Terror

Jag ska tilläga att innan jag lärde mig om det jag pratat om och fick för mig att börja prata om det på internet, då först på flashback sen ungdomar.se och sist här, så har jag inte varit aktiv i att skriva på internet. Så jag vet utan tvekan att mitt besök beror på det jag skrivit om. Finns inget annat rimligt svar på att nån skulle göra så. Inget utanför internet kan ha triggat händelsen. Och nej det är absolut inget fel på mitt psyke eller verklighetsuppfattning, men jag kan förstå att det kan låta så, men ni va inte där.


Jag är fullt medveten om era tro om det jag skrivit och behöver inte några åsikter om det, om ni inte har något annat än åsikter om min händelse så kan ni hålla det för er själva och diskutera topic istället.
 
Jag får nog ta och utveckla det möjliga hotet för att göra mig bättre förstådd, men ska va tydlig med att det inte är en anklagelse, jag vet så klart inte till 100% om superkuken är inblandad i händelsen eller om allt bara är en tillfällighet, även om jag har svårt att tro på en sådan tillfällighet. Superkuken är välkommen att rätta om nått av det är fel, annars ser jag att jag lägger fram fakta och inget annat.


"superkuken" registrerade här på forumet 2 timmar efter mig (jag skrev på flashback att jag registrerar här i flashback tråden där jag såg tipset om att friaordet finns.). Efter det har han spenderat majoriteten av sina inlägg på att försöka debunka det jag skrivit. Sedan nämner han apparaten jag skriver från (telefon, vet ej om det är en Iphone eller annan) och min hemstad i ett exempel om vad man kan söka på i en google sökning (han kunde alltså valt vad som helst i hela världen och mer i sitt exempel). Några dagar efter det dör någon mystiskt i trappen bredvid där jag skriver från (och då ligger jag längst in i lägenheten när jag skriver, mot väggen, det är alltså bara mindre än en meters avstånd till lägenheterna i andra trappuppgången, dock vet jag ej vilken lägenhet dödsfallet va i, men jag hadde lika gärna kunnat skriva från andra trappuppgången). Och en kort stund efter dödsfallet hittar några mig och händelserna jag skrivit om börjar.


Ska också tillägga att en kort tid efter att nån sköt insekterna på och genom fönstret blev mammas växter angripna, så klart av dessa insekter. Små gröna insekter möjligen med nått lite orange på, formade lite likt spökena i pacman spelen. Men såg inte så tydligt då den försvann så snabbt.



Och...... För ca en vecka sedan skrev jag om denna händelse på intre.se, med syftet att ha lite mer självförsvar till mig och mina nära. Tyvärr sa jag lite mer än jag borde gjort. 2 eller 3 dagar senare ramlar min mamma på sin cykel för att styret sitter löst.


Jag kommer alltså inte prata mer om vissa saker, det va ett misstag jag får ta på mig. Men om nån jag känner blir skadad i framtiden utan att jag pratat om det så har jag en 20 inlägg lång tråd jag kommer posta, och även andra saker. Jag kommer inte göra det oprovocerad dock, men om jag misstänker dem måste jag ge tillbaka. Och jag vet att min familj inte kommer bli sjuka eller skadas utan deras påverkan.
 
Så finns det tydligen dem som aldrig ägt en cykel och tror att det är sånt som händer då och då, att styren blir lösa av sig själva. Det är alltså min mamma som kom hem och sa att hon ramlat och att styret va löst och att styren inte bara lossnar av sig självt, och det va nån som hjälpte henne upp efter hon ramlade som märkte att styret va löst. Och då vet inte mamma något om det jag skrivit om här.

Det va även hon som sa att hennes växter blivit angripna strax efter jag märkte att nån kastat/skjutit insekter genom/på fönstret.

