Sparar Friaordet IP-adress?

Scoop sa:
Flera av er har PM:at mig men jag ger mitt svar här. Det är en hel del saker ni inte förstår. För att ni ska förstå så börjar jag med Flugsvamp. Sidan som sålde knark via nätet. Det gick att diskutera Flugsvamp mellan åren 2014- 2018. Polisen började spana på dem som skrev på Flashback i tråden Flugsvamp. Det var inget problem att tråden fick leva i fyra år, men runt 2017 började polisen på riktigt jobba mot Flugsvamp i samarbete med admin på Flashback. När polisen hade tillräckligt med material för att kunna spåra ägaren av Flugsvamp och köparna stängde admin på Flashback ned tråden i direktiv av polisen. Det här är inte spekulationer, det är något jag fick höra av en som är en del av det.
Admin var tvungen att hitta på en andledning till att stänga ned tråden. Att köpare, säljare hade börjat "gröna" sidan, sidorna. Men tråden existerade i fyra år var det något nytt helt plötsligt att "gröna" sidorna? Och efter fyra år? Gick du på det, att det var därför admin stängde tråden? Då har du helt fel min vän.

Flashback är läskig, ännu läskigare att dem samarbetar med polisen, därför är jag tillbakadragen lite för att ladda upp bilderna. Vill inte ge mig själv eller ägaren av Friaordet huvudvärk.

Jag har köpt knark (kokain) av en medlem på Flashback. Richard som är medlem här har själv sagt att han fått PM där många frågat om han har något att sälja. Polisen vet vad som pågår på Flashback, varför tror ni inte dem vill stänga ned Flashback? Tror ni att de handlar om att de inte vet vem som äger Flashback? Eller att den är registrerad i USA? Flugsvamp var inte heller registrerad i Sverige men det fick reda på den som stod för Flugsvamp.

När det kommer till frågan om Flashback och polisen, då litar jag mer på Colombianska myndighererna och deras rättsväsende framför svenska rättsväsendet.
Men det är bara till att tipsa rättsvårdande myndigheterna om att en stor del av knarkhandeln pågår via anonyma meddelandetjänster och PM som dessa knarkaktörer använder inne på Flashback och Facebook .Och likadant om det har dykt upp mer såna skumma webbsidor som bedriver droghandel så ska de rättsvårdande myndigheterna informeras om det .
 
Vinterstorm sa:
Även om polisen och åklagarmyndigheten vet exakt vad som sker inne på Flashback så väljer de att hellre se genom fingrarna och inte vidröra sin bästa kompis Admin 1 och de användare som via sina diskussioner inne på trådar som i smyg harmoniserar och förhärligar knarkanvändning ,och att det förekommer såna saker som att man inne på drogforumet tillika knarkforumet tipsar folk om hur man handlar knark via nätet oftast via Darknet och Flugsvamp.se och andra skumma nätsidor som drivs av knarkligor både i Sverige och utomlands , och att man till och med redovisar "tripprapporter/knarkrapporter" om hur ett visst knark verkar i kroppen då är det bevisat på att det vimlar av knarkare inne på Flashback när man till och med ger tips om hur man producerar knark,och vilka metoder som är effektiva för att smuggla in knark till Sverige utan att bli upptäckt av tullen .

Polisen vet vad som sker på hatforumet. Det Janne har gjort i så många år är att han har lurat alla om att, flyttar man ägandet till ett annat land har man kringgått den biten men nu i dagarna har vi fått fram en del av sanningen. Det var så lätt att be en bank stänga ned ett företags konto, i det här fallet Friatiders bankkonto, så lätt var det. Hur förklarar Janne det här? Att hatforumet inte har bankkonto i Sverige?
 
JohanJ sa:
Polisen vet vad som sker på hatforumet. Det Janne har gjort i så många år är att han har lurat alla om att, flyttar man ägandet till ett annat land har man kringgått den biten men nu i dagarna har vi fått fram en del av sanningen. Det var så lätt att be en bank stänga ned ett företags konto, i det här fallet Friatiders bankkonto, så lätt var det. Hur förklarar Janne det här? Att hatforumet inte har bankkonto i Sverige?

Inte ens Fria Tider hade/har ett bankkonto i Sverige. Det handlar om ett företagskonto i Estland, då Fria Tider har sitt huvudkontor där (i Tallinn, och klassas som ett estländskt bolag. Men det här med penningtvätt och finansiering av terrorism gäller i hela EU, med tanke på EU's direktiv. Eftersom både Sverige och Estland är med i EU, så gäller det i båda länderna. Så det kvittar egentligen i vilket av dessa länder som Fria Tider skulle ha sitt företagskonto. Däremot har deras chefredaktör fått sitt personliga bankkonto i Sverige nedstängt också.

