Tråden om Facebook

Men det verkar nu som att Facebook har på allvar tagit itu med hat och hot och trakasserier,..

Du låter verkligen att vara systemvänlig. Är du politiker eller journalist? Någon annan form av aktivist? Facebook är ju skräp. Det framgår särskilt utifall man anser "trakasserier" vara "ett problem".
 
förr eller senare bli illa tvungna att vidta åtgärder för 2 år sedan april 2017 så etablerade sig Näthatsgranskaren där och de har vidtagit åtgärder mot en hel knippe med inlägg som innehåller allt från rashat till rena mordhot

Näthatsgranskaren. Ja det är just ena fina fittor det som leds av Tomas Åberg, ett av de värsta kräken som finns här i Sverige. Det är ju inte ens hans riktiga namn av goda anledningar.
 
Mja. Inte ger det mig något. Fast Messenger är bra och jobbgruppen. Annars har jag hoppats på att få ett ligg där men det är väldigt mycket arbete för ingenting. Huvudbetyget på en femgradig skala blir därför en tvåa där ett är lägst och fem är högsta betyg.

Använder ditt jobb messenger?
 
Använder ditt jobb messenger?

Nej. Jag använder Messenger när jag samtalar med en del nuvarande samt före detta arbetskamrater. Fullt normalt bara, antar jag. Jobbgruppen är inte något nödvändigt men där får man reda på tillställningar utanför jobbet. Det finns en del nyttiga saker där också såsom klagomål och påpekanden som man bör ta till sig.
 
Nej. Jag använder Messenger när jag samtalar med en del nuvarande samt före detta arbetskamrater. Fullt normalt bara, antar jag. Jobbgruppen är inte något nödvändigt men där får man reda på tillställningar utanför jobbet. Det finns en del nyttiga saker där också såsom klagomål och påpekanden som man bör ta till sig.

Byt till discord/slack. Lättare att använda och betydligt mer flexibelt för olika användningsområden.
 
Han gör ett bra jobb!
Varför tror du inte det är han riktiga namn?

Försvarar man "Tomas Åberg" är man själv ett kräk. Man kanske är "Tomas Åberg" själv t o m Detta är mannen som inte får ha djur. Hans boskap svalt och törstade ihjäl på hans gård. Kanske för att "Tomas Åberg" är efterbliven. Han ser ut att vara efterbliven.

Han anklagades med rätta för att vara djurplågare men termen juridiskt höll inte så han vann ett förtalsmål. Han är slug på det juridiska som han slår mynt av.

"Tomas Åberg" är fd polis och han verkar inte vara välkommen tillbaka. Han "motverkar hat", påstår han genom att leda "Näthatsgruppen". Men vilken sund svensk polis vill arbeta med en självutnämnd åsiktspolis? Det skulle vara du då!!!

"Tomas Åberg" pressar människor på pengar. Han är ett riktigt as. Det är också känt att "Tomas Åberg" inte är hans riktiga namn.
 
Försvarar man "Tomas Åberg" är man själv ett kräk. Man kanske är "Tomas Åberg" själv t o m Detta är mannen som inte får ha djur. Hans boskap svalt och törstade ihjäl på hans gård. Kanske för att "Tomas Åberg" är efterbliven. Han ser ut att vara efterbliven.

Han anklagades med rätta för att vara djurplågare men termen juridiskt höll inte så han vann ett förtalsmål. Han är slug på det juridiska som han slår mynt av.

"Tomas Åberg" är fd polis och han verkar inte vara välkommen tillbaka. Han "motverkar hat", påstår han genom att leda "Näthatsgruppen". Men vilken sund svensk polis vill arbeta med en självutnämnd åsiktspolis? Det skulle vara du då!!!

"Tomas Åberg" pressar människor på pengar. Han är ett riktigt as. Det är också känt att "Tomas Åberg" inte är hans riktiga namn.
Åberg hade djur och han dömdes för att han inte skött dem riktigt, så långt är det rätt men man måste lyssna på förklaringen varför. Den förklaringen tänker jag inte dra här och är inte säker på om jag vet hur det gick till.