Ni får gärna vara tillfällighets teoretiker, men ni kanske kan förstå att jag inte känner att jag har råd att vara det. Men ni kanske vill attackera min mammas psyke med när hon inte tror cykelstyren bara lossnar av sig självt. Hon cyklar i stort sätt varje dag, aldrig haft en bil.
 
sigge sa:
Jag tror du skall tala med sjukvården. Det är inte illa menat, det är ev ren empati jag trycker du borde göra det. När man läser dina inlägg ser man en tydlig tendens till att vara lättvägledd och en förmåga att tro på de mest konstiga saker. De flesta andra som inte har dessa egenskaper har en naturlig spärr mot vad som kan vara rimligt att tro på. Den spärren saknar du.

Nå? Vad väntar du på din skitstövel? Du har loggat in minst 2 ggr strax efter jag svarade, nu har du haft flera dagar på dig att leta upp och länka det du sett mig skriva för att visa hur lättvägledd jag är och att jag saknar nån spärr. Så som du skriver bör det finnas massor för dig att ta från av mina över 1000 inlägg. Om du nu skriver av empati som du säger bör du ju vilja visa mig mina fel, rätta mig, och hjälpa mig. Nu ser det snarrare ut som en hit and run från min vinkel. Ditt andra inlägg på forumet väljer du att hjälpa stackars förvirrade mig, då måste det ju va nått du känner starkt om. Var är din empati? Vad väntar du på?


(nu har jag även pmat superkuken så han vet att det jag skrivit finns, om han nu vill försvara sig eller rätta nått, det är väll inte mer än rätt tänker jag)
 
turtle sa:
Jag får nog ta och utveckla det möjliga hotet för att göra mig bättre förstådd, men ska va tydlig med att det inte är en anklagelse, jag vet så klart inte till 100% om superkuken är inblandad i händelsen eller om allt bara är en tillfällighet, även om jag har svårt att tro på en sådan tillfällighet. Superkuken är välkommen att rätta om nått av det är fel, annars ser jag att jag lägger fram fakta och inget annat.


"superkuken" registrerade här på forumet 2 timmar efter mig (jag skrev på flashback att jag registrerar här i flashback tråden där jag såg tipset om att friaordet finns.). Efter det har han spenderat majoriteten av sina inlägg på att försöka debunka det jag skrivit. Sedan nämner han apparaten jag skriver från (telefon, vet ej om det är en Iphone eller annan) och min hemstad i ett exempel om vad man kan söka på i en google sökning (han kunde alltså valt vad som helst i hela världen och mer i sitt exempel). Några dagar efter det dör någon mystiskt i trappen bredvid där jag skriver från (och då ligger jag längst in i lägenheten när jag skriver, mot väggen, det är alltså bara mindre än en meters avstånd till lägenheterna i andra trappuppgången, dock vet jag ej vilken lägenhet dödsfallet va i, men jag hadde lika gärna kunnat skriva från andra trappuppgången). Och en kort stund efter dödsfallet hittar några mig och händelserna jag skrivit om börjar.


Ska också tillägga att en kort tid efter att nån sköt insekterna på och genom fönstret blev mammas växter angripna, så klart av dessa insekter. Små gröna insekter möjligen med nått lite orange på, formade lite likt spökena i pacman spelen. Men såg inte så tydligt då den försvann så snabbt.



Och...... För ca en vecka sedan skrev jag om denna händelse på intre.se, med syftet att ha lite mer självförsvar till mig och mina nära. Tyvärr sa jag lite mer än jag borde gjort. 2 eller 3 dagar senare ramlar min mamma på sin cykel för att styret sitter löst.


Jag kommer alltså inte prata mer om vissa saker, det va ett misstag jag får ta på mig. Men om nån jag känner blir skadad i framtiden utan att jag pratat om det så har jag en 20 inlägg lång tråd jag kommer posta, och även andra saker. Jag kommer inte göra det oprovocerad dock, men om jag misstänker dem måste jag ge tillbaka. Och jag vet att min familj inte kommer bli sjuka eller skadas utan deras påverkan.
Du verkar ju vara mer än lovligt paranoid.

