Sverige tappar sin demokratiska principer

Jag vet inte hur gammal du är men utan invandring skulle vården inte fungera.
Det är mycket du inte förstår och det ser jag på dig. Det Sverige gör är fulspel också. Sverige kastar in invandrare i en del yrken så att invandrarna ska känna sig glada för att det har ett jobb och just dessa yrken som domineras av invandrare följer inte löneökningen som andra yrken.

Idiot.

Jag har fyllt 50 år och har de senaste åren tappat enormt mycket av respekt för landsmän som uttrycker sig som du gör. Svenskarna är: vaccinpundare, klimatmuppar. Trumphatande imbeciller och rysshatande NATO-hjon. Vansinnet är totalt och då har jag inte nämnt veganism och könsfrågor och vurmande för queer.

Hur i helvete tror du att vården organiserades 1955, 1965, 1975 eller ens 1975? SVENSKAR ARBETADE INOM VÅRDEN ELLER VAD FAN TROR DU????

Det jag istället ser är: ett allt fattigare Sverige, ett Sverige som sålt ut vården och bolagiserat den, ett Sverige som sedan stoppar in den billigaste arbetskraften in i vården, i synnerhet in i äldrevården. Det är planerat.

Ett sätt att stoppa slöseriet är: man tar bort asylrätten och lägger ned migrationsverket. Eller svält ihjäl till slut om du nu vill sluta så.

"De behövs i vården". Era djävla idioter, liberaler eller vad fan ni är. Hade Sverige sådan brist på sjukvårdspersonal att Sverige mellan 2010 och 2023 tog in ytterligare 1,6 miljoner invandrare?????????????? För att de behövdes?????????????

Lägg ned detta trams.

Det är oerhört komplext. Men en sak kan jag säga som är enkelt. De som nyligen kommit får bidrag och gör åt alla pengarna. De handlar saker, mat mm. Dels är det olika skatter på det de handlar och dels går pengarna till inhemska företag. Skattetrycket i vårt land är ca 50%, det betyder av bidraget går hälften (50%) tillbaka till staten den andra hälften går till företagen som kan anställa fler. Sammantaget och samhällsmässigt går det hela jämt upp. Samtidigt är det allt färre som lever på bidrag i vårt land.

Tänk också att vi har flera miljoner invandrare sedan 1945 och de flesta har arbetat och fått hjulen att rulla fortare och fortare. Sverige har för lite födda om man bara räknar Svenskar men tack vare invandringen från 1945 har vi fött i genomsnitt 2,1 barn per kvinna (utom senaste året), Det gör att vi ligger relativt bra till i förhållande till pensionärer och arbetsföra. Italien är ett skräckexempel. Om de inte ökar barnafödandet kommer de ha 6 miljoner invånare om 50 år där så gott som alla är pensionärer.

Det finns ca 3 miljoner utlandsfödda i Sverige. Om vi som arbetar skulle försörja alla dem skulle vi behöva ta ut 50-60% i skatt på de som jobbar men det görs inte. Skatten på arbete ligger mellan 20 och 30%. Förklaringen ligger i att de flesta faktiskt arbetar.

Svenska staten (som är vi) har mer än 2000 miljarder kr i "ladorna". Statsskulden är bland de lägsta i Europa och vi har mest folk i arbete i hela Europa räknat i procent. Detta trots den stora invandringen.

Under den största invandringen kom 160.000 personer på ett år. Om invandrare i hög grad är brottslingar skulle brottsligheten öka året efter men det gjorde den inte, den sjönk. De 160.000 personerna försvann obemärkt in i befolkningen. Vi märkte helt enkelt inte av "massinvandringen".

...och mycket mer.

Vi är inte dåliga på att vara invandrare själva. Ca 750.000 nu levande svenskar lever i andra länder och tiotusentals svenskar flyttar utomlands varje år.

Räknar man alla svenskar som flyttat utomlands sedan 1850 och deras barn sedan dess bor det idag ca 8 miljoner svenskättlingar utomlands. Detroit sägs vara en av de största "svenska" städerna om man räknar svenskättlingarna som bor där.
Så du påstår att brottsligheten sjönk, eller har sjunkit, eller sjunker i takt med alla invandrare... hur kommer det sig då att det ser ut som det gör i Malmö och Göteborg, där merparten av alla dessa invandrare befinner sig... kan du förklara detta närmare...

Idiot.

Jag har fyllt 50 år och har de senaste åren tappat enormt mycket av respekt för landsmän som uttrycker sig som du gör. Svenskarna är: vaccinpundare, klimatmuppar. Trumphatande imbeciller och rysshatande NATO-hjon. Vansinnet är totalt och då har jag inte nämnt veganism och könsfrågor och vurmande för queer.

Hur i helvete tror du att vården organiserades 1955, 1965, 1975 eller ens 1975? SVENSKAR ARBETADE INOM VÅRDEN ELLER VAD FAN TROR DU????

Det jag istället ser är: ett allt fattigare Sverige, ett Sverige som sålt ut vården och bolagiserat den, ett Sverige som sedan stoppar in den billigaste arbetskraften in i vården, i synnerhet in i äldrevården. Det är planerat.

