Tråden om Facebook

JohanJ

Medlem
Reg
24 Nov 2018
Hur pålitlig är Facebook igentligen?

Facebook let some of the world’s largest technology companies have more intrusive access to users’ personal data than it had previously disclosed. That’s according to an investigation by Gabriel J.X. Dance, Michael LaForgia and Nicholas Confessore of the NYT, based on 270 pages of Facebook’s internal documents and interviews with more than 60 people.
https://www.nytimes.com/2018/12/19/business/dealbook/facebook-data-scandal.html?action=click&module=Briefings&pgtype=Homepage

Är det något nytt?

Är väl allmänt känt att facebook inte bryr sig om integritet utan bara om att tjäna pengar.

Jag skaffade ett trollkonto för snart ett år sedan, sedan dess har jag trollat nästan varje dag på grupper och skriver hatiska inlägg på min sida. Har ca 250 ”vänner” jag blir utkickad från grupper. Är ganska säker på att en del rapporterar mina hatiska inlägg.
Men facebook har aldrig ifråsatt mitt konto genom att verifiera mig. Är det så lätt att trolla?
Kan säga att jag ansluter mig med mid riktiga konto också med samma dator och samma ip.

Ramzez sa:
Är det något nytt?

Är väl allmänt känt att facebook inte bryr sig om integritet utan bara om att tjäna pengar.

Facebook verkar inte tas hat,hot,rasistiska angrepp,förtal ,uppvigling på allvar
Våren 2017 anmälde jag ett eller flera inlägg till Facebooks abuseteam
som innehöll hot som var riktad mot några politiker i riksdagen
som hade postats inne på Facebookgruppen "Stå upp för Peter Springare" som numera
heter "Stå upp för Sverige" men fick avslag på anmälan i form av svaret jag fick
"Detta inlägg bryter inte mot Facebooks policy och inriktning" Men efter det att jag och några
till massanmälde hotinläggen då som först så raderades inläggen direkt .Har på känn att Facebook
är på väg att sjunka ner djupt i träsket .Borde inte Datainspektionen och andra myndigheter
åsidosätta Facebook på grund av att de i flera fall struntat i att behandla abuseanmälningar
om hot,uppvigling,rasistiska angrepp,förtal stämpling till brott respektive terrorbrott, med mera? Men Facebook kommer
förr eller senare bli illa tvungna att vidta åtgärder för 2 år sedan april 2017 så etablerade sig Näthatsgranskaren där och de har vidtagit åtgärder mot en hel knippe med inlägg som innehåller allt från rashat till rena mordhot ,men administratörerna på Facebook borde bli mer piggare på att vidta åtgärder som postar inlägg och lägger upp gruppsidor som uppmuntrar till olagliga aktiviteter,och permanent bannlysa och stänga av de som sätter i system med att hålla på med olagliga aktiviteter ,samt rapportera olagliga aktiviteter till rättsvårdande myndigheter inklusive SÄPO om det finns stor hotbild mot Rikets säkerhet samt mot folkvalda politiker samt hotbild mot personal som jobbar inom blåljusbranschen ,samt Datainspektionen och till ISP-arna .

Nu när Facebook osv gör självmord, folk börjar se tydligare och tydligare att dom är korrupta, så bör det väll inte dröja så länge innan forumen (som detta) blir mer populärt igen?

Är det självmord som turtle sade för två år sen? Nu ska Facebook heta Meta i framtiden.

Är det självmord som turtle sade för två år sen? Nu ska Facebook heta Meta i framtiden.
Stämmer exakt Facebook komer att byta namn till Meta men när namnbytet ska göras är inte klart än om det blir antingen i slutet av 2021 eller början av år 2022 ,men diskutionerna kommer att bli exakt detsamma, men förhoppningsvis stramar de åt reglerna för att stoppa olagligheter.