Det är en återkommande fråga om före detta dömda skall tystas. Speciellt ytterhögern använder domar för att tysta de som ogillas, speciellt vanligt är det på Flashback. Ofta är de som gör så själva dömda men det håller man tyst om.

Jag tycker, vilket också lagen tycker, att före detta dömda skall vara fria från det bott de begått när de avtjänat sitt straff. Efter det är de som alla andra och har rätt att göra som alla andra. Det är dessutom olagligt att påstå någon begått brott vare sig det är sant eller inte, se på Ebba, hon sade offentligt att en advokat begått brott, vilket han också gjort, och fick betala minst 100.000kr i skadestånd och rättegångskostnader.

Jag tycker Åberg är en hjälte som visar att det inte är tillåtet med hets mot folkgrupp och hot i allmänhet för man kan bli dömd för det. Hatet på nätet har minskat en del sedan han började.

Åberg proppade också igen truten på tiggarjournalisten Lamotte som under flera år ljugit om andra människor via video och Facebook. Lamotte gav sig på Tomas Åberg utan att Åberg gjort något mot honom. Åberg hade innan stämningen inte skrivit en enda bokstav om honom någonstans. Ändå börjar Lamotte från ingenstans att beskriva Åberg på samma sätt som högertrollen dvs, på ett fruktansvärt nedsättande sätt. Han gör inte detta av en slump, han gör det för att tjäna pengar eftersom han får mer gilla och mer swish av högerfolket på så sätt.
Lamottes affärsidé är att tjänar alltså pengar på förtal vilket är förfärligt. Lamottes agerande har gett mycket ammunition till den farliga extremhögern och stärkt dem i sin uppfattning att skriva nedsättande om andra är helt ok.

Vad det gäller hans namn heter han Tomas Åberg. Om han haft något annat tidigare har inget med saken att göra. Det är många som bytt namn men man hör nästan aldrig någon bli angripen för det och varför skall man göra det?

I övrigt diskuteras Lamotte här:
 
Senast ändrad:
Näthatsgranskaren. Ja det är just ena fina fittor det som leds av Tomas Åberg, ett av de värsta kräken som finns här i Sverige. Det är ju inte ens hans riktiga namn av goda anledningar.
Den som leder Näthatsgranskaren är Tomas Åberg och han har via de åtgärder som han har vidtagit med sina medarbetare på Näthatsgranskaren som består av personer som har jobbat inom polise,åklagarmyndigheten med flera sett till att de värsta avarterna av näthatare som uppviglar till brott, vräkt ut grova hot mot politiker,och invandrare med flera ,och smutskastat minoriteter oavsett muslimer,judar,med flera genom att häva ur sig glåpord genom att kalla dem för nedsättande saker med mera har åkt dit för Hets mot folkgrupp , olaga hot,uppvigling/anstiftan/stämpling till brott och hat,förolämpning,brott mot pul genom att outa ut fullständiga uppgifter om andra personer på olaglig väg. Så Tomas Åberg och hans medhjälpare i Näthatsgranskaren har gjort ett bra jobb .
 
Nej Facebook är som sagt inget vidare. Som.
Den som leder Näthatsgranskaren är Tomas Åberg och han har via de åtgärder som han har vidtagit med sina medarbetare på Näthatsgranskaren som består av personer som har jobbat inom polise,åklagarmyndigheten med flera sett till att de värsta avarterna av näthatare som uppviglar till brott, vräkt ut grova hot mot politiker,och invandrare med flera ,och smutskastat minoriteter oavsett muslimer,judar,med flera genom att häva ur sig glåpord genom att kalla dem för nedsättande saker med mera har åkt dit för Hets mot folkgrupp , olaga hot,uppvigling/anstiftan/stämpling till brott och hat,förolämpning,brott mot pul genom att outa ut fullständiga uppgifter om andra personer på olaglig väg. Så Tomas Åberg och hans medhjälpare i Näthatsgranskaren har gjort ett bra jobb .

