Sveriges konflikt med Ryssland

Tror mer på den undersökningen.

Jag har gjort en undersökning, målgruppen börjar från 20 år uppåt. Man får rösta när man är 20 år och inte 16. I min undersökning frågade jag
1 708 personer. En mer än vad Aftonbladet och Demoskop gjorde. 8 av 10 vill inte gå med i NATO.

Aftonbladet är väldigt bra på att ge en bild av verkligheten.

Problemet är att twitterflöden per definition är algoritmiskt styrda vad gäller material som visas. Det finns dessutom begränsningar i hur många man kan följa osv. Dessutom så bör man kallt räkna med att det finns falska konton och borrar som är både pro-ryssland och pro-NATO.

Har din undersökning tagit hänsyn till spridning i form av ort, sysselsättningar, akademisk bakgrund, politisk hemvist osv.
Bara för att du har ett högre antal så säger det inte att det ger mer kvalitativ data.
Dessutom så har du inte pekat på vad exakt som är fel med Aftonbladets undersökning (förutom antalet svarande vilket alla som har ägnat sig åt att försöka först kvantitativ data förstår är ett felaktigt argument) vilket förväntas.

Nej Aftonbladet ger inte en hel bild av verkligheten, alla medium kan bara ge begränsad bild av verkligheten vilket gör att man försöka se båda sidor av myntet. Däremot så är det en bra startpunkt.
 
Det har i senaste dagarna surrat rykten om att den Ryska ambassaden i Stockholm och Ryska konsulatet i Göteborg ska fungera som Ryska spioncentraler har sett dessa uppgifter på SVT Nyheters hemsida idag. och att uppgifter om hur många ryssar som bedriver spioneriverksamhet mot Sverige har oxå kommit fram på svt hemsida. https://www.svt.se/nyheter/granskni...ar-fatt-lista-pa-misstankta-spioner-i-sverige

Om det är sant, ska man förfäras av det eller vadå? Sverige är ju en USA- och NATO-vasall. I egenskap av att vara jättemotiverad NATO-kandidat spionerar vi själva på Ryssland och bedriver dessutom krig mot dem. Ryssland för inte krig mot oss (det behöver de ännu inte göra). Dessutom sysslar vi med propagandakrig mot dem här i Sverige, något vi vanliga människor inte vinner någonting på.
 
Topp