Tråden om Netflix

SDovän

Medlem
Reg
3 Dec 2018
Inlägg
5
Visste inte var jag ska starta tråden så jag testsr här.

Vad har hänt med dagens Netflix??? Rena skit filmer som finns. En uppsjö av indiska, spanska och koreanska filmer? Massor av nordiska filmer också som jag tittat, flesta iallafall men indiska filmer, vem fan tittar på sånt skit? Dags att säga upp abonnemanget tills det kommer bra saker?

Och massor av psykstörda jävla seriemördande amerikaner som Netflix har gjort dokumentär av.

Okey, Making a Murderer var ok men sen att Nerflix har proppat sönder med samma kategorier?
 
Jag avslutade mitt konto på netflix, inga intressanta filmer eller serier,brukar komma till hösten. När jag valde att avsluta mitt konto så står det att Netflix sparar uppgifter i tio månader efter avslutat konto. Får dom göra så?
 
Jag kan inte säga att Netflix har blivit sämre, funktionen är mycket bättre en andra streamingtjänster men det har kommit så mycket spanska, indiska och polska serier. Där har Netflix tappat lite tycker jag.
 
Jag kan inte säga att Netflix har blivit sämre, funktionen är mycket bättre en andra streamingtjänster men det har kommit så mycket spanska, indiska och polska serier. Där har Netflix tappat lite tycker jag.
Det europeiska innehållet kan åtminstone delvis förklaras av en EU-lag som kom för några år sedan. Sedan dess måste streamingtjänster som finns här ha ett utbud där minst 30% är producerat i Europa/EU. Antingen producera det själva eller köpa in materialet. Man märker av det på andra streamingtjänster också.

Indiskt material är ganska logiskt ändå. Bollywood är en stor marknad, mycket produceras där (ska tydligen vara större än Hollywood, baserat på antalet titlar som släpps varje år och antal tittare). Sedan finns Netflix i Indien, samtidigt som Netflix är internationellt. Så jag tycker inte att det är konstigt. Även om jag förstår att Bollywood-filmer inte passar alla.

Alla har nog inte emot det "utländska" materialet. Det finns exempelvis japanska klassiker a'la "Det levande slottet", "Spirited away" och "Min granne Totoro" på Netflix. Filmer som älskas av många, även utanför Japan. Andra ser nog gärna lokalt material. Jag själv har sett en del eurpoeiskt och asiastiskt på Netflix, och har inte något emot det. Vissa saker är dessutom riktigt bra. Precis som allt från Hollywood inte är bra. Även om somliga skulle föredra mer Hollywood-material istället för europeiskt och asiatiskt.

Har du tittat något på filmer eller tv-serier från exempelvis Polen, Spanien och Indien? Är du missnöjd med allt? Vilket sorts utbud vill du helst se?
 
Det europeiska innehållet kan åtminstone delvis förklaras av en EU-lag som kom för några år sedan. Sedan dess måste streamingtjänster som finns här ha ett utbud där minst 30% är producerat i Europa/EU. Antingen producera det själva eller köpa in materialet. Man märker av det på andra streamingtjänster också.

Indiskt material är ganska logiskt ändå. Bollywood är en stor marknad, mycket produceras där (ska tydligen vara större än Hollywood, baserat på antalet titlar som släpps varje år och antal tittare). Sedan finns Netflix i Indien, samtidigt som Netflix är internationellt. Så jag tycker inte att det är konstigt. Även om jag förstår att Bollywood-filmer inte passar alla.

Alla har nog inte emot det "utländska" materialet. Det finns exempelvis japanska klassiker a'la "Det levande slottet", "Spirited away" och "Min granne Totoro" på Netflix. Filmer som älskas av många, även utanför Japan. Andra ser nog gärna lokalt material. Jag själv har sett en del eurpoeiskt och asiastiskt på Netflix, och har inte något emot det. Vissa saker är dessutom riktigt bra. Precis som allt från Hollywood inte är bra. Även om somliga skulle föredra mer Hollywood-material istället för europeiskt och asiatiskt.

Har du tittat något på filmer eller tv-serier från exempelvis Polen, Spanien och Indien? Är du missnöjd med allt? Vilket sorts utbud vill du helst se?
Jag känner till Bollywood, ja dom producerar mer filmer och serier än vad USA gör. Det gör inte det till att det måste finnas i europeiskt utbud. Jag har tittat på några avsnitt på en polsk serie, tittade på spansk, indisk och en serie från rymden men inget för mig.
 
Jag känner till Bollywood, ja dom producerar mer filmer och serier än vad USA gör. Det gör inte det till att det måste finnas i europeiskt utbud. Jag har tittat på några avsnitt på en polsk serie, tittade på spansk, indisk och en serie från rymden men inget för mig.

Jag förstår inte riktigt problemet med att Bollywood-filmer finns i europeiskt utbud. Är det för att du ogillar sådana filmer? Eller är det för att det är producerat i ett icke europeiskt land? Med tanke på att du tycker att europeiskt material på Netflix försämrar tjänsten, och du verkar inte klaga på exempelvis det amerikanska utbudet, så förstår jag inte riktigt vad problemet med Bollywood-filmer i Netflix europeiska utbud är. Just nu verkar problemet vara en kombination av att du tycker att det är dåligt, och att det är producerat i fel land.

Det handlar nog mest om smak och vad man tycker om att titta på, tror jag. Jag tycker exempelvis inte att allt från Spanien är uselt. Jag har exempelvis gillat La Casa de papel som finns på Netflix. Samma sak gäller annat från olika länder. Tänker exempelvis på den franska filmen The African Doctor (svensk titel: Välkommen till Marly-Gomont). Danska filmen A fortunate man (Lycko-Per) tyckte jag också om. Osv.

Jag bryr mig inte om ursprungsland, om något verkar intressant så väljer jag att titta på det. Ibland är det bra, ibland är det dåligt. Men så är det ju med allt, oavsett var det produceras.
 
Jag har en längre tid haft möjlighet att se Netflix från en annans konto, jag får lov att säga vilken massa skit de erbjuder rent bedrövliga filmer som man orkar titta på i 2-3 minuter sedan klickar man bort skiten, och deras serier är fan så tråkiga och tjatiga så man vill gråta.
Skulle aldrig i livet betala för den skiten.
För övrigt så är Viaplay lika dåligt där också.
 
Jag har en längre tid haft möjlighet att se Netflix från en annans konto, jag får lov att säga vilken massa skit de erbjuder rent bedrövliga filmer som man orkar titta på i 2-3 minuter sedan klickar man bort skiten, och deras serier är fan så tråkiga och tjatiga så man vill gråta.
Skulle aldrig i livet betala för den skiten.
För övrigt så är Viaplay lika dåligt där också.

Allt är inte dåligt men nu för tiden det mesta är det. Netflix var mycket bättre när den kom till Sverige.

Ni som tittar på Netflix mycket så har jag en fråga till er, luras Netflix? När jag söker film eller serie tittar jag på hur många stjärnor den har, som mest kan en film eller serie få fem hela guldstjärnor. Jag väljer oftast nästan alltid film eller serie som har minst fyra stjärnor. Om jag väljer en film som har fyra eller fem stjärnor börjar jag titta, efter redan tio femton minuter så brukar man förstå om det är en bra film eller dålig film. Men när jag inte gillar filmen så slutar jag titta, då har den filmen eller serien som har från början fyra eller fem stjärnor nu bara 2 eller tre och en halv stjärna. Någon som vet varför det blir så? Jag gissar på att Netflix själva sätter stjärnorna för att man ska titta på filmen.
 
Topp