Tips på varma drycker

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Inlägg
2,634
Jag vill sluta dricka kaffe men saknar att ha nått varmt att dricka, vet ni några bra alternativ?
 
The skulle jag vilja säga... Finns så många varrianter och smaker, och dessutom är det billigt, nyttigt och kalorisnålt, om du dricker på "kinesiskt-ryskt" sätt, d.v.s. utan mjölk och socker. Skulle tipsa om japanskt grönt the med puffat ris. Om du vill ha nånting ricvigare russian caravan eller lapsang Sochong.
 
The skulle jag vilja säga... Finns så många varrianter och smaker, och dessutom är det billigt, nyttigt och kalorisnålt, om du dricker på "kinesiskt-ryskt" sätt, d.v.s. utan mjölk och socker. Skulle tipsa om japanskt grönt the med puffat ris. Om du vill ha nånting ricvigare russian caravan eller lapsang Sochong.
Har inte hittat det perfekta teet än. Och så har jag hört dåliga saker om just tee bladet, men det finns ju säkert tee utan tee blad. Aldrig testat dom du nämner, men tips på bästa tee sorter är välkommet.

Annars föredrar jag varm choklad, men det är lite för gott, har jag det så driker jag för mycket.
 
Som alternativ till kaffe så har vi the, varm choklad som man kan göra i 2 olika varianter
och de varianter jag har praktiserat är kakao som man blandar i lite mjölk och lite socker
som man kokar och vispar i en liten gryta på spisen, och vill man slippa socker och fett
kan man koka upp vatten och sen vispa i kakao ,och jag brukar ta the stright utan socker
det blir mer godare oavsett om man har svart-te som även nämns bergamott, citronte,
svart vinbärste, samt liptons original.
 
Topp