Svåra tider framför oss?

chili

Medlem
Reg
31 Jan 2019
Jag tror från 2025 kommer det bli en mycket ansträngt och svår tid för flesta människor o världen men vi är inte hela världen och jag avgränser diskussionen till bara Sverige. Att bränslepriset har sänkts, räntorna kommer sänkas kommer ha ytterst lite påverkan på hemmets ekonomi. Jag tror att 2025 börjar korthuset rasa samman och massvarsel kommer bara vara en början på slutet.

Vad mitt råd kan vara att hålla in på onödiga köp och inte gynna sig några överflödiga lyx och om du kan stanna hemma i år från att resa bort på semester.

Jag tror inte den svåra tiden som väntar oss är nådd helt och hållet. Om det blir 2025 eller senare men att det kommer blir tufft kan jag tänka mig.

Svåra tider kan komma innan 2025 som jag trodde. I ferbruari tog regeringen nytt beslut för att ge pengar till Ukraina på 6,3 miljarder kronor. Nu är totala summan på 22,2 miljarder kronor. Det kommer inte stanna där.

Styrelsen för Skånes universitetssjukhus vill dra ner på bemanningen i Malmö och Lund.

Totalt vill man spara 1,1 miljarder kronor. Efter förra årets åtgärdsplan på motsvarande 850 miljoner ska återstående 240 miljoner kronor nu sparas på bemanning.

En summa som motsvarar flera hundra tjänster, rapporterar Sydsvenskan.

Flera regioner står inför stora besparingar. Region Sörmland har varslat 700 anställda, Region Östergötland 900 och i Region Värmland har man varnat för att 300 kan komma att varslas om uppsägning.

Jag säger ingenting. Fundera ut vad jag vill säga.

Det kommer absolut och vi ser redan början med tanke på extrema matpriser. Jag som singelhushåll lägger 5.000 i månaden enbart på mat och äter normalt lr t.o.m. lite mindre än andra. Dock glutenfritt vilket är dyrare men 5.000:-

Allt detta är bibliskt. Det står om farsoter på den ena orten efter den andra och krig och rykten om krig samt "Ett bröd skall vara till priset av en dagslön" i Matteus 24:7 bl.a. så vi troende är förberedda.

Vädret styrs av geoengineering med vilket man förstör odlingarna för de små bönderna för att få ut dem och ersätta med ett stort företag, samma som köpte upp gamla Monsanto aka Bayer, världen över. Man kan på så sätt hantera all mat och vad som finns i den via ETT företag vilket ger en oerhörd makt. Det är ju detta korrupta politiker vill åt i grunden: En ny världsordning som styrs av en världsregering med en enda man i toppen som blir en världshärskare. "Konspirationsteorier" Säger ni kanske. Men varför går allt då åt det hållet? Även bibeln säger de kommer lyckas i 7,5 år innan det blir så jävligt att kingen själv får steppa ner.

Jag köpte just en ost och 2 paket toapapper. 284 spänn!! Ok. Toapapperet bör väl räcka en tid. Det är 32 rullar. Men osten är uppäten inom 4 dagar. Ja jag är pessimist och framförallt när det gäller höjda hyror. Det POSITIVA är att verklig deflation faktiskt gäller sedan toppen augusti 2022. Penningmängden har för en gångs skull fått minska lite. Men nog vill makthavarna sänka räntorna alltid. Men det blir tufft för familjer i nybyggda hyresrätter. Det blir även tufft för de unga som vill köpa något eget. Elbil dessutom och skulderna börjar bli löjliga.

Ett problem till är hatet och den svenska krigsivern. Då tänker man inte klart. Med Nordstream sprängd och dyr ersättnings-gas från USA som sinar drabbar det redan Tysklands näringsliv och därmed vårt eget. Bra för svensk ekonomi vore ukrainsk kollaps, snar fred och rysk triumf.

Topp