Swish-journalisten Joakim Lamotte

Dagliga-Dan

Medlem
Reg
14 Mars 2021
Idag sade tidningen ETC att Joakim Lamotte sprider högerextrem propaganda. Joakim tappade besinningen och svarar journalisten som skrev det för amöba och pissråtta.

Sprider inte Joakim högerxtremism på sin Facebooksida? Handlar inte hans inlägg bara om invandrare? Vad mer handlar Joakims inlägg utom invandrare?

DAGENS ETC.

Politikern Hanif Bali vände från anti SD till öppet hat mot muslimer.
Swish-journalisten Joakim Lamotte gick från feminist till att sprida högerextrem propaganda.
Varför blir radikaliserade opinionsbildare bara allt mer extrema? I sin nya bok kartlägger författaren Andreas Magnusson häpnadsväckande politiska förvandlingar och strategier.
– De är offer som blivit förövare, säger han.

turtle

Turtle
Reg
22 Dec 2018
Vet inte mycket om han. Men om att varför han kanske blev arg:

Wikis beskrivning av ordet propaganda

"Propaganda (av latinets propagare, 'fortplanta', 'utbreda') är en term som avser främst politiska kampanjer och budskap som är avsedda att föra fram en agenda, ett visst budskap eller väcka positiva eller negativa känslor för något (t.ex. en politisk teori, policy, religion eller förändring) eller någon (t.ex. innehavare av eller kandidat till politiskt eller religiöst ämbete eller befattning). Syftet är således inte att informera utan att påverka, och innehållet brister ofta i saklighet, är avsiktligt ofullständigt, vinklat eller rentav falskt. Propaganda är en viktig del av psykologisk krigföring, och den som sänder budskapet är som regel part i målet."

Brister hans information i saklighet? är avsiktligt ofullständigt, vinklat eller rentav falskt?

Gör han det för att påverka eller informera?

Och vad är det som är "extremt" med att ta upp problemen med invandringen?

Snubben du citerar frågar "Varför blir radikaliserade opinionsbildare bara allt mer extrema?"
Finns inte det svaret i Joakims "extrema propaganda"? Jag har inte sett mycket av hans grejer, men det är väl ganska uppenbart varför folk väljer att fokusera på invandrar problemet? Därmed en idiotisk fråga.

Sharia

Medlem
Reg
27 Feb 2022
Går inte se videon. Alla får tala för sig själva. Håller med dig. Men hur Joakim, eller Jocke är som person kan ifrågasättas. I mina ögon är han ett svin, inte för vad han skriver utan för vad han gör. Han skriver kommentarer på Facebook varje dag. Om någon kritiserar Jocke hänger han ut personerna som kritiserar han. Du måste hålla med Jocke, annars blir man uthängd på hans Facebookflöde. Här är hans senaste uthängning som kritiserade Jocke. Jocke blir inte nöjd med bara vad man skriver, utan bild och namn på personen ska också följa med på uthängingen.

Priset till veckans följare går idag till ”feministen” Therese.
Tillsammans med vissa andra ”kvinnokämpar” har Therese den här veckan stridit tappert i mina kommentarsfält för att försvara en kvinnomördare och våldtäktsman.
Då är det fredag och dags att utse veckans följare.
Den här veckan går priset till Hassan Z**rk som är brorsa till killen som dömdes för att ha stulit min utrustning under Kronogårdskravallerna.
Han kallar mig för inavlad swishslampa.
Då är det fredag igen och dags att utse veckans följare.
Den här veckan går priset till ”**ltan **o” som trots vissa fysiska åkommor ändå troget följer mitt arbete och varje vecka tar sig tid att kämpa i kommentarsfältet
Vad är mening om man inte får säga vad man vill och tycker när Jocke själv får säga och skriva vad han tycker och tänker?