Facebook verkar inte tas hat,hot,rasistiska angrepp,förtal ,uppvigling på allvar
Våren 2017 anmälde jag ett eller flera inlägg till Facebooks abuseteam
som innehöll hot som var riktad mot några politiker i riksdagen
som hade postats inne på Facebookgruppen "Stå upp för Peter Springare" som numera
heter "Stå upp för Sverige" men fick avslag på anmälan i form av svaret jag fick
"Detta inlägg bryter inte mot Facebooks policy och inriktning" Men efter det att jag och några
till massanmälde hotinläggen då som först så raderades inläggen direkt .Har på känn att Facebook
är på väg att sjunka ner djupt i träsket .Borde inte Datainspektionen och andra myndigheter
åsidosätta Facebook på grund av att de i flera fall struntat i att behandla abuseanmälningar
om hot,uppvigling,rasistiska angrepp,förtal stämpling till brott respektive terrorbrott, med mera? Men Facebook kommer
förr eller senare bli illa tvungna att vidta åtgärder för 2 år sedan april 2017 så etablerade sig Näthatsgranskaren där och de har vidtagit åtgärder mot en hel knippe med inlägg som innehåller allt från rashat till rena mordhot ,men administratörerna på Facebook borde bli mer piggare på att vidta åtgärder som postar inlägg och lägger upp gruppsidor som uppmuntrar till olagliga aktiviteter,och permanent bannlysa och stänga av de som sätter i system med att hålla på med olagliga aktiviteter ,samt rapportera olagliga aktiviteter till rättsvårdande myndigheter inklusive SÄPO om det finns stor hotbild mot Rikets säkerhet samt mot folkvalda politiker samt hotbild mot personal som jobbar inom blåljusbranschen ,samt Datainspektionen och till ISP-arna .
Kommunist.
Rapporterade dig för hot mot mänsklig frihet att uttrycka sig. Du tänker vidrigt.

Kommunist.
Rapporterade dig för hot mot mänsklig frihet att uttrycka sig. Du tänker vidrigt.
Så du anmälde en person "för hot mot mänsklig frihet att uttrycka sig" som använde sig av sin mänskliga frihet att uttrycka sig!? Din åsikt låter motsägelsefullt i mina öron!

Så du anmälde en person "för hot mot mänsklig frihet att uttrycka sig" som använde sig av sin mänskliga frihet att uttrycka sig!? Din åsikt låter motsägelsefullt i mina öron!
Orsak och effekt. Du vill ta min luft och jag tar din.
Yttrandefrihet är en idé om hur man kan göra samhället bättre och den varnar också för de faror som väntar om man börjar rättfärdiga inskränkningar av den.

Fick det här meddelandet på Facebook

Facebook är snart tillbaka
Facebook är avstängt för underhållsarbete just nu, men du kan logga in igen om några timmar. Under tiden kan du läsa mer här om varför du får det här meddelandet. Tack för ditt tålamod medan vi förbättrar webbplatsen.

Aldrig varit med om tidigare. Har ni fått det här meddelandet förut?

Kommunist.
Sesus skriver följande svar om Puttepiggs inlägg "Kommunist rapporterade dig för hot mot mänsklig frihet
att uttrycka sig. Du tänker vidrigt" Följande svar som jag vill ge "Sesus" Går du in och försvarar de hot occh trakasserier
som riktades mot politiker inne på Facebook Puttepigg har rätt i att såna saker som att någon via inlägg
trakasserar och mordhotar våra folkvalda politiker är absolut inte okej alls för det ska absolut inte förekomma vare sig hot,trakasserier,
uppvigling till brott,förtal och andra olagligheter inne på alla forumsidor på nätet alls. är det uppfattat och klart Sesus?