Ett sätt att stoppa slöseriet är: man tar bort asylrätten och lägger ned migrationsverket. Eller svält ihjäl till slut om du nu vill sluta så.
Är du 50 år kan du inte minnas hur Sverige var på 70 talet. Folkmängden mellan 1955-1975 och åldrandet på befolkingen kan du inte jämnföra med dagenssituation. Befolkningen blir allt äldre och lever längre. Bara svenskar skulle inte klara av det men du får tro vad du vill om det.

Sverige blir allt fattigare men är det invandringens fel? Sverige har pengar, bara till kriget har vi skänt nästan 20 miljarder som vi kunde göra mycket bättre saker med. Är det invandringens fel att Sverige gav bort 20 miljarder?

Ta bort asylrätten, där håller jag med dig.

Är du 50 år kan du inte minnas hur Sverige var på 70 talet. Folkmängden mellan 1955-1975 och åldrandet på befolkingen kan du inte jämnföra med dagenssituation. Befolkningen blir allt äldre och lever längre. Bara svenskar skulle inte klara av det men du får tro vad du vill om det.

Sverige blir allt fattigare men är det invandringens fel? Sverige har pengar, bara till kriget har vi skänt nästan 20 miljarder som vi kunde göra mycket bättre saker med. Är det invandringens fel att Sverige gav bort 20 miljarder?

Ta bort asylrätten, där håller jag med dig.

Ja. Jag minns 70-talet. Det häftigaste årtiondet i Sveriges historia. Vi hade ABBA och flera formel-1-lopp till och med här. Vi som folk hade inte förvandlats till klimat-muppar då.

Du ser själv att argumentet "invandrarna behövs i vården" faller platt som ett fånigt svepskäl eftersom mängden invandrare bara de senaste 15 åren är helt enormt, fler än 1,5 miljoner människor. Man bara letar efter en massa fåniga argument för att göra svenskarna till minoritet och till att göra Sverige trångt och att kännetecknas av otrivsel.

Varje sund människa vill hålla avstånd till invandrarna. Jag vill det inte minst för att värna det svenska språket. Svenska ungdomar måste få vara ifred från dem i skolan.

ESC är ett bevis på hur vi är styrda av främmande makter.

En bra tråd som kan bli intressant längre i framtiden.

Ja. Jag minns 70-talet. Det häftigaste årtiondet i Sveriges historia. Vi hade ABBA och flera formel-1-lopp till och med här. Vi som folk hade inte förvandlats till klimat-muppar då.

Du ser själv att argumentet "invandrarna behövs i vården" faller platt som ett fånigt svepskäl eftersom mängden invandrare bara de senaste 15 åren är helt enormt, fler än 1,5 miljoner människor. Man bara letar efter en massa fåniga argument för att göra svenskarna till minoritet och till att göra Sverige trångt och att kännetecknas av otrivsel.

Varje sund människa vill hålla avstånd till invandrarna. Jag vill det inte minst för att värna det svenska språket. Svenska ungdomar måste få vara ifred från dem i skolan.
70-talet var nog det häftigaste tiden i många länder. När jag säger att invandring behövs menar jag inte att fortsätta ta in invandrare. Dom vi har nu räcker men det är borttom vad jag kan göra för jag är ingen politiker. Om jag förstår såna som dig rätt är ni ute efter renrasig Sverige som det var innan 60-talet, ingen invandrare alls? Det kan ni glömma. Flower Power tiden är över.

70-talet var nog det häftigaste tiden i många länder. När jag säger att invandring behövs menar jag inte att fortsätta ta in invandrare. Dom vi har nu räcker men det är borttom vad jag kan göra för jag är ingen politiker. Om jag förstår såna som dig rätt är ni ute efter renrasig Sverige som det var innan 60-talet, ingen invandrare alls? Det kan ni glömma. Flower Power tiden är över.

Det tillskrivs alltid en massa extrema åsikter på alla vettiga människor som vill stoppa invandringen, när det är Sverige idag som är extremt och inte de vettiga människorna. Å andra sidan när man tillskrivits de här åsikterna i 30 års tid börjar man ta mig fan att undra om det trots allt inte är fascism, nationalism och Apartheid som nu behövs såsom en reaktion som heter duga. Apartheid förresten är ju vad allt liberal-pack och liknande idioter och alla hycklare försöker att köpa sig.

Som jag skriver på rätt plats - som inte är här. Svenskt näringsliv stod aldrig stilla före invandringen. Invasionen är ingen välsignelse. Vore den det hade du flyttat till något av alla de ghetton som finns. Då hade du fått smaka på invandrarnas kultur också.
Det är överdrivet det du säger. Du säger att svenskar utsätts systematiskt ut för någon sorts rasism.

Det är överdrivet det du säger. Du säger att svenskar utsätts systematiskt ut för någon sorts rasism.

Vilket meningslöst inlägg från din sida. Det är ett icke-svar på vad jag skrev och jag skrev:

"Som jag skriver på rätt plats - som inte är här. Svenskt näringsliv stod aldrig stilla före invandringen. Invasionen är ingen välsignelse. Vore den det hade du flyttat till något av alla de ghetton som finns. Då hade du fått smaka på invandrarnas kultur också."

Jag fick smaka på antisocialt dominansbeteende senast igår. Ett gäng på negrer med inslag av araber och som de betedde sig. Det var ett bröl och de kollades upp och gick uppenbarligen inte att lita på, av en annan anledning.

Topp