Tråden om invandringen

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,251
Vilka negativa och positiva sidor ser ni på invandringen?
 
Hur många flyktingar/ invandrare tar Sverige emot årligen? Till det här vill jag räkna i arbetskraftinvandring. Finns det behov till arbetskraftsinvandring, vad kan arbetskraftsinvandring göra som vi inte kan göra?
 
Det mest skrämmande med invandringen är politikernas mörkande av fakta. Stefan Svetsare tok-vägrar att prata om muslimers invällande och förtryckande.

Mogge säger bara ”sluta hetsa mot invandrare” och mörkar om invandrares framfart.

Rättspsykiatrins patienter är till 70-80 procent invandrare.

Kriminella är helt dominerande invandrare.

Att tala om detta är inte rasism - det är fakta.

Själv skiter jag i om folk är svarta, vita, gula eller blå.

Jag reagerar på vad de gör - eller inte gör - inte på hur de ser ut...

Varför, varför är det så ”fult” att tala om detta?
 
Det mest skrämmande med invandringen är politikernas mörkande av fakta. Stefan Svetsare tok-vägrar att prata om muslimers invällande och förtryckande.

Mogge säger bara ”sluta hetsa mot invandrare” och mörkar om invandrares framfart.

Rättspsykiatrins jag tpatienter är till 70-80 procent invandrare.

Kriminella är helt dominerande invandrare.

Att tala om detta är inte rasism - det är fakta.

Själv skiter jag i om folk är svarta, vita, gula eller blå.

Jag reagerar på vad de gör - eller inte gör - inte på hur de ser ut...

Varför, varför är det så ”fult” att tala om detta?
Förtryckande av vad? Drar du inte alla muslimer över samma kam nu?

Invandrarnas framfart?

Vill ha källa på att rättspsykiatrins patienter är till 70-80 procent invandrare. Tror mer på att siffran 20-30 procent låter mer logiskt. Inte för att vara nedlåtande men av genetiska anledningar är icke vita människor minst drabbade av psykiska sjukdomar. Det är välkänt att psykiska sjukdomar dominerar västvärlden.

Kriminalitet domineras av invandrare, där är jag enig med dig. Det är inte rasism, det är fakta som du säger.

Vad menar du med att det är fult att tala om det?

Du förstår att ingenstans i världen talar om etniska gruppers diverse vanor eller andra problem. Till exempel så talar man inte i Sydafrikas riksdag eller vad deras heter hur illa svarta behandlades av britter eller vita dagligen. Man pratar inte dagligen i Irak om hur USA och England förstörde landet. Man pratar inte om kriminella mexikanare eller svarta i USA.

Du vill att såna frågor ska diskuteras varje dag i riksdagen?
 
Senast ändrad:
Rättspsyk...

Jag har arbetat på rättspsykiatrin, Helix i Huddinge, det är - tyvärr - sant med dessa 70-80 %. Finns klar info på nätet.

Muslimer? Försök smälla upp en kyrka i ett muslimskt land - sen vet du vad jag menar. (”Otrogna” skall dödas.)

Kolla ”koranupploppet” i Malmö.

https://samnytt.se/unik-video-se-koranupploppen-i-malmo-fran-polisens-kroppskameror/

Scrolla ner lite, så ser du mer info om muslimsk framfart.

Invandrare, framfart... Följer du nyheterna? Otaliga reportage där SVT m.fl ”glömmer” att redovisa gärningsmannens ursprung. Om det är en från svedala = uthängning - men annan härkomst = mörkas.

Mm... mm...

Fult att tala om? Kolla nyheterna. Följ nyheternas selektiva rapportering. Lyssna på Mogge å Stefan.

Riksdagen? Nä, men regeringen, de duckar alla dessa frågor.
 
Senast ändrad:
Rättspsyk...

Jag har arbetat på rättspsykiatrin, Helix i Huddinge, det är - tyvärr - sant med dessa 70-80 %. Finns klar info på nätet.

Muslimer? Försök smälla upp en kyrka i ett muslimskt land - sen vet du vad jag menar. (”Otrogna” skall dödas.)

Kolla ”koranupploppet” i Malmö.

https://samnytt.se/unik-video-se-koranupploppen-i-malmo-fran-polisens-kroppskameror/

Scrolla ner lite, så ser du mer info om muslimsk framfart.

