Sverige är ett NATO-land 2024/03/07

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
2024/03/07 blev Sverige 32:a medlemsland i mördarorganisationen NATO!

Det här är inget som glädjer mig särskilt mycket, får mig att tänka på inte om utan när ett storkrig kommer utbryta i Norden. Men allt beror på när USA och UK börjar hämta sina tunga krigsmateriel till Finland och Sverige. Vi lyckades hålla fred i över 200 år. Det enbart på att vi var neutrala men den trenden bröts tyvärr 2024!

Vda tycker du, är du för Ja eller Nej för det här beslutet?

Det är en halleluja-kör bland politiker-klassen och journalisterna. För folket är det mer ett sövande piller. Medlemskapet hade varit mer för gemene man att bry sig om om Ryssland hade förlorat i Ukraina och blivit farligt utåt mot NATO. Nu är det skitsamma för ryssarna att Sverige är en måltavla. De behöver inte bomba oss. De triumferar i Ukraina och är nöjda med det. Ett större NATO har inte stört ryssarna i vad som är aktuellt för dem. Jag finner det glädjande.

Jag skulle vilja att NATO-mupparna dyker upp här förutsatt att de kan motivera medlemsskapet och NATO. NATO bildades som bekant för att försvara medlemmarna mot Sovjetunionen. På 1980-talet förvandlades Sovjetunionen till en partner till väst och till slut gav Sovjetunionen upp sig självt. Kommunismen skrotades och de forna kommunistländerna inklusive Ryssland återfick alla sin självständighet. Där borde NATO ha avvecklats eftersom det ursprungliga "hotet" hade gjort slut på sig själv. NATO borde även nu avvecklas eftersom det inte finns något manifest någonstans eller några andra ambitioner från någon stat överhuvudtaget att erövra Europa och USA.

Eller varför ska NATO vara kvar?
Varför ska Sverige vara med?
Vad ska NATO hitta på att göra nu?

På forumet som fallit där MSB verkar bedriva NATO-propaganda och sabotage mot yttrandefriheten i NATOs, svenska statens och svenska krigsmaktens namn händer det att aktivisterna gör sig lustiga över det svenska stödet till NATO. Glöm inte:

Sverige påminner mer om att vara ett fascistiskt land än det fria och trygga land det en gång var (och det är inte länge sedan, det var tryggt och bra på 1980-talet, det var starkt också). Massmedia må inte vara "kontrollerat av staten" men låter ändå som att massmedia är just det. Sveriges television och Bonniers massmedia - och medlöpare som Peter Englund, den djävla sopan - står alltid för samma saker och det svenska folket böjer sig och håller med. Man är pk för att det är bekvämt och för att det ger flertalet fördelar eller iallafall frånvaron av en massa nackdelar.

Glöm inte att dissidenter alltid är få. I gamla östblocket kände vi bara till ett fåtal varav några blev utvisade till USA. På den onda tiden försvann människorna in i Gulag eller så hade man redan skjutit av dem. Dissidenterna är få och folket i miljoner och åter miljoner böjer sig tysta för att få leva ifred så gott det går.

Topp