Kan inte säga helt säkert hur det började att jag började skriva här, men det är mycket möjligt att jag gjorde det i syfte att debunka det du skrivit om att jorde skulle vara platt. Det där med att jag skulle nämnt din telefon och din hemstad har jag inget som helst minne av. Länk?
 
turtle sa:
Här nämns det i inlägget du citerar, ingen tro.
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=62&t=405#p1387

Redan länkat.

Paranoid= en orimlig oro. Vare sig min oro är orimlig eller rimlig beror på hur väl det jag pratat om stämmer. Att döma det som paranoia kräver att ni har djup insikt i ämnet.
 
turtle sa:
Redan länkat.

Paranoid= en orimlig oro. Vare sig min oro är orimlig eller rimlig beror på hur väl det jag pratat om stämmer. Att döma det som paranoia kräver att ni har djup insikt i ämnet.
Så du har en Iphone och är från Motala? Har jag fattat det rätt?
 
superkuken sa:
Så du har en Iphone och är från Motala? Har jag fattat det rätt?

Jag skriver från en telefon, om det är en Iphone eller annat vet jag inte. Hur du möjligen skulle kunna missförstå det jag skrev vet jag inte. Märkligt val av exempel på en google sökning va? Kanske är fult logiskt att bli misstänksam när man får besök strax efter, eller? Alltså inte paranoia.
 
turtle sa:
Jag skriver från en telefon, om det är en Iphone eller annat vet jag inte. Hur du möjligen skulle kunna missförstå det jag skrev vet jag inte. Märkligt val av exempel på en google sökning va? Kanske är fult logiskt att bli misstänksam när man får besök strax efter, eller? Alltså inte paranoia.
Nej jag tycker inte att det är en speciellt märklig sökning. Kan möjligtvis förstå om du reagerade om du faktiskt bor i Motala.
 
turtle sa:
Jag skriver från en telefon, om det är en Iphone eller annat vet jag inte. Hur du möjligen skulle kunna missförstå det jag skrev vet jag inte. Märkligt val av exempel på en google sökning va? Kanske är fult logiskt att bli misstänksam när man får besök strax efter, eller? Alltså inte paranoia.
Nej jag tycker inte att det är en speciellt märklig sökning. Kan möjligtvis förstå om du reagerade om du faktiskt bor i Motala.
 
turtle sa:
Nå? Vad väntar du på din skitstövel? Du har loggat in minst 2 ggr strax efter jag svarade, nu har du haft flera dagar på dig att leta upp och länka det du sett mig skriva för att visa hur lättvägledd jag är och att jag saknar nån spärr. Så som du skriver bör det finnas massor för dig att ta från av mina över 1000 inlägg. Om du nu skriver av empati som du säger bör du ju vilja visa mig mina fel, rätta mig, och hjälpa mig. Nu ser det snarrare ut som en hit and run från min vinkel. Ditt andra inlägg på forumet väljer du att hjälpa stackars förvirrade mig, då måste det ju va nått du känner starkt om. Var är din empati? Vad väntar du på?


(nu har jag även pmat superkuken så han vet att det jag skrivit finns, om han nu vill försvara sig eller rätta nått, det är väll inte mer än rätt tänker jag)
Nej, jag tänker inte gå på djupet med detta. Försökte bara vara en bra medmänniska till en som jag tycker synd om.
 
sigge sa:
Nej, jag tänker inte gå på djupet med detta. Försökte bara vara en bra medmänniska till en som jag tycker synd om.

Så du tycker synd om mig men vill inte hjälpa mig? Som sagt jag tror inte du skrev av empati, och nu bekräftar du det för mig. Tror inte du har något djup att gå på. Tack för inget.
 
Jag dubbel postar av rädsla att det kan raderas i framtiden, förhoppningsvis är det här den sista gången jag behöver ta upp detta. Och ingen har ju nått att säga om TS, så OT bör inte va så störande :roll: .


Eftersom min första text om saken skrevs under stress har jag försökt göra en sammanfattning, kanske den är lite tydligare.
Men det fattas säkert vissa saker som jag glömt eller är för svåra att förklara eller otydliga.