Jag vet dock inte var Flashback har sina företagskonton någonstans. I Sverige, i andra länder eller en kombination av Sverige och minst ett land till. Det finns dock en viss möjlighet att Flashback har företagskonton utomlands, och får sina konton nedstängda av samma skäl som Fria Tider. Om nu Flashback inte har konton i Sverige. Jag vet inte. Fria Tider hade i alla fall inte företagskonto här, men fick det nedstängt ändå.
 
JohanJ sa:
Polisen vet vad som sker på hatforumet. Det Janne har gjort i så många år är att han har lurat alla om att, flyttar man ägandet till ett annat land har man kringgått den biten men nu i dagarna har vi fått fram en del av sanningen. Det var så lätt att be en bank stänga ned ett företags konto, i det här fallet Friatiders bankkonto, så lätt var det. Hur förklarar Janne det här? Att hatforumet inte har bankkonto i Sverige?
Hur den inavlade rickspuckot Jan Axelsson kommer med sina påhittade förklaringar om att Hatforumet Flashback inte har bankkonto i Sverige Han vill vilseleda och lura rättsvårdande myndigheter och andra myndigheter genom att på stå att Flashback inte har nåt bankkonto i Sverige , men kunde någon som har insyn och kännedom om Flashbacks och Jan Axelssons innersta krets luska på det så finns nog säker uppgifter som pekar på att Flashback har bankkonto här i Sverige .
 
Vinterstorm sa:
Hur den inavlade rickspuckot Jan Axelsson kommer med sina påhittade förklaringar om att Hatforumet Flashback inte har bankkonto i Sverige Han vill vilseleda och lura rättsvårdande myndigheter och andra myndigheter genom att på stå att Flashback inte har nåt bankkonto i Sverige , men kunde någon som har insyn och kännedom om Flashbacks och Jan Axelssons innersta krets luska på det så finns nog säker uppgifter som pekar på att Flashback har bankkonto här i Sverige .

Jan har inte påstått det på sitt hatforum, den som gör det är användaren här som går under namnet abc. Varför abc hela tiden beskyddar Jan och hatforumet flashback förstår jag inte riktigt. Titta på bankkontot och Swich numret som finns på hatforumet. Går till svensk bank. Hur har abc inte kunnat se det? Eller så vill abc vilseleda oss som vanligt? Att Jan har haft bankkonto i ett annat land stämmer, finns i den andra tråden Slaktaren har sammanställt det väldigt bra. Jan hade bankkonto på skatteparadiset Belize, det är därför Jan var tvungen att ha ett "företag" i USA. Men han blev påkommen och utsparkad från USA och Belize sa upp hans bankkonto. Allt det där finns här på friaordet. Det är därför Jan Axelsson försöker tysta friaordet för att han vill inte att folk ska kunna läsa sanningen.
 
2016 sa:
Jan har inte påstått det på sitt hatforum, den som gör det är användaren här som går under namnet abc. Varför abc hela tiden beskyddar Jan och hatforumet flashback förstår jag inte riktigt. Titta på bankkontot och Swich numret som finns på hatforumet. Går till svensk bank. Hur har abc inte kunnat se det? Eller så vill abc vilseleda oss som vanligt? Att Jan har haft bankkonto i ett annat land stämmer, finns i den andra tråden Slaktaren har sammanställt det väldigt bra. Jan hade bankkonto på skatteparadiset Belize, det är därför Jan var tvungen att ha ett "företag" i USA. Men han blev påkommen och utsparkad från USA och Belize sa upp hans bankkonto. Allt det där finns här på friaordet. Det är därför Jan Axelsson försöker tysta friaordet för att han vill inte att folk ska kunna läsa sanningen.
Det är konstigt att inte användaren ABC har berättat om att Jan Axelsson har ett bankkonto här i Sverige och att om ABC mot all förmodan har info om Jannes konto så borde ABC avslöjat att Jan Axelsson och Flashback har bankkonto här i Sverige ,och jag stöder oxå uppgifterna om att Jan har haft bankkonto i USA,och Belize och på andra frågan du ställde så kan jag tyvärr inte ge nåt konkret svar om ABC skyddar Jan och uppgifter om vilken bank som swishnumret tillhör lämnas inte ut av bankgirot AB på grund av sekretesskäl och att dessa uppgifter räknas som åtkomstskyddad
 
