Sparar Friaordet IP-adress?

Scoop

Medlem
Reg
13 Feb 2020
Inlägg
14
Jag kan inte hitta något om Friaordet sparar IP-nummer eller inte. Hur är det med personliga uppgifter på Friaordet?
 
Scoop sa:
Har det hänt något? Det var ett annat svar du gav tidigare. En mycket bättre svar.

Du ställer mycket frågor, kanske är det vi som ska fråga ut dig istället, varför undrar du om ip? Har du nått syfte med din fråga? Du såg admins långa svar men har inget att säga om det han sa?
 
turtle sa:
Du ställer mycket frågor, kanske är det vi som ska fråga ut dig istället, varför undrar du om ip? Har du nått syfte med din fråga? Du såg admins långa svar men har inget att säga om det han sa?

Jag försöker inte okväda Friaordet, heller inte på något sätt förakta. Jag frågar det för min egen säkerhet och hur säkert det är att posta här. Tidigare skrev admin väldigt bra men svaren är borta.
Jag ville dela med mig en sak här som jag är totalt förbjuden göra på Flashback.
 
Scoop sa:
Jag försöker inte okväda Friaordet, heller inte på något sätt förakta. Jag frågar det för min egen säkerhet och hur säkert det är att posta här. Tidigare skrev admin väldigt bra men svaren är borta.
Jag ville dela med mig en sak här som jag är totalt förbjuden göra på Flashback.

Ok, låter intressant, hoppas du kan känna dig säker.
 
turtle sa:
Ok, låter intressant, hoppas du kan känna dig säker.

Jag känner mig säker efter läst första inlägget som inget är kvar. Kanske hände det något, vad vet jag?
Jag är osäker på vad man får posta här, det jag vill posta här kommer jag inte få posta på Flashback, dem skulle totalförbjuda det. Det handlar också om Flashback, inte så konstigt då?
 
Scoop sa:
Jag känner mig säker efter läst första inlägget som inget är kvar. Kanske hände det något, vad vet jag?
Jag är osäker på vad man får posta här, det jag vill posta här kommer jag inte få posta på Flashback, dem skulle totalförbjuda det. Det handlar också om Flashback, inte så konstigt då?

Om du inte känner dig säker, använd VPN eller TOR. Vad fan är det ska posta om flashback? Nu är jag nyfiken, se till att stilla min nyfikenhet nu!
 
2016 sa:
Om du inte känner dig säker, använd VPN eller TOR. Vad fan är det ska posta om flashback? Nu är jag nyfiken, se till att stilla min nyfikenhet nu!

Att det pågår omfattande drogförsäljning på Flashback. Det är inget jag fabricerar eller hittar på. Jag testade själv för att se om det verkligen var lätt att komma i kontakt med en droglangare och köpa, till min häpnad var det väldigt lätt att komma i kontakt och bygga tillit mellan varandra. Jag kan bevisa det, jag har bilder på varje PM jag haft med langaren och drogen jag köpte.

Kan jag posta mitt och langarens PM här?
 
Folk har PM'at mig om att de vill köpa min medicin (narkotikaklassad) på Flashback. Jag rapporterar alla sådana förfrågningar.

Något som gör mig fri från paranoia (som jag medicinerar med Haldol mot), är att vara helt öppen. T.ex. här har jag mig själv som profilbild o namnet. Det tråkigt när folk blir arga på en, men man slipper noja sig för att nån ska gräva fram vem man är. På Flashback har jag skrivit över 25 000 inlägg med 2 outade konton, "Psychopatic" o "Mulla Krekar". Har säkert skrivit en helt del som jag inte står för längre, o dumheter på fyllan. O jag har blivit outad av skelettorganisationen "I folkets intresse". De kan vara lite jobbiga när de kommer o hälsar på för att trakassera, men jag har bevis...
https://www.youtube.com/watch?v=LOEL7QyIh2Q

Annars har jag aldrig fått något hot via nätet eller IRL. Självklart har man väl blivit kallad pucko, pajas, dum o idiot, men det bryr jag mig inte om. Polisen har kommit hem till mig en gång för jag skrev ett mordhot på ett annat diskussionsforum.
 
Scoop sa:
Att det pågår omfattande drogförsäljning på Flashback. Det är inget jag fabricerar eller hittar på. Jag testade själv för att se om det verkligen var lätt att komma i kontakt med en droglangare och köpa, till min häpnad var det väldigt lätt att komma i kontakt och bygga tillit mellan varandra. Jag kan bevisa det, jag har bilder på varje PM jag haft med langaren och drogen jag köpte.

Kan jag posta mitt och langarens PM här?

Visa då! Vad väntar du, lägg dödsstöten på skitmänniskan Jan Axelsson så att han får lära sig.
 
Jag skrev i den här tråden också men inläggen är inte kvar. Varför? Det gynnar bara hatforumet admin!
 
Scoop sa:
Jag känner mig säker efter läst första inlägget som inget är kvar. Kanske hände det något, vad vet jag?
Jag är osäker på vad man får posta här, det jag vill posta här kommer jag inte få posta på Flashback, dem skulle totalförbjuda det. Det handlar också om Flashback, inte så konstigt då?