Jag har inte varit ute mycket på några år nu, så har inte haft kontakt med någon annan än min mamma i stort sett, därmed kan jag säga att det som hänt till 100% har med min internet aktivitet att göra. Och därför har jag haft mycket tid att undersöka det jag skrivit om.

Jag köpte en ny mobil för att börja skriva om ett ämne jag lärt mig om under en tid. Först på flashback, sedan på ungdomar.se, och sist på friaordet (där i mellan försökte jag även på sweclockers och familjeliv, men blev avstängd väldigt fort för att diskussionen inte passade in där antar jag). Innan jag köpte telefonen och började skriva om ämnet har jag bara använt internet för att titta och läsa, men inte skriva. Därmed vet jag att ingen annan internet aktivitet kan ha skapat händelserna.


Efter att ha försökt diskutera på flashback och de andra forumen hittade jag friaordet och började skriva där.
Användaren "superkuken" registrerade på friaordet 2 timmar efter mig (jag skrev på flashback att jag registrerar på friaordet i flashback tråden där jag såg tipset om att friaordet finns.). Efter det har han spenderat majoriteten av sina inlägg på att försöka debunka det jag skrivit. Efter en tid debunkande nämner han apparaten jag skriver från (telefon, vet ej om det är en Iphone eller annan) och min hemstad i ett exempel om vad man kan söka på i en google sökning (han kunde alltså valt vad som helst i hela världen och mer i sitt exempel, men väljer min hemstad)
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=62&t=405#p1387.
Några dagar efter det dör någon mystiskt i trappen bredvid där jag skriver från (och då ligger jag längst in i lägenheten när jag skriver, mot väggen, det är alltså bara mindre än en meters avstånd till lägenheterna i andra trappuppgången, dock vet jag ej vilken lägenhet dödsfallet va i, men jag hadde lika gärna kunnat skriva från andra trappuppgången).
https://www.flashback.org/t3047233
Och en kort stund efter dödsfallet hittar några mig och händelserna jag skrivit om börjar.

(nu är mitt mine av vad som hände vid vilken tidpunkt inte längre så tydligt, så följande händelser är troligen inte i rätt ordning. Men jag nämner vissa saker för att jag innan det hände har läst att andra har haft exakt samma upplevelser, men kom inte ihåg att jag hadde läst om det förens efter det hadde hänt. Tyvärr hittar jag inte vart jag läste om det längre. Men det va när jag mindes trådarna jag fick iden att skriva om det på internet.)

Bland det första va att jag såg en av byggarbetarna står mitt på gården med solglasögon och titta rakt in i köket där jag gick igenom, han höll i glasögonen som om det va en kamera och han hadde fingret på knappen, inget normalt att hålla så i glasögon, det måste varit kamera glasögon. Byggarbetarna sitter i lägenheten brevid vår och jag märker hur dom skapar ljud i samband med hur jag reagerar på ljuden, dom gör ljud som får det att låta exakt som om nån låser upp våran dörr och annat med, dom försöker skrämma mig, och när jag blir rädd och mitt hjärta börjar slå snabbare så börjar dom också göra mer och mer ljud ifrån sig för att göra mig mer rädd. Det låter otroligt men deras lyssnings apparater kan höra mitt minsta andetag och mina hjärtslag genom väggarna, detta vet jag utan tvekan då dom reagerar utifrån hur jag reagerar, slår mitt hjärta snabbt så vill dem intensifiera det med att skapa mer ljud. När dem gör ljud som låter som att dörren blir upplåst och liknande, så märker man hur dom direkt efter ljudet blir knäpptysta för att se om jag reagerar på ljudet.
Jag hör hur någon gör ett onske skratt utanför mitt öppna fönster "muahahaha", och även nått slags vinnar ylande lite längre bort, som pågick under kanske en timmes tid med utsprida yl lite då och då.
 
