningsbevis men just nu avvaktar jag med det. Jag har fått hotfulla PM och mail om att jag ska stänga ned Friaordet, annars skulle jag få se på jävlar. Varför Friaordet retar upp en del kan jag inte förstå men det skulle gynna en person. Hatforumets ägare.
 
Topp