Blir det något av ditt snack eller ville du bara få uppmärksamhet?
 
Scoop sa:
Att det pågår omfattande drogförsäljning på Flashback. Det är inget jag fabricerar eller hittar på. Jag testade själv för att se om det verkligen var lätt att komma i kontakt med en droglangare och köpa, till min häpnad var det väldigt lätt att komma i kontakt och bygga tillit mellan varandra. Jag kan bevisa det, jag har bilder på varje PM jag haft med langaren och drogen jag köpte.

Vad hände med dina bilder då idiot? Varför blir du medlem och inte följer upp det du säger?
Kan jag posta mitt och langarens PM här?
 
Jag har funderat lite på det här, jag tycker inte vi ska tillåta det, att posta flashback medlemmars pm om drogförsäljning är att skapa fiender till friaordet. Det betyder att om någon i framtiden hackar eller förstör för forumet, så finns det fler än just flashback som har motiv, det är precis vad janne vill så att han själv kan komma undan med att göra det. Eller nått liknande, det känns som en dålig ide iaf. Vi tjänar inget på att jävlas med medlemmar på det viset tror jag. Vi kan nog förstå att detta pågår utan att jävlas med dem som gör det.

Det är en fälla.

Bättre "scoop" ger bilderna till intre.se tycker jag, sen kan ju vi copy/paste om det nu är så intressant.

Fundera på om du verkligen vill ha dessa knarkare med motiv att attackera ditt forum admin, minst sagt så gör det en framtida attack mindre lätt att skylla på janne och Company.
 
Är det "scoop" som kontaktat intre.se?

http://intre.se/ifolkets/flashback-flugsvamp-star-sig-slatt/
 
Scoop sa:
Jag försöker inte okväda Friaordet, heller inte på något sätt förakta. Jag frågar det för min egen säkerhet och hur säkert det är att posta här. Tidigare skrev admin väldigt bra men svaren är borta.
Jag ville dela med mig en sak här som jag är totalt förbjuden göra på Flashback.

Du har fått råd om hur du kan göra. Det är skrämmande hur Jan Axelsson har satt skräck i människor att kunna tala fritt utan att tänka på efterräkningar. Är du så rädd kommer du aldrig kunna komma till tals, du kommer alltid bli förföljd av dig själv om att Janne är hack i häl på dig. Har du något i värde, så dela med dig, du behöver inte tänka mer än att bara posta här så sköter vi resten. Använd https://imgur.com
 
turtle sa:
Jag har funderat lite på det här, jag tycker inte vi ska tillåta det, att posta flashback medlemmars pm om drogförsäljning är att skapa fiender till friaordet. Det betyder att om någon i framtiden hackar eller förstör för forumet, så finns det fler än just flashback som har motiv, det är precis vad janne vill så att han själv kan komma undan med att göra det. Eller nått liknande, det känns som en dålig ide iaf. Vi tjänar inget på att jävlas med medlemmar på det viset tror jag. Vi kan nog förstå att detta pågår utan att jävlas med dem som gör det.

Det är en fälla.

Bättre "scoop" ger bilderna till intre.se tycker jag, sen kan ju vi copy/paste om det nu är så intressant.

Fundera på om du verkligen vill ha dessa knarkare med motiv att attackera ditt forum admin, minst sagt så gör det en framtida attack mindre lätt att skylla på janne och Company.

Hur ska Friaordet skapa fiender som står för samma sak, yttrandefrihet? Om du förekom diskussioner om droger på Friaordet, tror du Janne skitit i att tillåta skriva det på sitt forum?

Skulle Friaordet bli attackerad så vet vi vem som ligger bakom det, det är inte heller vårt problem att tänka på det, har admin inte uttryckt oro för det finns det inte hinder att posta bevis på det, men om admin senare känner det obehagligt kan admin alltid ta bort det. Men nu tror jag inte att det kommer bevis, användaren har inte loggat in sen dess.
 
JohanJ sa:
Hur ska Friaordet skapa fiender som står för samma sak, yttrandefrihet? Om du förekom diskussioner om droger på Friaordet, tror du Janne skitit i att tillåta skriva det på sitt forum?

Skulle Friaordet bli attackerad så vet vi vem som ligger bakom det, det är inte heller vårt problem att tänka på det, har admin inte uttryckt oro för det finns det inte hinder att posta bevis på det, men om admin senare känner det obehagligt kan admin alltid ta bort det. Men nu tror jag inte att det kommer bevis, användaren har inte loggat in sen dess.

Mja, jag menade bara att om vi tar emot detta så kommer janne kunna peka på dessa langare efter han själv hackat eller förstört för friaordet. Inte att jag tror att langarna skulle göra det, jag förstår så klart att det kommer va janne och co, men janne vill så klart kunna säga att det kanske va den eller den som sabbade för friaordet efter han själv gjort det, i dagens läge finns ingen annan att peka på än just janne och co, och det kan ju ses som en bra sak tänker jag. Men visst, kanske jag oroa mig i onödan, jag lägger mig inte i.


Och sen tycker jag ändå det är nått fullständigt värdelöst, han kan lika gärna ha pmat sig själv. Men visst som sagt, jag lägger mig inte i, bara fick dålig smak av tanken.
 
Topp