Sen hör jag små slag mot mitt lite öppna fönster, nån skjuter insekter på/genom det, en av dem hittar jag i min säng strax efter, den är grön och formad lite som ett av spökena i "pac man" spelen, möjligen nått inslag av orange med, men osäker då jag bara han se den väldigt kort tid innan den smet undan. Några dagar senare blir min mammas växter angripna av nått som skapade nått vit aktigt på dem, jag såg det inte utan bara hörde henne säga det, men självklart va det insekterna som gjort det. Ser även en av byggarbetarna gå till en container på andra sidan gården när jag satt vid fönstret och ta i containern på ett mycket märkligt sätt, som om han undra vad den va gjord av, han kände på en stor container, varför gör man så. (jag upprepar att jag berättar detta för jag läst om exakt samma saker, det enda jag inte läst om är hur dem lyssna på mig från grannlägenheten, alla andra saker jag nämnt finns det andra som upplevet på exakt samma vis, allt!! Containern, glasögonen, skrattet, ylandet, insekterna, och mer, möjligen även hörapparaten, men det mins jag inte att jag läste)

Senare skrev jag om omskärelse, och fick tre små hårda objekt/stenar mot rutan. Möjligt att dom har gjort det fler gånger, men eftersom det ibland knakar i fönstret utan att nån skjuter på det så vet jag inte om dom har det, bara en gång kunde jag uppfatta det, och då mest för att det va tre snabba skott i rad.

Sen har vi när jag nämnde lite för mycket på intre.se, och min mamma ett par dagar senare kommer hem och säger hon ramlat på cykeln, för att styret va löst. Hennes ord "styren kan ju inte bara lossna av sig själv" och då har hon cyklat flitigt hela sitt liv, aldrig haft en bil. Och hon vet inte heller nått om det jag berättar.


Det är det perfekta brottet, väl planerat hur dom ska göra så det blir omöjligt för mig att prata om det utan att se paranoid ut. Men jag vet att det hänt, inte tror. Detta är psykologisk krigsföring, vi är i krig och fienden rör sig fritt bland oss, utan hinder. Värst av allt är att dem verkar tycka det är kul, jag har försökt resonera med dem, jag har försökt sluta prata om det som gjorde att dom kom hit (vilket är det jag lärt mig från Eric Dubay), jag har försökt säga att jag ska helt sluta skriva på internet, aldrig mer logga in på en sida, men inget hjälper, dem kommer inte låta oss va i fred. Och jag förstår nu att det kvittar vad jag gör, dom kommer fortsätta, även när dem är färdiga med mig kommer dom fortsätta med mina nära tills vi alla är döda, sjuka eller inlåsta, för dem ser oss som fiender och tycker det är skit kul att jävlas med oss. Ni är också deras fiender och dom kommer hitta er förr eller senare troligen, kanske dem redan har hittat er utan att ni märkt det. Vi behöver ta tillbaka vårt land och stänga ut sånt här folk, men det kan ju bara ske om vi alla kan enas, så vad finns det att enas om? Sanningen. Om alla tar sig tid att lära sig sanningen och pratar om den öppet så bör folket bli mer enade och när alla pratar öppet så blir det för många måltavlor för att dem ska kunna åka och ge sig på enskilda personer, er röst räddar liv. Vill ni ha enighet? Vill ni ha en vacker värld och land att leva i? Lär er sanningen och gör det ni bör göra. Gör er forskning, er "due diligence", och få andra att göra det. Börja med att kolla noga på Eric Dubays forskning. Det är hans info som get mig problem, det finns mycket sanning i det han sprider, och sanningen har makten att ena folket. Alla måste göra sitt själva för att en förändring ska kunna ske, enskilda personer, eldsjälar, som alla gör sin del är den enda räddningen, var och en måste göra sitt, läsa, titta, prata, skriva, klicka på musen, är allt som krävs för en förändring. Deras makt är bara ett korthus, och det kommer rasa, hjälp till att blåsa.


(nu är jag förhoppningsvis färdig med att prata om detta, men vet ju inte vad framtiden har att ge.)
 