2016 sa:
Jan har inte påstått det på sitt hatforum, den som gör det är användaren här som går under namnet abc. Varför abc hela tiden beskyddar Jan och hatforumet flashback förstår jag inte riktigt. Titta på bankkontot och Swich numret som finns på hatforumet. Går till svensk bank. Hur har abc inte kunnat se det? Eller så vill abc vilseleda oss som vanligt? Att Jan har haft bankkonto i ett annat land stämmer, finns i den andra tråden Slaktaren har sammanställt det väldigt bra. Jan hade bankkonto på skatteparadiset Belize, det är därför Jan var tvungen att ha ett "företag" i USA. Men han blev påkommen och utsparkad från USA och Belize sa upp hans bankkonto. Allt det där finns här på friaordet. Det är därför Jan Axelsson försöker tysta friaordet för att han vill inte att folk ska kunna läsa sanningen.
Nämen titta här vilken fin lektyr jag hittade på wikipedia om olika bankers clearingnummer varsågod jag bjuder er på denna fin-fina lektyr https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_clearingnummer_till_svenska_banker
 
Folk har PM'at mig om att de vill köpa min medicin (narkotikaklassad) på Flashback. Jag rapporterar alla sådana förfrågningar.

Något som gör mig fri från paranoia (som jag medicinerar med Haldol mot), är att vara helt öppen. T.ex. här har jag mig själv som profilbild o namnet. Det tråkigt när folk blir arga på en, men man slipper noja sig för att nån ska gräva fram vem man är. På Flashback har jag skrivit över 25 000 inlägg med 2 outade konton, "Psychopatic" o "Mulla Krekar". Har säkert skrivit en helt del som jag inte står för längre, o dumheter på fyllan. O jag har blivit outad av skelettorganisationen "I folkets intresse". De kan vara lite jobbiga när de kommer o hälsar på för att trakassera, men jag har bevis...

Annars har jag aldrig fått något hot via nätet eller IRL. Självklart har man väl blivit kallad pucko, pajas, dum o idiot, men det bryr jag mig inte om. Polisen har kommit hem till mig en gång för jag skrev ett mordhot på ett annat diskussionsforum.
Oavsett om någon via PM försöker att lura på dej knark inne på Flashback eller försöker lura dig till att sälja din medicin Haldol som är narkotikaklassad vilket är brott mot regel 1.09 som förbjuder olaglig narkotikahandel eller om någon hotar dig med våld via PM vilket är allvarligt brott mot regel 1.08 som förbjuder hot mot andra medlemmar så är det mycket viktigt att man anmäler sånt direkt till admin och rapporterar den skyldige medlemmen för regelbrott och om hotet är grovt så gå vidare med polisanmälan .
 
Att det pågår omfattande drogförsäljning på Flashback. Det är inget jag fabricerar eller hittar på. Jag testade själv för att se om det verkligen var lätt att komma i kontakt med en droglangare och köpa, till min häpnad var det väldigt lätt att komma i kontakt och bygga tillit mellan varandra. Jag kan bevisa det, jag har bilder på varje PM jag haft med langaren och drogen jag köpte.

Kan jag posta mitt och langarens PM här?
Förekom det sådana knarkerbjudande även inne på de slutna avdelningarna Laidback och Outlaw inne på Flashback förutom via PM?
 
Varför kan man inte registrera sig med Tor browser här på Fria ordet? Sitter ni registrerar varenda användare? Att logga IP automatiskt är en sak, det gör dom flesta, men ska man inte kunna få vara anonym ändå? Vad ett det för typ av fritt ord?
 
Vilka är "ni"?
Jag har testat själv registrera ett konto med Tor och det är captcha som ställer till det. Har inget direkt med forumet att göra.

IP-adress sparas verkligen inte på forumet.
 
Fina personer tilltalas med "ni".

Ok, tack för svar. Finns många som vill vara anonyma.
 
Fina personer tilltalas med "ni".

Ok, tack för svar. Finns många som vill vara anonyma.
Du upplever dig väldigt smart, inte den svårtaste nöten att knäcka vilken agenda du har här.
Talesättet ni är belevad men det är inte det du ville säga.

Jag registrerade mig med VPN, jag använder VPN nu. Då och då kommer det såna som "ni" och första inlägget brukar alltid vara "går inte skapa konto med VPN eller TOR". En normal jargong "ni" använder.

Jag frågade på hatforumet varför de tog bort texten att de inte sparar IP, tråden togs på bort på en gång. Den texten fanns där en gång, letar du här kommer du hitta det. Fråga på hatforumet varför de tog bort det, du är trots allt från hatforumet.
 
Topp