Invandrare, framfart... Följer du nyheterna? Otaliga reportage där SVT m.fl ”glömmer” att redovisa gärningsmannens ursprung. Om det är en från svedala = uthängning - men annan härkomst = mörkas.

Mm... mm...

Fult att tala om? Kolla nyheterna. Följ nyheternas selektiva rapportering. Lyssna på Mogge å Stefan.

Riksdagen? Nä, men regeringen, de duckar alla dessa frågor.
Har inte hört tidigare rättspsykiatrin Helix.
Ska söka info på nätet om det du säger stämmer att 70-80 procent är invandrare.

Försöka smälla upp kyrka i ett muslimskt land? Har du varit i ett muslimskt land någon gång? Jag tror inte du har varit det.

Vi börjar med Turkiet, där har du kyrkor.

I Tunisien har du kyrkor.

I Marocko har du kyrkor.

I Irak har du kyrkor

I Pakistan har du kyrkor.

Nu pratar du saker son du inte har någon aning om.

Du har fortfarande inte fattat att Sverige är inte det enda landet man avsiktligt döljer etnicitet på en gärningsman.

Är det så här du vill ha: En gärningsman med ARABISKT ursprung mördade en person

En SOMALISK person blev skjuten till döds av KURD!

Du vill ha det så men det finns inget land i världen som skulle skriva så.
 
Nu uttalar du dig om saker du inte ha en susning om.

Ex-vis vilka länder jag varit i. Vad vet du om det? Eller ”vad jag har förstått”

Jag upplever att du har en obehaglig översittarattityd.

Jag upplever oxå att du försöker ta monopol på sanningen.

Muslimska länder - här är du ju ute på riktigt tunn is.

Ä det viktigt för dig att alltid ”ha rätt?”

Nu skall jag göra dig besviken.

Jag skiter i vad du tror om mig.

Det är ointressant för mig att övertyga dig.

Tro vad du vill - försök bara inte övertyga mig om dina ideér.
 
Nu uttalar du dig om saker du inte ha en susning om.

Ex-vis vilka länder jag varit i. Vad vet du om det? Eller ”vad jag har förstått”

Jag upplever att du har en obehaglig översittarattityd.

Jag upplever oxå att du försöker ta monopol på sanningen.

Muslimska länder - här är du ju ute på riktigt tunn is.

Ä det viktigt för dig att alltid ”ha rätt?”

Nu skall jag göra dig besviken.

Jag skiter i vad du tror om mig.

Det är ointressant för mig att övertyga dig.

Tro vad du vill - försök bara inte övertyga mig om dina ideér.
Jag svarar på att du antingen ljuger medvetet eller inte har kunskap alls. Först pratar du om att bygga kyrka i muslimska länder, när jag kommer med bevis anklagar du mig för att vara översitteri och du själv inte kan bemöta ditt skitsnack själv.

Övertyga dig med mina idéer? Är du på riktigt? Någon annan här som känner så om mig?
 
Jag svarar på att du antingen ljuger medvetet eller inte har kunskap alls. Först pratar du om att bygga kyrka i muslimska länder, när jag kommer med bevis anklagar du mig för att vara översitteri och du själv inte kan bemöta ditt skitsnack själv.

Övertyga dig med mina idéer? Är du på riktigt? Någon annan här som känner så om mig?

Återigen är du igång med dina egna sanningar.

Jag har aldrig anklagat dig för översitteri. Jag har bara beskrivit hur jag upplever det. Kan du skilja på det?

Vad har du för grund till ”att jag ljuger medvetet eller inte har kunskap” Vad vet du om min kunskap? Har du någon som helst verklighetsbakund på detta i dina ohemula insinuationer?

Min uppfattning är att du mest vill mucka gräl här i tråden, jag upplever inte att du inte för topic framåt.

Varför är du hela tiden igång på att hacka på mig och min person i stället för att föra topic framå?
 
Senast ändrad:
Inte för att vara nedlåtande men av genetiska anledningar är icke vita människor minst drabbade av psykiska sjukdomar. Det är välkänt att psykiska sjukdomar dominerar västvärlden.
Vart ifrån har du fått att det skulle bero på genetiska anledningar att folk mår psykiskt dåligt? Det är väldigt nedlåtande påstående, troligtvis medvetet, inte från din sida men från den som sagt det till dig.

Jag slår vad om att om du går bakåt i tiden så ser du mindre och mindre psykiska problem bland vårt folk. Anledningen att det stiger är pga samhället och strukturer, vi har folk på höga platser som styr på ett dåligt sätt, dom skapar små problem för folk här och där och dom problemen blir mer och mer, det får folk att i slutändan må sämre och ta till droger osv.

