Swish-journalisten Joakim Lamotte

Näthatsgranskaren Tomas och tiggar-journalisten Jokaim Lamotte har båda överklagat domen. Nu har frågan tagits upp av hovrätten.
Mårten Schultz som många av oss sett på programmet Trolljägarna på tv3 (om programmet kommer igång en dag ska jag tipsa Trolljägarna om Robin Jansson) kommer enligt Joakim adjugerad domare i fallet.
Jag har inga problem så här långt, men!
Nu går Joakim som vanligt för långt och börjar redan innan det ens är nära en rättegång börjar Joakim bajsa ord.
Den stora frågan nu är huruvida han kommer kunna hålla sig neutral, eller om han är präglad av de vinklade dreven i sociala medier.
när jag läste det här som Joakim skrev så hoppas jag fan att Mårten inte håller sig neutral och finner Joakim skyldig. Mer än skyldig för den äckliga jävla parasiten är en onödig människa som Robin. Jocke, låt först rättegången hållas, sen kan vi ta snacket om Mårten var neutral eller inte efter rättegången. Nu försöker Jocke leka så oskyldig att alla är emot han och han kommer dömas för att han inte är PK. Nej Jocke, du är en skitmänniska och så kommer du vara tyvärr, precis exakt som en annan person som gillar att förstöra för andra.


Skriver du något som Jocke inte gillar hänger han ut personen.

Ännu ett ”det är sååå synd om mig” inlägg och ”swisha mig,för jag är ett offer,igen”
Skärp dig för bövlen

Hur kan en journalist inte veta vad förtal är?
🤔
Eller står man över lagen som journalist?
😂
Sen finns det nog annat med större prioritet av fall att ta tag i. Jag vet att han tror att han står över lagen och alla andra med sin hybris så det är bara lärorikt att komma ner på jorden ibland!
 
Senast ändrad:
Lite citat av vad en del skrivit och som Jocke hänger ut personerna.

Hoppas du döms till lagens strängaste straff, din moralisk korrupta icke-journalist. I straffet bör även livstidsförbud ingå för innehav av pennor, papper, internet, dator, mobil eller liknande, samt permanent ducktejpning av din mun. Må du försvinna in i tystnad till gagn för mänskligheten för all framtid.

Vad du håller på. Schults kan hålla sig neutral, vilket du aldrig har kunnat. Nu planterar du redan, att säger Schults att ditt skit är förtal, så är han enligt dig präglad. Vilken jöns du är. Du är en hal, sunkig ål.
Sen om det är sant, så kan det vara förtal ändå. Hur jävla svårt är detta för dig att begripa????
Jag hoppas domen står fast. Du är en fara för mänskligheten och din s k journalistik är ju rent trams. 
 
Jocke hotar en chef på ett bibliotek om han inte får föreläsa för barn och ersättning för det.

Högerpopulisternas skyddsvästshelgon Joakim Lamotte hotade bibliotekschefen i Olofström. Hotet gick ut på att bibliotekschefen måste låta honom komma och läsa sagor för barn, annars kommer han att sprida identiteten på andra vuxna personer som i höstas läste sagor för barn på kommunens bibliotek.
 
Skriver man vad man tycker om Joakim och han inte gillar det tar han den kommentaren och hänger ut det på sin nyhets flöde och man är uthängd. Jag tar så att han försöker tysta alla och att inte kritisera Joakim. Det blir lite som att Joakim tolkar det som ni förstör mitt levebröd. Jag skiter i hans tallrik, jag bryr mig inte om han svälter och äter skit men alla får ha åsikt. Joakim har ca två hundra tusen följare. Jag har tänkt hänga ut han också med hans familj. Hans barn. Jag skiter i era moralkastningar om att hans familj ska hållas utanför. Är man med i leken får man leken tåla. Det är han som ska sluta, varför vi? Det var ändå han själv som startade hela det här. Tänker börja hänga ut hans barn, ta bilder på dom. Varje småsteg hans familj gör.
 
Nu har apan Lamotte gjort bort sig igen. Filmar studenter min sin Iphone och kallar sig för oberoende journalist när han lägger upp sitt skit som han vill andra ska se. Men nu var det någon smart tjej som också filmade horungen Lamotte. Borde inte Lamotte känna till att man som en låtsas journalist presentera sig? Nej för han ville leka en vanlig person som hade vägarna förbi och filmade. Och den här mannen Lamotte får in hundra tals tusen kronor varje månad för sånt här skit. Äckligt som fan Lamotte.


( spelar ingen roll vem det är men skulle någon bara komma fram och filma mig som Lamotte gör vilket är lagligt i Sverige som jag fulltständigt skiter i hade jag tagit telefonen från han och stoppat upp den i röven på han. Inget skitsnack jag hade gjort det.)
 
sist Lamotte syntes på Facebook var när han sa att han skulle hålla pressträff men blev så otroligt hånad för just när han sa pressträff :ROFLMAO: efter det visade sig inte Lamotte på flera månader för det tog hårt på han att bli så förlöjligad. Men Lamotte vände pennan till att skriva istället. Nu har han skrivit färdigt sin äckliga bok.

" Där stormen är" En "Swihhoras" betraktelser. Hans bok kommer handla om Lamottes tjugo år som journalist. Det finns dom som jobbar över femtio år som journalist och sett mer en vad Lamotte har sett.

En sak är Lamotte erkänner, att han är en Swishhora och det kan ingen ta ifrån han.
 
Topp