"Tomas Åberg" har bytt namn till det där eftersom han själv är dömd. Han får inte ha djur. Djuren på hans gård svalt ihjäl. När det gäller hans verksamhet i Näthatsgruppen går den ut på att leta efter vad vanliga människor skriver på internet - för att pressa dem på pengar. Allt i den svenska så kallade demokratins namn naturligtvis. Ofta är hans offer pensionärer med små inkomster, människor i livets slutskede som han vågar ge sig på.

Förekomsten av Näthatsgruppen är ett av de tecken som finns på att yttrandefrihet inte råder i Sverige, landet som defacto är en diktatur.

En sådan som du slickar arslet på denna diktatur och dess åsiktspoliser.
 
Näthatsgranskaren. Ja det är just ena fina fittor det som leds av Tomas Åberg, ett av de värsta kräken som finns här i Sverige. Det är ju inte ens hans riktiga namn av goda anledningar.
Tomas Åberg är visst hans riktiga namn om du inte tror mej gå in på facebook och se. Är det så att du har skygglappar och försvarar de som uttalar hat mot näthatsgranskaren inne på Facebook ?
 
Tomas Åberg är visst hans riktiga namn om du inte tror mej gå in på facebook och se.
Försvarar man "Tomas Åberg" är man själv ett kräk. Man kanske är "Tomas Åberg" själv t o m Detta är mannen som inte får ha djur. Hans boskap svalt och törstade ihjäl på hans gård. Kanske för att "Tomas Åberg" är efterbliven. Han ser ut att vara efterbliven.

Han anklagades med rätta för att vara djurplågare men termen juridiskt höll inte så han vann ett förtalsmål. Han är slug på det juridiska som han slår mynt av.

"Tomas Åberg" är fd polis och han verkar inte vara välkommen tillbaka. Han "motverkar hat", påstår han genom att leda "Näthatsgruppen". Men vilken sund svensk polis vill arbeta med en självutnämnd åsiktspolis? Det skulle vara du då!!!

"Tomas Åberg" pressar människor på pengar. Han är ett riktigt as. Det är också känt att "Tomas Åberg" inte är hans riktiga namn.
Och tack vare Tomas Åberg så har problemet med rashat,trakasserier,hot minskat på Facebook och på andra sociala plattformar för han och andra medarbetare på näthatsgranskaren har lyckats få x-antal personer åtalad och fälld för inlägg som innehåller rashat,hot,trakasserier och uppvigling till brott som har postats ine på Facebook och andra sociala plattformar som twitter,instagram,fria tider,youtube med flera samt det ryskägda sociala plattformen vkontakte som är hostad på en rysk server i Moskva i Ryssland och i de flesta fall har folk fått dryga böter och villkorlig dom
 
Tomas Åberg är visst hans riktiga namn om du inte tror mej gå in på facebook och se. Är det så att du har skygglappar och försvarar de som uttalar hat mot näthatsgranskaren inne på Facebook ?

Varför ljuger du, din slyna?

"Tomas Åberg har, som Samhällsnytt tidigare berättat, en lång historik av vanskötsel av djur bakom sig som kulminerade i att han belades med djurhållningsförbud efter att han låtit flera jakar på sin gård i Närke svälta och törsta ihjäl. Han hette då Bergström i efternamn men bytte för att undvika att hans brottsliga förflutna uppdagades"
 
Varför ljuger du, din slyna?

"Tomas Åberg har, som Samhällsnytt tidigare berättat, en lång historik av vanskötsel av djur bakom sig som kulminerade i att han belades med djurhållningsförbud efter att han låtit flera jakar på sin gård i Närke svälta och törsta ihjäl. Han hette då Bergström i efternamn men bytte för att undvika att hans brottsliga förflutna uppdagades"
jaså det var uppgifter som jag aldrig fick reda på att han hade efternamnet Bergström det var nåt nytt så att bytte efternamn till Åberg .
 