Wayne Carver at you're service

https://153news.net/watch_video.php?v=7MH5YK5XH3AA



Inget fel med detta? Är jag galen för jag tycker detta är konstigt? Eller är det Wayne som är lite galen? Svara gärna allihopa vad ni tycker om Waynes uppförande.
 
turtle sa:
Wayne Carver at you're service

https://153news.net/watch_video.php?v=7MH5YK5XH3AA



Inget fel med detta? Är jag galen för jag tycker detta är konstigt? Eller är det Wayne som är lite galen? Svara gärna allihopa vad ni tycker om Waynes uppförande.

Att humor kan användas för att hantera stressiga situationer är väldokumenterat.
En snabb sökning i de forskningsdatabaser min skola har tillgång till på sökfrasen "laughter as a coping mechanism" ger relevanta svar.
Hans beteende kan alltså inte anses kunna peka på något.
 
L-I-P sa:
Att humor kan användas för att hantera stressiga situationer är väldokumenterat.
En snabb sökning i de forskningsdatabaser min skola har tillgång till på sökfrasen "laughter as a coping mechanism" ger relevanta svar.
Hans beteende kan alltså inte anses kunna peka på något.

Om du lägger till de 2 första videona i tråden kanske du får en annan uppfattning? Eller kan du förklara de länkarna åt mig? Jag vill gärna höra en förklaring om det i TS. Eller så söker du lite information om det eventet han pratar om. Eller måste jag länka det åt dig? Sandy hook är det va? Låt säga att eventet är fejk, vad tycker du då om hans beteende? Han kan ju också va nervös för att han står där och ljuger, eller hur?


Räkna gärna ut oddsen i den sista länken i TS.
 
turtle sa:
Om du lägger till de 2 första videona i tråden kanske du får en annan uppfattning? Eller kan du förklara de länkarna åt mig? Jag vill gärna höra en förklaring om det i TS. Eller så söker du lite information om det eventet han pratar om. Eller måste jag länka det åt dig? Sandy hook är det va? Låt säga att eventet är fejk, vad tycker du då om hans beteende? Han kan ju också va nervös för att han står där och ljuger, eller hur?


Räkna gärna ut oddsen i den sista länken i TS.

Problemet med andra är att vi som utomstående inte vet exakt hur lång tid som har gått. Det är extremt enkelt att klippa så att det verkar som att ingen tid har gått. En gymnasieelev med premiere pro kan fixa det utan problem.

Att folk skrattar eller reagerar på ett sätt som verkar udda är inget bevis på något. Folk reagerar på olika sätt.
 
L-I-P sa:
"laughter as a coping mechanism"

"Duping delight"
Är en annan förklaring på att så oerhört många ses le och skratta strax efter dem varit med om nått hemskt, finns väldigt många exempel.

L-I-P sa:
Problemet med andra är att vi som utomstående inte vet exakt hur lång tid som har gått. Det är extremt enkelt att klippa så att det verkar som att ingen tid har gått. En gymnasieelev med premiere pro kan fixa det utan problem.

Att folk skrattar eller reagerar på ett sätt som verkar udda är inget bevis på något. Folk reagerar på olika sätt.

Vad är problemet på första och sista då?

Problemet på andra är väl att han sitter på exakt samma plats, han bara satt där och blev påkörd och rörde sig inte ur fläcken, varken före eller efter.

Intressantast är ju första och sista dock, har du nått på dem?



Här har du Robbie parker från samma event som wayne, 1 dag efter hans dotter dog tror jag, när han ska upp på scen och prata om det. 1 dag efter.
https://153news.net/watch_video.php?v=HHXW6485W749
 
Vet inte vad som har diskuterats och raderats, men för att visa att det inte bara är jag, här har ni moderator gasons senaste moderator medelande från flashbacks plattjord tråd.

gason
Moderator
Reg: Mar 2007
Inlägg: 2 722
Mer irrelevant trams raderat.

Återigen: Skippa hemlighetsmakeriet om hot och att det går att skriva utan att bli förföljd eller mördad.

Den som inte vågar argumentera på grund av sin egen säkerhet gör bäst i att hålla tyst. Att ständigt påpeka det kommer att klassas som trams och resultera i varningar, precis som tidigare.

/Moderator
 
Topp