Mirror
Medlem
- Reg
- 9 Dec 2018
Sen en tid tillbaka går det inte så bra för Klarna. Runt sjuhundra anställda blev uppsagda nyligen. Och idag så rasade värdet på Klarna med 400 miljarder kronor.Kunde aldrig tänka mig att Klarna var värt så mycket. Inte ens Spotify är värt så mycket.
Men nu är ägarna till Klarna ute efter investeringar till Klarna. Jag förstår inte en sak här. Klarna har tjänat massor med pengar sen den grundades, ägarna är superrika, alla är miljadärer men varför söker ägarna investerare och inte går in med sina egna pengar?
Men nu är ägarna till Klarna ute efter investeringar till Klarna. Jag förstår inte en sak här. Klarna har tjänat massor med pengar sen den grundades, ägarna är superrika, alla är miljadärer men varför söker ägarna investerare och inte går in med sina egna pengar?
Värdet på betaljätten Klarna har rasat med över 400 miljarder kronor, rapporterar SvD som hänvisar till Washington Street Journal.
Den nya värderingen kommer samtidigt som Klarna är på jakt efter ny finansiering.
Det nya värdet på bolaget landar nu på 6,5 miljarder dollar, motsvarande 67 miljarder kronor.
För ett år sedan värderades Klarna till 45,6 miljarder dollar, vilket motsvarar 471 miljarder kronor.
I maj varslade Klarna runt 10 procent av personalstyrkan. Totalt berördes cirka 700 tjänster.
Värdet på Klarna rasar med 400 miljarder
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladet
www.aftonbladet.se