Börjar nu tröttna riktigt mycket på Facebook och Instagram. Jag får upp hela tiden på Facebook förslag för dig som jag inte är intresserad av.Det är video på skit saker som jag inte är intresserad av och samma sak är det på Instagram. Jag trycker bort det och så kommer det något annat som förslag. Vill inte Facebook längre ha medlemmar? Fortsätter det så här kommer jag stänga ner mitt konto. Om jag är intresserad av några video kan jag söka själv eller tror Facebook att jag är handikappad som inte klarar av det själv?
 
Börjar nu tröttna riktigt mycket på Facebook och Instagram. Jag får upp hela tiden på Facebook förslag för dig som jag inte är intresserad av.Det är video på skit saker som jag inte är intresserad av och samma sak är det på Instagram. Jag trycker bort det och så kommer det något annat som förslag. Vill inte Facebook längre ha medlemmar? Fortsätter det så här kommer jag stänga ner mitt konto. Om jag är intresserad av några video kan jag söka själv eller tror Facebook att jag är handikappad som inte klarar av det själv?
META som driver och äger Facebook kommer upp med en massa skitförslag som man inte har någon större användning till .Facebook vill sätta i system med att idiotförklara sina användare och att Mark Zuckerberg och företaget META fortfarande inte vill se allvarligt på grova hot som vissa rötägg publicerar helt öppet på Facebook är under all kritik och det rör sig om grova hot som polisen brukar se allvarligt på som publiceras på facebook .liksom att man även nonchalerar rashatiska påhopp mot vissa minoriteter, men sedan 2017 så finns det en grupp som drivs av före detta poliser,åklagare som började ta itu med det ökade problemet med näthat på facebook,och gruppen som kallar sig "Näthatsgranskaren" har anmält flera inlägg på facebook som innehåller rashat,hot och uppvigling till rättsvårdande myndigheter och facebooks admin har snällt efter begäran från näthatsgranskaren fått radera bort inlägg som innehåller rashat,hot och uppvigling och bannlysa användare som har postat inlägg med hot,rashat och uppvigling men trots det har facebook fortfarande vägrat att ta bort flera hotfulla inlägg och vägrat vidta åtgärder mot de användare som vräker ur sig hot inne på facebook.
 
Senast ändrad:
META som driver och äger Facebook kommer upp med en massa skitförslag som man inte har någon större användning till .Facebook vill sätta i system med att idiotförklara sina användare och att Mark Zuckerberg och företaget META fortfarande inte vill se allvarligt på grova hot som vissa rötägg publicerar helt öppet på Facebook är under all kritik och det rör sig om grova hot som polisen brukar se allvarligt på som publiceras på facebook .liksom att man även nonchalerar rashatiska påhopp mot vissa minoriteter, men sedan 2017 så finns det en grupp som drivs av före detta poliser,åklagare som började ta itu med det ökade problemet med näthat på facebook,och gruppen som kallar sig "Näthatsgranskaren" har anmält flera inlägg på facebook som innehåller rashat,hot och uppvigling till rättsvårdande myndigheter och facebooks admin har snällt efter begäran från näthatsgranskaren fått radera bort inlägg som innehåller rashat,hot och uppvigling och bannlysa användare som har postat inlägg med hot,rashat och uppvigling men trots det har facebook fortfarande vägrat att ta bort flera hotfulla inlägg och vägrat vidta åtgärder mot de användare som vräker ur sig hot inne på facebook.
Det här har jag också märkt. Saker jag får som förslag som jag aldrig varit intresserad av och konstiga videon. Innan det här kunde jag spendera timmar på Facebook men nu när det kommer upp förslag som jag inte är intresserad av så tappar jag tålamodet och loggar ut för den dagen. Facebook tror att de kanske är en bra grej, funkar kanske för vissa men tror inte många är intresserad av konstiga förslag.
 
Topp