Mycket svårt att tro det har med genetik att göra, kanske kemikalier i maten och vattnet.
 
Jag svarar på att du antingen ljuger medvetet eller inte har kunskap alls. Först pratar du om att bygga kyrka i muslimska länder, när jag kommer med bevis anklagar du mig för att vara översitteri och du själv inte kan bemöta ditt skitsnack själv.

Övertyga dig med mina idéer? Är du på riktigt? Någon annan här som känner så om mig?
Verkar som en mycket känslig typ vi fått hit.
 
Positiva sidor med invandring.

de tar alla skitjobb som svensken inte skulle ta. Det jobben de tar behövs, köra buss, pendeltåg och tunnelbana. Inom vården är invandrare också dominerade, undersköterskor.

Negativa sidor,

hur kriminaliteten ska sluta? Det blir bara grövre och grövre.

Att det skaffar över 7-8 barn för barnbidrag för att stanna hemma och inte behöva jobba.
 
Positiva sidor med invandring.

de tar alla skitjobb som svensken inte skulle ta. Det jobben de tar behövs, köra buss, pendeltåg och tunnelbana. Inom vården är invandrare också dominerade, undersköterskor.
Så innan invandringen så fanns inte dom yrkena? Eller vadå som svensken inte skulle ta? Har du aldrig sett en svensk tåg/busschaufför? Undersköterska?
 
Så innan invandringen så fanns inte dom yrkena? Eller vadå som svensken inte skulle ta? Har du aldrig sett en svensk tåg/busschaufför? Undersköterska?

Jo jag har sett, 1/10 är svensk. Samm sak med köra taxi, hur många svenskar kör taxi? Du behöver inte statistik, det är något man ser med bara ögon. Samma sak inom vården eller bussförare.
 
Jo jag har sett, 1/10 är svensk. Samm sak med köra taxi, hur många svenskar kör taxi? Du behöver inte statistik, det är något man ser med bara ögon. Samma sak inom vården eller bussförare.
Jo men nu svarade jag inte på ifall invandrare är överrepresenterade. Utan att innan så många invandrare kom hit så va svenskar överrepresenterade, Johan påstår att svenskar inte tar jobben, men om så var fallet hade jobben inte funnits innan invandringen. Jag har sett många glada svenska busschaufförer i mitt liv. Taxi chaufförer med.
 
Jo men nu svarade jag inte på ifall invandrare är överrepresenterade. Utan att innan så många invandrare kom hit så va svenskar överrepresenterade, Johan påstår att svenskar inte tar jobben, men om så var fallet hade jobben inte funnits innan invandringen. Jag har sett många glada svenska busschaufförer i mitt liv. Taxi chaufförer med.

Jag har också sett glada och snälla svenska bussförare , taxichaufförer och tågförare.
 
Vi invandrare är stolta. Vi är dom sista som kommer fly om ryssen kommer. Vi kommer stå emot ryssen till sista invandrare. Tror du såna som Jimmy Åkesson och Sverigevänner kommer stanna kvar och slåss?
 
Vi invandrare är stolta. Vi är dom sista som kommer fly om ryssen kommer. Vi kommer stå emot ryssen till sista invandrare. Tror du såna som Jimmy Åkesson och Sverigevänner kommer stanna kvar och slåss?
Vart var ni när folk demonstrerade mot den galna covid hantering runtom i världen? Om ni kan slåss mot ryssar kan ni väl slåss mot galenskapen som hotar oss från insidan med? Har ni inget emot kommunist liknande styren?

(Ta det inte på fel sätt, det är bara en nyfiken fråga)
 
Vilka negativa och positiva sidor ser ni på invandringen?
Det spelar ingen roll om invandrare har positiva sidor. Två fel gör inte ett rätt. Nu är invandrare i mycket fokus för alla spräningar som invandrarna ligger bakom. Tyvärr. Det är vad man kommer ihåg, det dåliga och inte det bra man gör. Så är det i hela världen nog.
 
Vi invandrare är stolta. Vi är dom sista som kommer fly om ryssen kommer. Vi kommer stå emot ryssen till sista invandrare. Tror du såna som Jimmy Åkesson och Sverigevänner kommer stanna kvar och slåss?
Citerar för att komma ihåg det här.
 
Topp