Sesus skriver följande svar om Puttepiggs inlägg "Kommunist rapporterade dig för hot mot mänsklig frihet
att uttrycka sig. Du tänker vidrigt" Följande svar som jag vill ge "Sesus" Går du in och försvarar de hot occh trakasserier
som riktades mot politiker inne på Facebook Puttepigg har rätt i att såna saker som att någon via inlägg
trakasserar och mordhotar våra folkvalda politiker är absolut inte okej alls för det ska absolut inte förekomma vare sig hot,trakasserier,
uppvigling till brott,förtal och andra olagligheter inne på alla forumsidor på nätet alls. är det uppfattat och klart Sesus?
Det politikerna gör mot folket är ju dock bra mycket värre än några hot. Och när politiker inte längre lyssnar på förnuft och logik är det ju lätt att förstå att folk tar till annat. Kanske den bästa lösningen vore om dom "folkvalda" politikerna lyssnade på logik från "folket" för att slippa sånt?

Det politikerna gör mot folket är ju dock bra mycket värre än några hot. Och när politiker inte längre lyssnar på förnuft och logik är det ju lätt att förstå att folk tar till annat. Kanske den bästa lösningen vore om dom "folkvalda" politikerna lyssnade på logik från "folket" för att slippa sånt?
Det har du fullständigt rätt i Turtle .Det skulle aldrig bli såna problem om politikerna borde lära sig att lyssna till folk som har olika åsikter i flera viktiga frågor som rör hela samhället.

Facebookägaren Mark Zuckerberg påstås hota med att stänga ner Facebook och Instagram i hela Europa om EU inte blir ense om att tillåta Meta samla in data om personer.

Jan Axelsson hotade också med att stänga ner forumet än sälja det, varför?

Här i den här frågan går imbecilla på hatforumet igång på att de kan bli slutet för Facebook för att de delar med sig data om användare.

Det är inget nytt vad Facebook och Google gör med andvändaras data, de kan sälja det det kan bara behålla det. Det de imbecilla inte ser hur hatforumet Flashback själva samlar in data till Google. I slutändan hamnar alla data om personer på hatforumet hos Google.

När "Vi värdesätter din integritet" rutan dyker på hatforumet Flashback!

Vi och våra
lagrar och/eller får åtkomst till information på en enhet, exempelvis cookies, samt bearbetar personuppgifter, exempelvis unika identifierare och standardinformation som skickas av en enhet för personanpassade annonser och andra typer av innehåll, annons- och innehållsmätning samt målgruppsinsikter, samt för att utveckla och förbättra produkter.
Med din tillåtelse kan vi och våra leverantörer använda exakta uppgifter om geografisk positionering och identifiering via skanning av enheten. Du kan klicka för att godkänna vår och våra leverantörers uppgiftsbehandling enligt beskrivningen ovan. Alternativt kan du få åtkomst till mer detaljerad information och ändra dina inställningar innan du samtycker eller för att neka samtycke.
Observera att viss behandling av dina personuppgifter kanske inte kräver ditt samtycke, men du har rätt att invända mot sådan uppgiftsbehandling. Dina inställningar gäller endast den här webbplatsen. Du kan när som helst ändra dina preferenser genom att återvända till den här webbplatsen eller besöka vår integritetspolicy.

Hatforumets nissar ser en chans nu att Facebook kanske drar sig undan från europeiska marknaden för att de samlar in data men samtidigt har de svårt eller förstår inte ännu hur hatforumet själva tillåter samla in data åt Google.

Jan Axelsson ska ha en eloge, hur han lyckas fortfarande lura så många idioter lita på han. Det är det två senaste decenniets största fråga.

Men det verkar nu som att Facebook har på allvar tagit itu med hat och hot och trakasserier, för forumet har under 2022 utvecklat en algoritm som direkt avslöjar om någon har skrivit saker som betecknas som hatiska och hotfulla och olagliga och att även så kallade allmänheten har blivit mer benägen på att anmäla överträdelser på facebook och kontentan av det att minst 40% av användarna blir blockad och tillfälligt avstängd i minst 2 dagar och varnad för att ha skrivit och postat något som betraktas som olämpligt och förbjudet på Facebook.

Mja. Inte ger det mig något. Fast Messenger är bra och jobbgruppen. Annars har jag hoppats på att få ett ligg där men det är väldigt mycket arbete för ingenting. Huvudbetyget på en femgradig skala blir därför en tvåa där ett är lägst och fem är högsta betyg.

Topp