Swedengate

Ja ok, men du pratar om hur ni invandrare har anorlunda fester än oss svenskar? Dom svenskars fester jag varit på är hos folk som ofta har fest istället för att gå på puben, eller för och efter fest, det kommer mycket folk och är inte nått kontrollerat antal som kommer. Dom kan alltså inte ens veta hur mycket alkohol dom ska köpa, och om dom skulle köpa så skulle det bli väldigt dyrt. Så vad för fester har du?
Hemmafest, privatfest. Hört det tidigare?
 
Hemmafest, privatfest. Hört det tidigare?
Visst men det kan ju se ut på olika sätt, ska du köpa alkohol åt alla så får du ju ha bestämda personer som ska komma. Så ser det inte ut på dom fester jag brukat gå till, det är öppet och obestämt.
 
Jag undrar lite vem som skapade #swedengate, vad syftar man på att det ska vara en "gate" till? Låter som den som skapade # hade annat i tanke än det den faktiskt tog upp?
 
Jag undrar lite vem som skapade #swedengate, vad syftar man på att det ska vara en "gate" till? Låter som den som skapade # hade annat i tanke än det den faktiskt tog upp?

Det handlar nog mer om att "internet" blir upprört för minsta lilla och att man ser att det är något som är konstigt och därmed ses som något fel. Typ "Ni svenska föräldrar behandlar era barns kompisar som mindre värda och det är fel".
 
Det handlar nog mer om att "internet" blir upprört för minsta lilla och att man ser att det är något som är konstigt och därmed ses som något fel. Typ "Ni svenska föräldrar behandlar era barns kompisar som mindre värda och det är fel".
Det förklarar inte varför man kallar det swedengate.
 
När jag var barn fick jag inte heller mat eller blev bjuden på mat av invandrarkompisars familjer.
 
Jag blev oftast tillfrågad av mina vänners föräldrar om jag ville äta med dem, men jag har alltid haft ätstörningar så jag väntade helst på kompisens rum. Mina föräldrar brukade även fråga min vänner om de ville ha mat när de var på besök.

Fast en familj bjöd aldrig på mat, men det ryktades att dom var socialdemokrater...
 
Topp