Jocke kör samma taktik som Flashbacks admins. Flashback ska få säga vad dom vill men om någon kritiserar Flashback säger admin att några försöker tysta det fria ordet Flashback. Men nu handlar tråden om Joakim Lamotte. Jockes sätt är att skrämma dom som kritiserar han genom att hänga ut dom på sin Facebook. Han gör det med bilder och namn på personerna. Han tycker det är ett så bra jobb som ingen annan vågar och vill ha pengar för det. Swish Joakim Lamotte är så jävla passande titel.

Sharia

Medlem
Reg
27 Feb 2022
Efter varje kommentar skriver Jocke,
Stöd till arbete med oberoende journalistik.
Swish:
Bankgiro
Har du något att tipsa om, tveka inte att höra av dig. Anonymitet utlovas.

Titta på hans Facebook, gör en egen bedömning om det är oberoende journalistik. Joakim kör samma "journalistik" som samnytt, Friatider. Bara skräp med andra ord och blåser folk höger till vänster. Just ja, Flashback är den som startade det hela "oberoende".

Sharia

Medlem
Reg
27 Feb 2022
Swish-Joakim Lamotte lägger ner sitt uthängande av oliktänkade personer. Håller man inte med Joakim hänger han ut den eller dom personerna på sitt Facebook. Men nu är en Swich-journalist mindre.
Han ljuger om att hot skulle vara anledningen till att han slutar. De facto är att han är i ett mål mot näthatsgranskaren som Joakim kommer förlora och de vet Joakim. Joakim vill inte dra på sig fler anmälningar och förlora i rätten. Passar perfekt för Joakim att bara säga att han lägger ner för hot. Jävla lögnare han är Joakim.

Sharia

Medlem
Reg
27 Feb 2022
En skrev det här på Joakims inlägg,

Den 15 december är det rättegång mot Joakim Lamotte som jag åtalat i en stämning till tingsrätten. Lamotte med juridiskt ombud har jobbat hårt för att fördröja rättegången så länge som möjligt, men den 15 december ska de nog inte lyckas fördröja utan då ska rättegången äntligen bli av nästan tre år efter att åtalet skickades in.
Jag har inte velat uppdatera så mkt om åtalet för varje gång jag gör så drabbas jag av hat och hot, även min familj drabbas, både mina närmaste och mer avlägsna släktingar och vänner. Idag har dock Lamotte meddelat att han kommer sluta att publicera på sociala medier och det är jag otroligt tacksam för. Så mkt hot, hets och hat som den mannens publiceringar genererar mot ett stort antal människor så är det gott att han slutar.
Om Lamotte och hans familj drabbas av hat så kan man därför såklart se det som politisk rättvisa! Jag ser det dock mer som att de som begår hot för att tysta någon är lika klandervärda oavsett var de står. De snorgärsar som hotar tror alltid att de är berättigade att göra så för de tillhör de "goda" de som har "rätt" och att ändamålen helgar medlen och detta oavsett var de står på till exempel vänster högerskalan.
Vi måste börja samlas runt viktiga principer, som allas lika värde, jämlikhet, solidaritet och att behandla andra som man själv vill bli behandlad. I stället så samlas vi kring partitillhörighet, vilket kön vi tillhör eller vilken ideologi vi hejar på. Det polariserar och gör att saklig och konstruktiv debatt blir allt svårare att föra.
Den som skrivit är en svensk. Har iag svenskt för och efternamn om det är viktigt för er vem som gjort anmälan mot Joakim.

Så, är Joakim verkligen en ängel, så godhjärtad och "oberonde journalist"? Dom som inte håller med han hans publiceringar hängs ut med bild och namn. Det finns dårar som så klart hotar dom som säger emot Joakim. Men när Joakim själv drabbas, då är det inte roligt. Äh, jag lägger skulden på att jag blir hotad och därför avslutar jag min skit karriär som "journalist". Men det är inte hotet som fick tönten att sluta, det är rättegångarna som väntar på aset.

Topp